Mr.Bubbles
Kilopat
Nasıl bir şey? Her icen farkli şey anlatiyor .
Değişik bir şey tam kararında bırakmak lazım içen bilir.
Nasıl bir şey? Her icen farkli şey anlatiyor .
Nasıl bir şey? Her icen farkli şey anlatiyor .
Bilmediğin konular hakkında bu kadar net yorumlar yapmamanı öneririm. Çünkü haram kılınan bir şeye haram değildir demek, çok tehlikeli bir durum ve şirke girer.Öyle yorumlar var ki okuyunca şaşırdım o yüzden hem yorumlara cevap olarak hem de sebep olarak görüşümü belirteyim. Arkadaşım içki içmek tamamıyla kişinin kendi kişisel tercihidir ve kimsenin karışmamasını gerektiren bir durumdur. Ama çevrende değer verdiğin bir kişi alkol kullanımını abartıyorsa kendine zarar veriyor demektir ve onu uyarmalısın. Ama bu tutumunu arkadaşın çok fazla fastfood yiyorsa da yapmalısın. Kişinin alkol tüketme sebebi kimseyi alakadar etmez. Nasıl ki bir insana "ya kardeşim sen kahvaltıda neden zeytin yemiyorsun?" demek kadar abestir bir insanın içki içmesinin sorgulanması. Ayrıca dinen içki içmek haram sayılmaz. Ayette geçen "Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar, fal okları şeytan işi iğrenç şeylerden ibarettir. Bunlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz. "Maide 5/90" ayette gördüğünüz gibi "şeytan işi iğrenç şey diye geçer" kan gibi, domuz eti gibi Allah tarafından doğrudan haram edilmemiştir. Ayrıca cennete şarap ırmakları vardır. Bu da bir çelişkidir. O zaman Allaha göre içki tatlıdır, güzeldir.
Bakara 219 ve Maide 90. Ayetlerde geçen “bahis/kumar” Birlikte zikredilmektedir. Ancak “Hamr” kelimesinin “Haram” sınıfında telakki edilebilmesi için Maide 3. Ve 4. Ayetlere bakmak lazım. Maide 3. Ayette “Bahis/kumar” “HARAM” edilenler arasında sayılırken, burada Hamr yoktur. Keşke uyardığınız insanın bazen kim olduğundan bir haber olsanız belki "içtihat" yapacak kapasitesi vardır. Ayrıca Hamr'ın anlamı "Sarhoş"tur. Şarap (NEBZ) değildir. İçki ile ilgili ayet olmadığından örnek verilmesi zordur. Eğer ki ayet gösterip derseniz ki. İçki bu ayette açıkça haram edilmiştir tamam der susarım. Yoksa sizde kuranın arapçasının kutsal olduğunu düşünen çoğunluktan mısınız?Bilmediğin konular hakkında bu kadar net yorumlar yapmamanı öneririm. Çünkü haram kılınan bir şeye haram değildir demek, çok tehlikeli bir durum ve şirke girer.
De ki: ‘Allah’ın size indirdiği her bir rızkı düşündünüz mü? Siz onu helal, haram diye sınıflandırıyorsunuz.’ De ki: ‘Bu konuda Allah mı size izin verdi, yoksa Allah’a iftira mı ediyorsunuz?’
Bir yalanı Allah’a mâl edenler kıyamet gününü ne sanıyorlar? Yunus-59
Sadece tek bir ayete bakıp buna göre hüküm vermek olmaz. Ki başka ayetlere de baksak bile biz müçtehid değiliz ki içtihat yapalım. Hamr(alkollü içki) yasaklanmıştır. 1 şişesi sarhoş edenin 1 damlası da haramdır.
Ben de alkol kullanıyorum maalesef, sadece bu haram meselesi sence bencelik bir durum değil. Senin kendi iyiliğin için uyarmak istedim.
Seninle tartışırdım, eğer içtihat yapabileceğini iddia ediyor olmasaydın. İçtihat yapabilecek yetkinlikte olabilecek son insanlar 700 yıl önce öldüler. Öncelikle müçtehidin ne olduğunu ve nasıl yetiştiğini, ayrıca her ilim sahibinin de neden müçtehit olamadığını anlaman gerekir.Bakara 219 ve Maide 90. Ayetlerde geçen “bahis/kumar” Birlikte zikredilmektedir. Ancak “Hamr” kelimesinin “Haram” sınıfında telakki edilebilmesi için Maide 3. Ve 4. Ayetlere bakmak lazım. Maide 3. Ayette “Bahis/kumar” “HARAM” edilenler arasında sayılırken, burada Hamr yoktur. Keşke uyardığınız insanın bazen kim olduğundan bir haber olsanız belki "içtihat" yapacak kapasitesi vardır. Ayrıca Hamr'ın anlamı "Sarhoş"tur. Şarap (NEBZ) değildir. İçki ile ilgili ayet olmadığından örnek verilmesi zordur. Eğer ki ayet gösterip derseniz ki. İçki bu ayette açıkça haram edilmiştir tamam der susarım. Yoksa sizde kuranın arapçasının kutsal olduğunu düşünen çoğunluktan mısınız?
Hocam ayetleri okuyoruz inceliyoruz, analiz ediyoruz. Gerek Arapça gerek Türkçe içkinin kuranda apaçık haram olmadığı aşikar. Ayrıca sizin görüşünüzle evet kafirim, ateistim. Ömer konusu ne alaka onu anlamış değilim. Bu arada bahsi geçen kutsi hadislerde Ömer dediğiniz zatın Peygamberiniz Muhammed'in öz kızı Fâtıma'yı tekmelediği için çocuğunu düşürdüğü de geçer. Neyse konuyu çok yanlış yere çekmiş bulundum öncelikle sizden sonra da arkadaşlardan konuyu kirlettiğim için özür dilerim. İyi geceler iyi forumlar.Seninle tartışırdım, eğer içtihat yapabileceğini iddia ediyor olmasaydın. İçtihat yapabilecek yetkinlikte olabilecek son insanlar 700 yıl önce öldüler. Öncelikle müçtehidin ne olduğunu ve nasıl yetiştiğini, ayrıca her ilim sahibinin de neden müçtehit olamadığını anlaman gerekir.
Hz. Ömer diyor ki, eğer insanlar Ömer Kuran'ı değiştiriyor diyecek olmasalardı Kuran'a recm ayeti koyardım. İnsanlar Kuran'da yazmıyor diye bunun olmadığını zannedecekler diye. Eğer sen bütün birikmiş bilgileri, kutsi hadisleri inkar eden bir insansan zaten peygamberi yalanlamış olursun. Allah'ın peygamberini sırf nefsin uğruna yalanlarsan da zaten sapmışlardan olursun.
Ben sadece şunu demek ve uyarmak istemiştim, günah işlemek başka, bu günah değildir demek başka. Birinde günahkar olursun, diğerinde o günahı işlememiş olsan bile kafir olursun. Son yazımdı bu konuda.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.