Darboğaz Olayını Hangi Değerlere Bakarak Anlayabiliriz?

ARDOWA

Kilopat
Katılım
25 Haziran 2015
Mesajlar
716
Yer
İzmir
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Öğretmen
Hemen hemen her bilgisayar toplama konusunda karşılaştığımız bir konu var: Darboğaz
Anakart darboğaz yapabiliyor mu bilmiyorum bu arada. Belli parçaların darboğaz yapıp yapmayacağı konusunda başvurulabilecek binlerce makale ve video var. Ama benim sorum "Şu parça şu karta darboğaz yapar mı" değil, "Darboğaz olayını hangi değerlere bakarak anlayabiliriz ?" şeklinde. Yani illa her seferinde Youtube'a başvurmak zorunda mıyız :D Yoksa bi ekran kartını işlemcinin veya anakartın tam anlamıyla besleyip besleyemeyeceğini bazı değerlere bakarak anlayabilir miyiz?
 
İşlemci kullanımın %99'a kadar dayandığı ve bunun sonucunda GPU kullanımının %99 olmaması sonucunda darboğaz oluyor.
 
Ferrari kasasına konulan Tofaş motorunun yapabileceği hızı düşünün...
Basit bir örnek: 2.0 destekli bir anakarta bağlanan 3.0 destekli diskin performansı en fazla 2.0 hızında olacaktır gibi...

Darboğaz olayında değerleri gösteren bir uygulama olmazsa bile, kasmalardan da çok rahat anlayabilirsiniz.

Tabi har GPU kullanımın düşüklüğünü ve CPU'nun da %90-100 kullanımlarını hemen darboğaz'a bağlamamak gerek. Bazen sürücülerden, bazen arkaplanda çalışan uygulamalardan, bazen de sistemin stabil olmamasından kaynaklı olabiliyor.
 
Ferrari kasasına konulan Tofaş motorunun yapabileceği hızı düşünün...
Basit bir örnek: 2.0 destekli bir anakarta bağlanan 3.0 destekli diskin performansı en fazla 2.0 hızında olacaktır gibi...

Darboğaz olayında değerleri gösteren bir uygulama olmazsa bile, kasmalardan da çok rahat anlayabilirsiniz.

Tabi har GPU kullanımın düşüklüğünü ve CPU'nun da %90-100 kullanımlarını hemen darboğaz'a bağlamamak gerek. Bazen sürücülerden, bazen arkaplanda çalışan uygulamalardan, bazen de sistemin stabil olmamasından kaynaklı olabiliyor.
Çok güzel bir konuya değinmişsiniz versiyon farkından bahsederek. Ama sorduğum soru yanlış anlaşılmış. Ben herhangi bir test yapılmadan kağıt üzerindeki hangi değerlerden anlayabiliriz onu öğrenmek istiyorum. Örnek veriyorum ekran kartında saniyede işlenebilecek maksimum renk sayısı diye bir özellik olsun. Ve bu renkler önce işlemciden geçip sonra karta gidecek olsun. Bu durumda işlemci eğer ekran kartının işleyebildiği sayıdan az renk işleyebiliyorsa haliyle ekran kartı da işlemcinin kapasitesine indirgenmiş oluyor 2.0/3.0 örneğinde olduğu gibi. Ben darboğazı kağıt üzerinde anlayabileceğimiz bunun gibi özellikler var mı onu merak etmiştim.
 
Darboğaz için belirtilen ekran kartının %99 ile çalışmama durumununda istisnaları var. Diyelim ki çok eski bir oyunu çok güçlü bir kartla en yüksek ayarlarda oynamak istediğinizde kart kendini yormadan %30 verimlilikte çalışabilir. İşte yaşanan bu durum darboğaz sebebi değildir.

Çok güzel bir konuya değinmişsiniz versiyon farkından bahsederek. Ama sorduğum soru yanlış anlaşılmış. Ben herhangi bir test yapılmadan kağıt üzerindeki hangi değerlerden anlayabiliriz onu öğrenmek istiyorum. Örnek veriyorum ekran kartında saniyede işlenebilecek maksimum renk sayısı diye bir özellik olsun. Ve bu renkler önce işlemciden geçip sonra karta gidecek olsun. Bu durumda işlemci eğer ekran kartının işleyebildiği sayıdan az renk işleyebiliyorsa haliyle ekran kartı da işlemcinin kapasitesine indirgenmiş oluyor 2.0/3.0 örneğinde olduğu gibi. Ben darboğazı kağıt üzerinde anlayabileceğimiz bunun gibi özellikler var mı onu merak etmiştim.

Böyle kağıt üzerinden bir tespit yöntemi olsa kimse yanlış sistem toplayıp darboğaz yaşamazdı. Kısacası denemeden yaşamadan öğrenilecek bir durum değildir.
 
Işlemci kullanımı %95+ olur ve ekran kartı kullanımı düşük seviyelerde ise ve bu çoğu oyunda böyleyse darboğaz yaşıyorsunuzdur. (Bazı oyunlar ekran kartı yerine işlemciye daha çok yük bindiriyor.)
 
Böyle kağıt üzerinden bir tespit yöntemi olsa kimse yanlış sistem toplayıp darboğaz yaşamazdı. Kısacası denemeden yaşamadan öğrenilecek bir durum değildir.[/QUOTE
O zaman iyice araştırma yapmak gerekiyor her parça için. Teşekkür ederim cevabınız için.
 
Darboğaz için belirtilen ekran kartının %99 ile çalışmama durumununda istisnaları var. Diyelim ki çok eski bir oyunu çok güçlü bir kartla en yüksek ayarlarda oynamak istediğinizde kart kendini yormadan %30 verimlilikte çalışabilir. İşte yaşanan bu durum darboğaz sebebi değildir.

Böyle kağıt üzerinden bir tespit yöntemi olsa kimse yanlış sistem toplayıp darboğaz yaşamazdı. Kısacası denemeden yaşamadan öğrenilecek bir durum değildir.

Age of Myhtology oyununu sistemimde açarken zorlanıyordum.
 
Uyarı! Bu konu 8 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı