İşin içine dil de giriyor. Bir kavrama kendi dilimizde mesela eşyaları koyduğumuz nesneye dolap diyoruz. 100 yıl sonra onun ismi gardırop olduysa bu anlamının değişmesi değil, o anlama verdiğimiz ismin değişmesidir. Anlam olarak "İçine eşya koyduğumuz nesne" bu 100 yıl sonra "İçinde amuda kalktığımız mekan" olmuyor sadece bizim uydurduğumuz kalıp değişiyor. O yüzden buradaki anlam sonsuzdur, anlama verilen kavram sonsuz olmayabilir. 10 asır sonra o kalıp değişebilir ama değişmeyebilir de.
Yukarıda verdiğim örnek nesne için geçerli. Düşünce için değil çünkü işin içine mizah, kültür, zihniyet, inanç, cinsellik, toplumsal yapı, fiziksel yapı, sosyal yapı v.b sürüyle durum giriyor. Yani misal şuan birine tokat atmak, algı olarak hoşlanılmayan bir şey kavga sebebi veya farklı bir durum ise bundan 3 asır sonra belki de yeni selamlaşma şekli olacak. Zihniyetin nasıl değişeceğini nereden bilebiliriz? Eylemin anlamı ebediyetini yitireceğinden sonsuzluk durumu söz konusu olmayacak. Ben şuan bu şekilde yorumladım konu felsefe bölümüne açıldığı için biraz derin düşündüm.