Çözüldü Arduino Notalar

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Affansen

Hectopat
Katılım
17 Nisan 2020
Mesajlar
4.766
Makaleler
1
Çözümler
29
Sorum şu, Arduino'ya hoparlör bağlıyordum (Buzzer ya da Piezo değil) bir arkadaş Türk Marşı'nı ayarlayıp çalmıştı. Bende müzikleri Arduino'ya geçirmek istiyorum. SD kart modülü ile çalınabiliyormuş. Ama ben elimdekini değerlendirmek istediğim için bu soruyu soruyorum.

1599391849524.png


Mesela bu C4 nedir? Müzikten anlamıyorum bu arada. :D
Belki kendisi bir notadır. Bilemem. Yardımcı olursanız sevinirim.
@The Anorak @SideWinder @Kerem00
@Ellie Williams
 
Son düzenleme:
Çözüm
Tam benim konu🙃.


C4, soldan saydığımız zaman 5. Do notası. Benim küçük birader müzik ile uğraşıyor. Oradan biliyorum birazcık.
A = La, B = Si, C= Do, D = Re, E = Mi, F= Fa, G= Sol.
Yanındaki sayı ise piano olarak düşünürsek ne kadar sağ veya sol olduğunu söylüyor.

1599395088812.png


Dizilim bu şekilde.

Aynı MIDI gibi muziği bir kodlara çeviriyorsunuz. Hangi nota(frekans) ve kaç milisaniye o çalacağını söylüyorsunuz. Uzun ve sancılı bir süreç. Tek tek notaları müzikten kodlara çekmek.


AC DC Thunderstruck'ın başını bu şekilde yazmıştım.
C:
#include "jelly.h"
void setup() {

}
int Pin = 11;
void loop() {
  int i;
  int j;
  for (j = 0; j < 2; j++)
  {
    for (i = 0; i < 8; i++)
    {
      Beep(B4, 120);
      Space(10);
      Beep(DS5, 120);
      Space(10);
      Beep(B4, 120);
      Space(10);
      Beep(FS5, 120);
      Space(10);
    }
    for (i = 0; i < 8; i++)
    {
      Beep(B4, 120);
      Space(10);
      Beep(E5, 120);
      Space(10);
      Beep(B4, 120);
      Space(10);
      Beep(G5, 120);
      Space(10);
    }
  }
  for (j = 0; j < 4; j++)
  {
    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(B5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(A5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(GS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(A5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(GS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(FS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(GS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(E5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(FS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(DS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(E5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(DS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(E5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(DS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(E5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(DS5, 120);
    Space(10);
  }
}
void Beep(int note, int duration)
{
  tone(Pin, note, duration);
  delay(duration);
  noTone(Pin);
}

void Space(int duration)
{
  noTone(Pin);
  delay(duration);
}

"jelly.h"
C:
#define B0  31
#define C1  33
#define CS1 35
#define D1  37
#define DS1 39
#define E1  41
#define F1  44
#define FS1 46
#define G1  49
#define GS1 52
#define A1  55
#define AS1 58
#define B1  62
#define C2  65
#define CS2 69
#define D2  73
#define DS2 78
#define E2  82
#define F2  87
#define FS2 93
#define G2  98
#define GS2 104
#define A2  110
#define AS2 117
#define B2  123
#define C3  131
#define CS3 139
#define D3  147
#define DS3 156
#define E3  165
#define F3  175
#define FS3 185
#define G3  196
#define GS3 208
#define A3  220
#define AS3 233
#define B3  247
#define C4  262
#define CS4 277
#define D4  294
#define DS4 311
#define E4  330
#define F4  349
#define FS4 370
#define G4  392
#define GS4 415
#define A4  440
#define AS4 466
#define B4  494
#define C5  523
#define CS5 554
#define D5  587
#define DS5 622
#define E5  659
#define F5  698
#define FS5 740
#define G5  784
#define GS5 831
#define A5  880
#define AS5 932
#define B5  988
#define C6  1047
#define CS6 1109
#define D6  1175
#define DS6 1245
#define E6  1319
#define F6  1397
#define FS6 1480
#define G6  1568
#define GS6 1661
#define A6  1760
#define AS6 1865
#define B6  1976
#define C7  2093
#define CS7 2217
#define D7  2349
#define DS7 2489
#define E7  2637
#define F7  2794
#define FS7 2960
#define G7  3136
#define GS7 3322
#define A7  3520
#define AS7 3729
#define B7  3951
#define C8  4186
#define CS8 4435
#define D8  4699
#define DS8 4978
Tam benim konu🙃.


