D3DX, OpenGL ve Vulkan nedir?

CaesarArn

Centipat
Katılım
11 Mayıs 2022
Mesajlar
59
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
10-12 senedir oyun oynayan birisiyim, oyunlarda ortam yaratmaya yaradıklarını bilsem de tam olarak Direct X, OpenGL ve Vulkan gibi yazılımlar arasında farklar nedir ve tam olarak ne işlevdeler bilmiyorum. Daha demin de bir anda aklıma takıldı araştırdım ama "birisinde FPS'im daha fazla", "birisinde karakter hatlarında pikselleşme var" gibi basit şeyler dışında aydınlatacak pek bir şey bulamadım. Tam olarak bir teknik açıklama yapacak birisi var mı acaba?
 
Son düzenleme:
Direct3D: Video oyunları geliştirmede kullanılan bir dizi grafik API'si.

OpenGL: GPU kullarak hem 2D hem 3D grafik işleme için kullanılan API veya geliştirme aracı diyebiliriz.

Vulkan: Çapraz platform grafik işleme API'sidir.

Bunlar ne dersen eğer, bunlar grafik işlemleri yaparken bir şeyi sıfırdan yapmak yerine halihazırda daha önce oluşturulmuş olan bir takım kütüphaneleri kullanarak zamandan tasarruf ettiriyor. Ek olarak bu API'ler ekran kartı gibi donanımlar ile uyumlu çalışıyor genel olarak.

Aralarındaki farklar ne dersen hepsi genel olarak grafik işleme için kullanılıyor. Aralarındaki gözle görülür 2 fark var diyebiliriz;
  • Programlama tipi
  • Performans
 
Bunlar API yani ekran kartı, RAM, işlemci arasındaki köprü gibi düşünebilirsiniz. Bazı oyunlarda fark edebilir. Bir oyunda Vulkan iyi diğerinde ise DX iyi olabilir.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı