Bir PC oyunu geliştirme ekibindeki çalışanlar ve görevleri nelerdir?

muzaffercakir

Femtopat
Katılım
20 Aralık 2020
Mesajlar
5
Henüz hiç ürün vermemiş fakat sağlam bir kadro oluşturarak ilk emeğine girişmek isteyen bir video oyunu projesinde görev dağılımının tam olarak nasıl olduğunu bilen biri varsa aydınlatabilir mi? Özellikle sanat danışmanı, tarih danışmanı gibi görevleri detaylı olarak merak ediyorum. Ayrıca bir oyunu fikir olarak ortaya atmak için illâki bir yazılım bilgisi gerekiyor mu, film senaristliği yapar gibi bir oyunu ana hatlarıyla, hikâyesiyle kurgulanıp, daha sonra bu fikir, belli oyun yazılımcılarıyla anlaşılarak eser verilebilir mi? Bu konudaki görev dağılımını gerçekten çok merak ediyorum.
 
Dostum bir oyunu geliştirmek yıllar dahi sürüyor. O yüzden çok sağlam bir ekip ve güçlü bir bütçe gerekiyor. Yazılım bilgisi oyunun kodlamalarını yazanlar tabi ki mevcut grafikerler mevcut çizimi yapanlar mevcut. Ses sanatçıları mevcut yani oyunun müziklerinden sorumlu olanlardan tut en ince detaya kadar. Tam olarak bilmek için orda çalışmak lazım ancak. Her bölüme ayrı kişiler ekipler gruplar bakıyor. Oyun yapmak gerçekten zor iş.


Ki bunun buglarını fixleyen kişiler , online sunucuların bakımını yapanlar. Site ile ilgilenenler satış ve pazarlama sorumluları yani zaten bir oyun şirketinin bünyesinde genelde en az 1000 çalışan oluyor.

Ubisoft 18 bin kişi.
 
Sorular ve Cevaplar
- Ayrıca bir oyunu fikir olarak ortaya atmak için illâki bir yazılım bilgisi gerekiyor mu?
- Hayır

-film senaristliği yapar gibi bir oyunu ana hatlarıyla, hikâyesiyle kurgulanıp, daha sonra bu fikir, belli oyun yazılımcılarıyla anlaşılarak eser verilebilir mi?
- Evet


-Henüz hiç ürün vermemiş fakat sağlam bir kadro oluşturarak ilk emeğine girişmek isteyen bir video oyunu projesinde görev dağılımının tam olarak nasıl olduğunu bilen biri varsa aydınlatabilir mi?
-Bu Youtube kanalını biraz takip ederseniz bu konuda bir şeyler öğrenebilirsiniz.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Dostum bir oyunu geliştirmek yıllar dahi sürüyor. O yüzden çok sağlam bir ekip ve güçlü bir bütçe gerekiyor. Yazılım bilgisi oyunun kodlamalarını yazanlar tabi ki mevcut grafikerler mevcut çizimi yapanlar mevcut. Ses sanatçıları mevcut yani oyunun müziklerinden sorumlu olanlardan tut en ince detaya kadar. Tam olarak bilmek için orda çalışmak lazım ancak. Her bölüme ayrı kişiler ekipler gruplar bakıyor. Oyun yapmak gerçekten zor iş.


Ki bunun buglarını fixleyen kişiler , online sunucuların bakımını yapanlar. Site ile ilgilenenler satış ve pazarlama sorumluları yani zaten bir oyun şirketinin bünyesinde genelde en az 1000 çalışan oluyor.

Ubisoft 18 bin kişi.
Bir kişi tek başına oyun yapabilir ama oyunun bitmesi çok zor olur.
 

Geri
Yukarı