C4, soldan saydığımız zaman 5. Do notası. Benim küçük birader müzik ile uğraşıyor. Oradan biliyorum birazcık.
A = La, B = Si, C= Do, D = Re, E = Mi, F= Fa, G= Sol.
Yanındaki sayı ise piano olarak düşünürsek ne kadar sağ veya sol olduğunu söylüyor.

1599395088812.png


Dizilim bu şekilde.

Aynı MIDI gibi muziği bir kodlara çeviriyorsunuz. Hangi nota(frekans) ve kaç milisaniye o çalacağını söylüyorsunuz. Uzun ve sancılı bir süreç. Tek tek notaları müzikten kodlara çekmek.


AC DC Thunderstruck'ın başını bu şekilde yazmıştım.
C:
#include "jelly.h"
void setup() {

}
int Pin = 11;
void loop() {
  int i;
  int j;
  for (j = 0; j < 2; j++)
  {
    for (i = 0; i < 8; i++)
    {
      Beep(B4, 120);
      Space(10);
      Beep(DS5, 120);
      Space(10);
      Beep(B4, 120);
      Space(10);
      Beep(FS5, 120);
      Space(10);
    }
    for (i = 0; i < 8; i++)
    {
      Beep(B4, 120);
      Space(10);
      Beep(E5, 120);
      Space(10);
      Beep(B4, 120);
      Space(10);
      Beep(G5, 120);
      Space(10);
    }
  }
  for (j = 0; j < 4; j++)
  {
    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(B5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(A5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(GS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(A5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(GS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(FS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(GS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(E5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(FS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(DS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(E5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(DS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(E5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(DS5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(E5, 120);
    Space(10);

    Beep(B4, 120);
    Space(10);

    Beep(DS5, 120);
    Space(10);
  }
}
void Beep(int note, int duration)
{
  tone(Pin, note, duration);
  delay(duration);
  noTone(Pin);
}

void Space(int duration)
{
  noTone(Pin);
  delay(duration);
}

"jelly.h"
C:
#define B0  31
#define C1  33
#define CS1 35
#define D1  37
#define DS1 39
#define E1  41
#define F1  44
#define FS1 46
#define G1  49
#define GS1 52
#define A1  55
#define AS1 58
#define B1  62
#define C2  65
#define CS2 69
#define D2  73
#define DS2 78
#define E2  82
#define F2  87
#define FS2 93
#define G2  98
#define GS2 104
#define A2  110
#define AS2 117
#define B2  123
#define C3  131
#define CS3 139
#define D3  147
#define DS3 156
#define E3  165
#define F3  175
#define FS3 185
#define G3  196
#define GS3 208
#define A3  220
#define AS3 233
#define B3  247
#define C4  262
#define CS4 277
#define D4  294
#define DS4 311
#define E4  330
#define F4  349
#define FS4 370
#define G4  392
#define GS4 415
#define A4  440
#define AS4 466
#define B4  494
#define C5  523
#define CS5 554
#define D5  587
#define DS5 622
#define E5  659
#define F5  698
#define FS5 740
#define G5  784
#define GS5 831
#define A5  880
#define AS5 932
#define B5  988
#define C6  1047
#define CS6 1109
#define D6  1175
#define DS6 1245
#define E6  1319
#define F6  1397
#define FS6 1480
#define G6  1568
#define GS6 1661
#define A6  1760
#define AS6 1865
#define B6  1976
#define C7  2093
#define CS7 2217
#define D7  2349
#define DS7 2489
#define E7  2637
#define F7  2794
#define FS7 2960
#define G7  3136
#define GS7 3322
#define A7  3520
#define AS7 3729
#define B7  3951
#define C8  4186
#define CS8 4435
#define D8  4699
#define DS8 4978
 
Çözüm
@Affansen (Konu çözüldü olarak işaretlendiği için bildirim gitmeyebilir bu yüzden etiketledim.)

Aslında kodlar müzik yapamaya C#'daki Beep() komutunu keşfetmemle başladım.
Hatta attığım koddaki fonksiyonun ismi bu yüzden Beep() :).

Bir defteri elime alıp. 2 saat boyunca bu video'yu saniye saniye izleyip notaları bir deftere yazdım.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Sonra bu manyaklığı yaptım.
C#:
using System;
using System.Threading;

namespace HarderBetterFasterStronger
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            //int C3 = 130;
            int D3 = 147;
            int DS3 = 155;
            int E3 = 164;
            //int F3 = 174;
            int G3 = 196;
            //int A3 = 220;
            int AS3 = 233;
            //int B3 = 247;
            int C4 = 261;
            //int D4 = 293;
            int DS4 = 311;
            int E4 = 329;
            int F4 = 349;
            int G4 = 392;
            int A4 = 440;
            int AS4 = 466;
            //int B4 = 494;
            int C5 = 523;
            int D5 = 587;
            int DS5 = 622;
            int E5 = 659;
            int F5 = 698;
            int G5 = 784;
            int A5 = 880;
            int AS5 = 932;
            //int B5 = 988;
            int C6 = 1046;
            int D6 = 1174;
            int DS6 = 1244;
            //int E6 = 1568;
            //int F6 = 1397;
            //int G6 = 1568;
            //int A6 = 1760;
            //int AS6 = 1864;
            //int B6 = 1975;
            //int C7 = 2093;
            //int D7 = 2349;
            //int DS7 = 2489;
            //int E7 = 2637;
            //int F7 = 2793;
            //int G7 = 3136;
            //int A7 = 3520;
            //int AS7 = 3729;
            //int B7 = 3951;
            Console.ReadKey();

            Console.Beep(AS4,250);
            Console.Beep(G4,250);
            Console.Beep(D5,250);
            Console.Beep(C5,250);
            Console.Beep(AS4,250);
            Console.Beep(G4,250);


            Thread.Sleep(500);

            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(F4, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(A4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);

            Thread.Sleep(500);

            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(E5, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(E5, 250);
            Console.Beep(DS5, 250);
            Console.Beep(DS5, 250);
            Console.Beep(DS4, 250);
            Console.Beep(DS4, 250);
            Console.Beep(DS3, 250);
            Console.Beep(DS3, 250);
            Console.Beep(D3, 250);
            Console.Beep(D3, 250);

            Thread.Sleep(250);

            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(D5, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);

            Thread.Sleep(250);

            Console.Beep(F4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(F4, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(A4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);

            Thread.Sleep(250);

            Console.Beep(E3, 250);
            Console.Beep(G3, 250);
            Console.Beep(E3, 250);
            Console.Beep(C4, 250);
            Console.Beep(AS3, 250);
            Console.Beep(G3, 250);
            Console.Beep(E3, 250);
            Console.Beep(DS3, 250);
            Console.Beep(G3, 250);
            Console.Beep(AS3, 250);
            Console.Beep(G3, 250);
            Console.Beep(AS3, 250);
            Console.Beep(G3, 250);
            Console.Beep(AS3, 250);
            Console.Beep(G3, 250);

            Thread.Sleep(250);

            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(D5, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);

            Thread.Sleep(250);

            Console.Beep(F4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(F4, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(A4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);

            Thread.Sleep(250);

            Console.Beep(E5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(E5, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(DS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);

            Console.Beep(F4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(D5, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(F4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(A4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            //
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(E4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(DS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(D6, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(A5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(E5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            //
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(DS6, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);

            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(D6, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(A5, 250);

            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(DS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);

            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(D6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);

            Console.Beep(F4, 250);
            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(A5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(E4, 250);

            Console.Beep(E5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(E5, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(E5, 250);
            Console.Beep(DS5, 250);
            Console.Beep(DS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);

            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);

            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(D6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(F4, 250);

            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(A5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);

            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);

            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);

            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(D6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);

            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(F4, 250);
            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(A5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);

            Console.Beep(E4, 250);
            Console.Beep(E5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(E5, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(E5, 250);
            Console.Beep(DS5, 250);

            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);

            Console.Beep(D6, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);

            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(DS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);

            Console.Beep(F4,250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(D5, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(F4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);

            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(A4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(E4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(C5, 250);

            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(DS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);

            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(D6, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(C6, 250);

            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(A5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(E5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);

            Console.Beep(DS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(D6, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);

            Thread.Sleep(1000);

            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);

            Thread.Sleep(1000);

            Console.Beep(D5, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);

            Thread.Sleep(1000);

            Console.Beep(AS3, 250);
            Console.Beep(AS3, 250);
            Console.Beep(C4, 250);
            Console.Beep(C4, 250);
            Console.Beep(G3, 250);
            Console.Beep(G3, 250);
            Console.Beep(G3, 250);
            Console.Beep(G3, 250);

            Console.Beep(D6, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(D5, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);

            Console.Beep(F5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);
            Console.Beep(F4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);

            Console.Beep(D5, 250);
            Console.Beep(C5, 250);
            Console.Beep(AS4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(D6, 250);
            Console.Beep(C6, 250);
            Console.Beep(AS5, 250);
            Console.Beep(G5, 250);

            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
            Console.Beep(G4, 250);
        }  
    }
}

Tüm videodaki notaları tek tek koda geçirdim.

