COVID olduktan sonraki verilen ilaç gerekli midir?

Meyblus

Kilopat
Katılım
8 Temmuz 2016
Mesajlar
2.352
Makaleler
10
Çözümler
4
Yer
Sarajevo
Selam, yakın zaman önce annemin COVID-19 testi pozitif çıktı. Haliyle aynı evde olunca ben de COVID oldum. Annemin durumu pozitif çıktıktan sonra kapıya bir doktor gelip bir kutu hap verdi. Benim de sanırım bu ilaçtan alabilmem için test yaptırıp ardından test sonucunun pozitif çıkması gerek. Asıl sormak istediğim ise şu. Bu doktorların COVID olan hastalara verdikleri hap kullanılması gerekli bir şey midir? Kullanılmaması durumunda bir problem yaşatır mı? Ayrıca 2 doz BioNTech aşımı da oldum. COVID olan arkadaşlar bilir sanırım o hapı. Gerçi herkese aynı hapı mı veriyorlar onu da bilmiyorum. İsmi Favimol.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Vavien.

Terapat
Katılım
20 Aralık 2014
Mesajlar
12.689
Makaleler
6
Çözümler
263
Yer
İstanbul
1,5 yıl oldu hiç mi haber açmadın? Adamlar süs olsun diye mi ilaç veriyor sence? Sabah 8 akşam 8 al diyorsa öyle yapacaksın. Ya da bir akşam sayı olarak çıkma ihtimalini artırırsın.
Herkese aynı ya da muadilini veriyorlar.

Gerçekten doktora gitmek yerine konu açmaktan doktorun dediğini konu açıp sormaya kadar düşüldüğüne inanamıyorum. Bırakanlar çok haklı.
 

Krantee

Centipat
Katılım
7 Ocak 2020
Mesajlar
322
Çözümler
1
1,5 yıl oldu hiç mi haber açmadın? Adamlar süs olsun diye mi ilaç veriyor sence? Sabah 8 akşam 8 al diyorsa öyle yapacaksın. Ya da bir akşam sayı olarak çıkma ihtimalini artırırsın.
Herkese aynı ya da muadilini veriyorlar.

Gerçekten doktora gitmek yerine konu açmaktan doktorun dediğini konu açıp sormaya kadar düşüldüğüne inanamıyorum. Bırakanlar çok haklı.
Adam bir şeyi merak edip sormuş insanların deneyimine istinaden. Sizdeki bu gerginlik bu tavır ne kardeşim adama ters ters çıkışmışsın ? Ergenliğe yeni filan mı girdiniz anlamadım ki.

Soruya cevap olarak, tanıdık bir doktorunuz varsa alerjilerinizi v.s bilen o doktora telefonla danışmanız en iyisi olur zira karaciğer ya da böbrek sorunu olanlarda bu ilaç sıkıntı yaratabiliyor.
 

bados123

Kilopat
Katılım
28 Temmuz 2018
Mesajlar
7.904
Makaleler
14
Çözümler
30
Yer
MUĞLA
İlaçların çok ağır yan etkileri var, ve vücuda zarar veriyor. Ama kullanman gerekli, hoş birçok tanıdığımız hep beslenmesine dikkat ederek ve bitkisel destekler (bitki çayları gibi) alarak yendi.
 

sh3lll

Decapat
Katılım
16 Nisan 2019
Mesajlar
68
O ilaçları bize getiren kişi, bunları veriyoruz fakat tam olarak işe yaradığını bilmiyoruz. Prosedür icabı veriyoruz. Bu ilaçtan önce başka bir ilaç veriliyordu. O ilaç ağır etkiler yaşattığı için, bu ilaca geçtik demişti. Gerisi sana kalmış :) Ben kullanmadan atlatmıştım.
 

Yusuf6376

Centipat
Katılım
7 Kasım 2020
Mesajlar
1.622
Çözümler
12
Adam bir şeyi merak edip sormuş insanların deneyimine istinaden. Sizdeki bu gerginlik bu tavır ne kardeşim adama ters ters çıkışmışsın? Ergenliğe yeni falan mı girdiniz anlamadım ki.

Soruya cevap olarak, tanıdık bir doktorunuz varsa alerjilerinizi vs bilen o doktora telefonla danışmanız en iyisi olur zira karaciğer ya da böbrek sorunu olanlarda bu ilaç sıkıntı yaratabiliyor.

Boş boş duyar kasma. Madem ilacı içmeyecek doktora söylesin bari ilaç yazdırmasın.
 

Yucuklu Yumurta

Picopat
Katılım
21 Haziran 2021
Mesajlar
845
Makaleler
6
Çözümler
3
Yer
Prizren
İlacın çok fazla yan etkisi yok. Böbreklere zararı yok. Sadece ilaç alırken yanında fazla protein ve c vitamini olan şeyler yemeni öneriyorlar.
Mandalina, limon, tavuk, yumurta ve muz gibi şeyler yersin.
 

Yusuf6376

Centipat
Katılım
7 Kasım 2020
Mesajlar
1.622
Çözümler
12
Adam kullanıp kullanmamak arasında kalmış ve kullanan insanların deneyimine dayanarak bir soru sormuş. Gerçek hayatta iki kelime edemeyen adamlar burada aslana dönüyor, komiksin cidden.

Komikmişim. Aynen. Adam 7 yıl tıp okuyor, sen yazdığı ilaçtan tereddüt ediyorsun. Tıpkı kendi bildiğini yapan ergenler gibi.
 
Yukarı