Dijital oyun tasarımı okunur mu?

jakemake

Centipat
Katılım
20 Kasım 2020
Mesajlar
141
İş imkanları iyi mi ? Bir de yazılımdan okuyup oyun sektörüne girmek isteyenler yerine Dijital oyun tasarımı okuyanları tercih ettiklerini duydum bu doğru mudur ?
Düz mantık kuracak olursak TR için oyun tasarımına akademik düzeyde eğitim almış birine ihtiyaç duyulacak bir proje ben öngöremiyorum. Hypercasual oyunlar da bir tasarım ürünü evet ama akademik düzeyde bilgi birikimi nasıl bir katkı sağlar emin değilim. Asıl önemli olan bence kod yazabilme becerisi, algoritmik düşünme yetisi.
 

XenoXz

Picopat
Katılım
15 Mayıs 2022
Mesajlar
272
Makaleler
1
Yer
İngiltere
Bölümün adı dijital oyun tasarımı. Üniversitede oyun yapımına yönelik ders veriliyor artık.

Bak reis ben C# dilini az bir şey biliyorum bir de az bir şey çizim yeteneğim var Solid olsun AutoCAD (zaten temel İngilizce olunca bu iki uygulamayı kullanmakta kolay) sana tavsiyem bilgisayara Unity kur C# dili ile ilerle ve bir de bazı çizim programları Adobe CS6 en iyisi başlangıç için (Android için oyun yapacaksan Windows veya macOS fark etmez fakat iOS için oyun yaparsan macOS sistem şart Hackintosh olur mu bilmiyorum ama deneyebilirsin) ilk başlarda adam asmaca oyunu soru sorma oyunu yapabilirsin araba oyunu yapacaksan Solid öğrenmek gerek soru soracaksan yazabilirsin.
 

m1cope

Hectopat
Katılım
29 Ekim 2017
Mesajlar
967
İş imkanları iyi mi ? Bir de yazılımdan okuyup oyun sektörüne girmek isteyenler yerine Dijital oyun tasarımı okuyanları tercih ettiklerini duydum bu doğru mudur ?
Ben tercihimi farklı yönde kullanmıştım.
Önce üniversitedeki hocaların bir tanesine mail atmıştım ve konuşmuştuk. İş olanakları hakkında sektörün yükselişte olduğu için iş olanaklarının geniş olduğunu söylemişti. Hatta onların da desteklediğini söyledi.
Bir mezunla konuştuğumda ise bu bölümde birçok alt ana dal olduğunu. Kiminin daha kod tarafıyla, kiminin senaryo, hikaye anlatımı gibi şeylere yöneldiğini belirtti.
O daha çok hikaye anlatımı, senaryo, yönetmenlik gibi alanlara yönelmiş ama bu alanın iş olanakları ülkemizde kısıtlı olduğundan dolayı yurt dışına gidecekmiş ama yazılımcılar, tasarımcılar vs. için rahatlıkla iş bulanlar olduğunu söyledi. Ayrıca sektörün gelişiyor olması da iş bulmayı kolaylaştırıyormuş.
Yani kısaca bu iki konuşmadan anladığım nokta gerçekten iyi iş yapıyorsan ve yaptığın şeye de talep varsa iş bulabilir ya da kurabilirsin oldu.

Diğer konuda da onların oyuna yönelik kodlama öğrettiğini, eğer bir bankanın bilgi işlem biriminde çalışmanın da bana uygun olabileceğini düşünüyorsam bu bölümün pek uygun olamayabileceğini söyledi. Ayrıca bunun bir yaşam tarzı olacağını yani çevrenin de bu işte önemli olduğunu söyledi. Ayrıca yan dal ya da çift ana dal şeklinde de önermiyormuş.

Ben öyle inanılmaz tutkulu olmadığım ve uğraştığım taktirde bunu dışarıdan da öğrenebileceğimi düşündüğüm için başka bir bölüm yazdım.
 

Nazım Paşa

Kilopat
Katılım
2 Şubat 2017
Mesajlar
7.728
Makaleler
4
Çözümler
1
Tavsiye etmem. Bu tip bölümler yurt dışında genelde görebileceğiniz bölümler değil, Türkiye'de sonradan var olmuş bölümler. Lisans derecesinde bu kadar özelleşmiş, bilinilirliği az olan bir bölüme gidip kendimi bir endüstriye hapsetmezdim. Kaldı ki oyun endüstrisi de yazılım alanında çalışanlar için, yurt dışı dahil olmak üzere, en iyi endüstri değil. Oyun endüstrisine girmek istiyorsanız bu bölümü okumuş olmanıza kesinlikle gerek yok.
İdealin oyun geliştirmek ise bilgisayar değil yazılım mühendisliği net önerim olurdu. Donanım derslerini ben sevmeme rağmen teorik bilginin ötesine geçmiyor, dolayısıyla iş geliştiriciliğe gelince vakit kaybı olmuş oluyor. Belki 5 yıl sonra inanılmaz popüler ve tercih edilen bir bölüm olur fakat Amerika'da yaşamadığımız için bana işverenler açısından biraz şüphe uyandırıcı bir tercih olarak geldi.
Ya Allah aşkına biraz bilerek yorum yapın. Bu mevzuda milletle tartıştım ama hakikaten bu konuda Sosyal'deki bilgi kirliliği inanılmaz. İşverenler açısından bilgisayar mühendisliği nasıl şüphe uyandırıcı bir tercih olsun? Türkiye'de on yıllardır yazılım ve bilgisayar alanındaki temel bölüm bilgisayar mühendisliği. Yazılım mühendisliği diye lisans bölümleri yeni yeni açılıyor, açan üniversitelerde de ne olduğu tam belli değil ve sadece özel üniversitelerde var. Yazılım kelimesiyle adam çekmeye çalışıyorlar. Yok böyle bir şey, bilgisayar mühendisliği yerine sırf adında yazılım geçecek diye gidip yazılım tercih etmeyin.
 

jakemake

Centipat
Katılım
20 Kasım 2020
Mesajlar
141
Tavsiye etmem. Bu tip bölümler yurt dışında genelde görebileceğiniz bölümler değil, Türkiye'de sonradan var olmuş bölümler. Lisans derecesinde bu kadar özelleşmiş, bilinilirliği az olan bir bölüme gidip kendimi bir endüstriye hapsetmezdim. Kaldı ki oyun endüstrisi de yazılım alanında çalışanlar için, yurt dışı dahil olmak üzere, en iyi endüstri değil. Oyun endüstrisine girmek istiyorsanız bu bölümü okumuş olmanıza kesinlikle gerek yok.

Ya Allah aşkına biraz bilerek yorum yapın. Bu mevzuda milletle tartıştım ama hakikaten bu konuda Sosyal'deki bilgi kirliliği inanılmaz. İşverenler açısından bilgisayar mühendisliği nasıl şüphe uyandırıcı bir tercih olsun? Türkiye'de on yıllardır yazılım ve bilgisayar alanındaki temel bölüm bilgisayar mühendisliği. Yazılım mühendisliği diye lisans bölümleri yeni yeni açılıyor, açan üniversitelerde de ne olduğu tam belli değil ve sadece özel üniversitelerde var. Yazılım kelimesiyle adam çekmeye çalışıyorlar. Yok böyle bir şey, bilgisayar mühendisliği yerine sırf adında yazılım geçecek diye gidip yazılım tercih etmeyin.
Burada konu başlığında belirtilen bölümden bahsediyorum, bilgisayar mühendisliğinden değil zaten belki 5 yıl sonra popüler olur dememden anlamanızı beklerdim. Zaten dijital oyun tasarımını geçtim, diğer seçenekler içinden seçim için fikrimi belirttim. Anlamadıysanız da sorabilirsiniz burada hangi bölümden bahsettiniz tam anlayamadım diye. Biraz biliyorum yani anlayacağınız :)
Temel bölüm bilgisayar mühendisliği olabilir de yapacağın iş spesifik bir işse ona daha yakın olarak özelleştirilmiş bir seçenek de varsa sırf temel diye seçim yapmak bana göre saçma. Amacın neyse ona göre seçim yaparsın, eğer temel odaklı gideceksek matematik okuyup yazılım üzerine özelleşelim en temelinden kavramış oluruz bu mantıkla. 2 sene önce açılan yapay zeka bölümleri ona bakılırsa özelin de özeli, ama ileride yapay zeka mühendisi olarak çalışmayı hedefleyen birisi için biçilmiş kaftan. Yani bölümü “iyi” kılan temel bilim olmasından çok amaçlarına da uygunluğu. En başta yazdım zaten bu öznel bir süreç, ben de baştan bu kadar özelleştirmeye gitmenin mantıksız olduğunu belirterek bilgisayar ve yazılım arasında seçimin daha mantıklı olacağını söyledim, ama kesin olarak bir alan seçildiyse de o alanla en uyuşan bölüm seçilir, düz mantık.
 
Son düzenleme:

Nazım Paşa

Kilopat
Katılım
2 Şubat 2017
Mesajlar
7.728
Makaleler
4
Çözümler
1
Burada konu başlığında belirtilen bölümden bahsediyorum, bilgisayar mühendisliğinden değil zaten belki 5 yıl sonra popüler olur dememden anlamanızı beklerdim. Zaten dijital oyun tasarımını geçtim, diğer seçenekler içinden seçim için fikrimi belirttim. Anlamadıysanız da sorabilirsiniz burada hangi bölümden bahsettiniz tam anlayamadım diye. Biraz biliyorum yani anlayacağınız :)
O halde yazdıklarınıza biraz daha özen gösterebilirsiniz çünkü başka türlü anlaşılıyor.
İdealin oyun geliştirmek ise bilgisayar değil yazılım mühendisliği net önerim olurdu. Donanım derslerini ben sevmeme rağmen teorik bilginin ötesine geçmiyor, dolayısıyla iş geliştiriciliğe gelince vakit kaybı olmuş oluyor. Belki 5 yıl sonra inanılmaz popüler ve tercih edilen bir bölüm olur fakat Amerika'da yaşamadığımız için bana işverenler açısından biraz şüphe uyandırıcı bir tercih olarak geldi.
Önce bilgisayar mühendisliği değil yazılım mühendisliği net önerim diyorsunuz (ki bu da bence net kötü öneri ama geçiyorum) sonra da donanım dersleriyle ilgili cümlenizde yine bilgisayar mühendisliğini kötülüyorsunuz. Sonraki cümlenizde de insan doğal olarak yine bilgisayar mühendisliğini kastettiğinizi düşünüyor. Amerika'nın da olayla alakasını anlayamadım. Paragraf kullanırsanız ya da cümlenizin öznesini belirtirseniz karışıklık yaşanmaz. Mesajınızın neden bilgisayar mühendisliğine yönelik algılandığını anlamışsınızdır diye düşünüyorum.
Amacın neyse ona göre seçim yaparsın, eğer temel odaklı gideceksek matematik okuyup yazılım üzerine özelleşelim en temelinden kavramış oluruz bu mantıkla.
Yani mantıklı bir argümanı alıp mantıksız, absürt bir örnekle eşlemeniz argümanın değerini değiştirmiyor.
2 sene önce açılan yapay zeka bölümleri ona bakılırsa özelin de özeli, ama ileride yapay zeka mühendisi olarak çalışmayı hedefleyen birisi için biçilmiş kaftan.
Değil. İşini bilen bir işveren bu bölümden çıkan bir mezunun yeterliliğine şüpheyle yaklaşacaktır. Sizinkinin aksine mantıklı bir analoji yapayım, yürümeden koşmaya çalışmak bu. Temelleri almamış birisi ne yapay zekası üstünde çalışıyor? Yapay zeka alanında çalışmak isteyen birisi benzeri bir sonuca bilgisayar mühendisliği okurken seçmeli dersleri yapay zeka odaklı alarak da ulaşabilir. "Yapay zeka mühendisliği" diye bir lisans programı dünyanın neresinde saygın üniversitelerde var? Popülerleşmiş yapay zeka kavramıyla insan çekmeye çalışıyorlar.
En başta yazdım zaten bu öznel bir süreç, ben de baştan bu kadar özelleştirmeye gitmenin mantıksız olduğunu belirterek bilgisayar ve yazılım arasında seçimin daha mantıklı olacağını söyledim, ama kesin olarak bir alan seçildiyse de o alanla en uyuşan bölüm seçilir, düz mantık.
Fazla düz bir mantık, o şekilde çalışmıyor.
 
Son düzenleme:

jakemake

Centipat
Katılım
20 Kasım 2020
Mesajlar
141
O halde yazdıklarınıza biraz daha özen gösterebilirsiniz çünkü başka türlü anlaşılıyor.

Önce bilgisayar mühendisliği değil yazılım mühendisliği net önerim diyorsunuz (ki bu da bence net kötü öneri ama geçiyorum) sonra da donanım dersleriyle ilgili cümlenizde yine bilgisayar mühendisliğini kötülüyorsunuz. Sonraki cümlenizde de insan doğal olarak yine bilgisayar mühendisliğini kastettiğinizi düşünüyor. Amerika'nın da olayla alakasını anlayamadım. Paragraf kullanırsanız ya da cümlenizin öznesini belirtirseniz karışıklık yaşanmaz. Mesajınızın neden bilgisayar mühendisliğine yönelik algılandığını anlamışsınızdır diye düşünüyorum.
Zaten yanlış anlamanda sıkıntı var demedim, yanlış anladıysan direkt yargılayacağına önce bir sorarsın dedim. Neden Amerika sorunun cevabı oyun sektörünün kalbi olduğu için olabilir. Ve evet oyun geliştirmek tasarlamak isteyen birine ben yazılım mühendisliği öneririm, gerekçelerimi de sıraladım.

Düzenleme: Mesajına cevap verdikçe kendi yanıtını düzenliyor arkadaş. Aynen her dediğim yanlış ve mantıksız, yapay zeka mühendisliği de yazılım mühendisliği de çöptür, oyun geliştirmek isteyenler bilgisayar mühendisliği okuyup mantık kapıları ve elektrik devreleri üzerine çalışmalılardır, Unity’de oldukça işe yarar. Sonuç olarak Paşam ne derse onu uygulayın çünkü farklı fikirleri çürütmede gerçek bir uzman. Ben fikrimi belirttim başlık sahibi dostum okur, mantıklı bulduğu tarafını alır mantıksız kısmını önemsemez, konuyla alakası olmayanlar da cümlede özne analizi yapmaya devam edebilir ;)
 
Son düzenleme:

Nazım Paşa

Kilopat
Katılım
2 Şubat 2017
Mesajlar
7.728
Makaleler
4
Çözümler
1
Zaten yanlış anlamanda sıkıntı var demedim, yanlış anladıysan direkt yargılayacağına önce bir sorarsın dedim.
Yanlış anladığımı nereden bileyim ben? Yanlış anladığımı düşünseydim yazmazdım zaten.
Neden Amerika sorunun cevabı oyun sektörünün kalbi olduğu için olabilir.
Bu söylediğinizden de sanki Amerika'da yaşasak bu bölümü okumak mantıklı, işverenler gözünde kabul edilir olacak gibi bir sonuç çıkıyor. Amerika'da da yaşasak bu bölümün okunmasını tavsiye etmezdim. Yok böyle bir bölüm, insanların ilgisini çeken oyun mevzusuyla üniversitelere adam çekmeye çalışıyorlar. Üniversiteler bunu yan dal olarak verebilir. CS okuyup bu yan dalı yapıp işverenlere alanda ilgili olduğunuzu gösterebilirsiniz ama sadece oyun tasarımı okumak Amerika'da da burada olduğu kadar nadir. Üst düzey bir okuldan olmadığı sürece de Amerika'da düzgün bir işverenin bu lisans derecesine olumlu yaklaşacağını sanmıyorum.
 

jakemake

Centipat
Katılım
20 Kasım 2020
Mesajlar
141
Yanlış anladığımı nereden bileyim ben? Yanlış anladığımı düşünseydim yazmazdım zaten.

Bu söylediğinizden de sanki Amerika'da yaşasak bu bölümü okumak mantıklı, işverenler gözünde kabul edilir olacak gibi bir sonuç çıkıyor. Amerika'da da yaşasak bu bölümün okunmasını tavsiye etmezdim. Yok böyle bir bölüm, insanların ilgisini çeken oyun mevzusuyla üniversitelere adam çekmeye çalışıyorlar. Üniversiteler bunu yan dal olarak verebilir. CS okuyup bu yan dalı yapıp işverenlere alanda ilgili olduğunuzu gösterebilirsiniz ama sadece oyun tasarımı okumak Amerika'da da burada olduğu kadar nadir. Üst düzey bir okuldan olmadığı sürece de Amerika'da düzgün bir işverenin bu lisans derecesine olumlu yaklaşacağını sanmıyorum.
Konuya fikir belirtenlerle anlamsız tartışmaya girerek konu sahibine bir faydan dokunmuyor, bil istedim. İstediğin kadar uzatabilirsin de ben daha cevap yazmayacağım. Okuduğunu yanlış anladığın için de özür dilerim :)
 

Yeni konular

Yukarı