Bazı konularda hiç üşenmeme gibi bir özelliğim var.
 
@The Anorak çok güzel ve başarılı bir proje olmuş. Elinize sağlık. Peki burda ses çıkışını hangi pinden sağladınız?

Ve bu müziği kendi projemde kullanabilir miyim? İzin veriyor musunuz? :D

Son sorum, AS yazan bir nota var. mBlock'da hangi notaya karşılık geliyor?
 
@The Anorak çok güzel ve başarılı bir proje olmuş. Elinize sağlık. Peki burada ses çıkışını hangi pinden sağladınız?

Ve bu müziği kendi projemde kullanabilir miyim? İzin veriyor musunuz? :D

Son sorum, AS yazan bir nota var. mBlock'da hangi notaya karşılık geliyor?

1599399735100.png

Pin 11'e bağlı Buzzerdan alıyorum. C#'da ise PC'nin hoparlörünü kullanıyor. (Eğer masaüstü ise anakarta bağlı Buzzer'ı kullanıyor.)

Kullanabilirsiniz. Açık kaynağı savunan birisi olarak kodlarımın başkalarının işine yaraması hoşuma gider.

AS = A#.
1599399895895.png

A'nın sağ üstündeki siyah bölüm. La Sharp olarak da geçer.
Numarasının olmaması AS0'a denk geliyor olabilir.
@Affansen
 
Ben bunları teker teker mBlok'dan yapacaktım. Ama AS kafamı karıştırdı. Bir bakayım.

Ve bir sorum daha olacak. Arduino IDE uygulamasında yeni sekme açarak mBlock kodlarımın yanına dahil edebilir miyim? Ve bu kod Arduino kodu mu? C# demişsiniz. Int komutunu da göremedim. @The Anorak
@The Anorak
 
Son düzenleme:
Ve bir sorum daha olacak. Arduino IDE uygulamasında yeni sekme açarak mBlock kodlarımın yanına dahil edebilir miyim? Ve bu kod Arduino kodu mu? C# demişsiniz. Int komutunu da göremedim.
İlk attığım kod Arduino kodu. İkinci attığımı (Harder Better Faster Stronger) C# ile yazdım ama basit şekilde C'ye çevrilebilir.

Int komutu derken?

mBlock kullanmadığım için maalesef bilmiyorum.
 
Pardon ben ilk kodlara dikkat etmemiştim. 😁

Int komutu derken komut değil de nasıl diyeceğimi bulamadım. Kısacası şu.
1599401149688.png


Sonradan yukarda Arduino kodunu gördüm. Teşekkür ederim. Deneyeceğim. :)
@The Anorak
Jelly.h neyin kütüphanesi? :D
 
Pardon ben ilk kodlara dikkat etmemiştim. 😁

Int komutu derken komut değil de nasıl diyeceğimi bulamadım. Kısacası şu.
Eki Görüntüle 659753

Sonradan yukarda Arduino kodunu gördüm. Teşekkür ederim. Deneyeceğim. :)
@The Anorak
Jelly.h neyin kütüphanesi? :D
int = Integer demek. Yani tam sayı. Bir veri tipi. Daha açık olmam gerekirse; 32 bit signed Integer.

Pin bir tam sayı olduğu için int kullanmışım. Aradan 1-2 yıl geçti. Şu an tekrar yazacak olsam byte kullanırdım. Sonuçta pin sayıları hiç bir zaman negatif olamayacağın için ve 255'in üstünde bir pin olmadığından byte veri tipi yeterli olur. (byte 8 bit unsigned integer, [0, 255] arasında değer alır)

jelly.h notaların isimleri ile frekanslarının bulunduğu bir header dosyası.
Örnediğin; Ben A4 yazarsam, orada "440" yazmışım say diyorum. Peki hangi ismin hangi değere sahip olduğunu nasıl biliyor? jelly.h isimli header dosyasında tanımlıyorum (#define).
 

Yeni konular

Geri
Yukarı