C++ tahmin oyunu kod yazma

an in

Femtopat
Katılım
2 Kasım 2022
Mesajlar
5
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
  • Uygulama ilk çalıştırıldığında aşağıdaki bilgileri içeren “AnimalSounds.txt” isimli dosyadan veri okur:
    Type Sound
    Cat meow
    Dog woof
    Horse neigh
    Goat baa
    Sheep baa
    Pig oink
    Cows moo
    Donkey hee-haw
    Chicken cluck


  • Daha sonra “AnimalList.txt” isimli dosyadan mevcut hayvanların listesini okur ve bir diziye doldurur. Bu dosyada şu tip veriler mevcuttur:
    Name Height(cm) Weight(kg) Color Type
    Birman 22 3.4 Yellow Cat
    Alex 53 11.7 Black/Brown Dog
    Shaun 72 84.3 White Sheep
  • Kullanıcıdan 1 ile hayvan sayısı arasında bir değer girmesini ister. Girilen değere karşılık gelen hayvanın isim, boy, ağırlık ve renk bilgilerini ekrana yazdırır.
  • Kullanıcıdan bu hayvanın türünü tahmin etmesini ister. (Kullanıcı tamamı büyük harf, tamamı küçük harf vb. büyük/küçük duyarsız giriş yapabilir. Uygulamanın bunu tölere etmesi beklenmektedir.). Bir tahmin iterasyonu şu şekildedir:
    * Eğer kullanıcı bilmişse tahmininin doğru olduğunu belirten bir tebrik mesajı gösterilir.
    * Eğer kullanıcı bilememişse, bu hayvan xx şekilde ses çıkarır tarzı bir mesajı ekrana yazdırır. Burada xx, AnimalSounds.txt isimli dosyadan okunan bilgidir. Daha sonra kullanıcının yeniden tahmin etmesini ister. Tahmini doğru ise tebrik eder, yanlış ise doğru cevabı ekrana yazdırır.
  • Tahmin iterasyonu sonlanınca kullanıcıya tahmin oyununa devam edip etmeyeceğini sorar. Devam etmek isterse bir önceki adıma döner. Devam etmek istemezse, yaptığı tahminlerin dökümünü “GuessResults.txt” isimli dosyaya yazar ve uygulama sonlanır.
    * Dosyaya yazma işlemi sırasında dosyada daha önceki oyunlardan kalma bilgiler var ise bu bilgiler silinmemelidir. Yeni bilgiler, başına tarih/saat bilgisi eklenerek yazılmalıdır. Böylece dosyada ne zaman oynanan oyunda hangi tahminler yapıldığı görülebilmelidir.


Yazılan kodun şu özelliklere sahip olması gerekmektedir.



  • Bir canlı sınıfı tanımlanmalıdır. Bu sınıf isim, boy ve ağırlık bilgilerini tutan açık değişkenlere sahip olmalıdır.
  • Bu canlı sınıfını orijin alan bir hayvan sınıfı tanımlanmalıdır. Bu sınıf, renk bilgisini tutan açık bir değişken, tür bilgisini tutan özel bir değişken ve hayvanın çıkardığı sesi ekrana yazdıran bir fonksiyona sahip olmalıdır.
  • Sınıf içerisindeki tür bilgisini tutan özel değişkene değer ataması yapmak için sınıf içerisinde yardımcı fonksiyonlar tanımlanabilir.
  • Yukarıda bahsi geçen sınıf, değişken ve fonksiyonların isimlendirmeleri belirlediğiniz standartlara uygun olarak tercihen İngilizce olarak yapılmalıdır.
  • Main fonksiyonu minimal olmalıdır.
  • Birbirinden bağımsız ele alınabilecek (dosya okuma, kullanıcıdan veri alma vb.) her bir işlem ayrı bir fonksiyon içerisinde gerçekleştirilmelidir.
  • Tahmin oyunu sırasında ekrana hayvanın sesini yazdırma işlemi, hayvan sınıfının içerisindeki fonksiyon çağrılarak gerçekleştirilmelidir. Bu fonksiyon ise girdi parametresi olarak o sınıf içerisindeki tür bilgisini tutan özel değişkeni almalıdır.
 
Ödevinizi kendiniz yapmanızı şiddetle tavsiye ederim. Bunun ödev ya da sınav olmaması hiç gerçekçi değil ama eğer öyle değilse ne olduğunu belirtirseniz iyi olur.

Ya da bari takıldığınız yeri sorun, programın tamamını yazdırmaya çalışmayın.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı