Din kavramının yanlış anlaşılması

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Inanip inanmaman beni ilgilendirmiyor. Ayetleri çevirip farkli manalara kendi kafaniza göre yanlışı düzeltme işine girmek sahtekarliktir bu kadar basit.

Sahtekarlik lafina da ona demiyorum bu şekilde çevirenlerde suç var arkadaşta oltaya düşmüş. Ortada herhangi kırıcı bir üslup yok.

Sen de bilmiyorsun yukaridaki arkadaşta bilmiyor bu konularda bilgi eksikliğiniz var bilmiyorsanız susacaksin bilmiyorum demek kötü bir şey değil ezik olmuyorsun böyle söylersen.

Benimsediğiniz düşünce içinde olmayan insanlara karşı tavrınız hoş değil. Söylediğine inanmak zorunda değil tıpkı onun söylediğine senin inanmadığın gibi
Bilgi eksikliğinizden dolayı sırf muhalefet olacaksınız diye boş ithamlarda bulunmayın. Adama bir şey demedim sana da hakaret etmedim. Dininizi koruyacaksanız önce benimsediginiz dinin kitabini okuyun sonra tartışmaya girin. Her şeye atlarsanız beklemediğiniz cevaplar aldığınızda zorunuza gitmesin.
 
Bilgi eksikliğinizden dolayı sırf muhalefet olacaksınız diye boş ithamlarda bulunmayın. Adama bir şey demedim sana da hakaret etmedim. Dininizi koruyacaksanız önce benimsediginiz dinin kitabini okuyun sonra tartışmaya girin. Her şeye atlarsanız beklemediğiniz cevaplar aldığınızda zorunuza gitmesin.
O kitabı kabul etmeyen bir kişi var karşımda. Okuyup sana söylesem ne olacak? Ne değişecek? Zoruma giden bir şey yok, senin de olmasın.
 
@Jira Sen okumadan yorum yapiyorsun ben ise kitabı okuyarak yorum yapiyorum aradaki fark bu. Senin bana bir şey demene gerek yok ben okudum zaten, o kitabı kabul etmeyen biri var karşımda diyorsun evet kitabı okuduktan sonra kabul etmemeye başladım. Kadını dövmeyi teşvik eden, kadını ikinci plana atan, kadını erkeğin seks kölesi gören, cariyelik ve köleliği yasaklamayan, kendi emirlerine uymayanları ölümle tehdit eden, acımasız Hammurabi kanunlarini uygulayan, Maide 33.ayette Allaha ve peygamberine karşı savaşanların ve yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya çalışanların cezası ancak ya öldürülmeleri veya asılmaları yahut el ve ayaklarının çapraz olarak kesilmesi ya da bulundukları yerden sürgün edilmeleridir diyen bir kitabi elbette kabul etmiyorum.

Okumadan, araştırmadan bir şey bilemezsin. Keşke sandığın kadar kolay olsaydı ol dedi oldu söylemi kadar basit değil bu işler. Sen saniyorsun ki ateistler, deistler doğar doğmaz böyle doğmuş ne anlatsak boş kafasındasin. Halbuki bu insanlar senle aynı dini görüşü benimsemiş daha sonradan araştırarak okuyarak bu hale geldiğini öğrenin artık. Ha ateist ve deistler içinde cahil olanlar var onlar nasil böyle bir yol izlemiş onlara ben de anlam veremiyorum.

Neyse nasıl mutlu olursanız öyle inanin bunu hep diyorum ama ikide bir sanki biz başkasına zorla bir şey dayatıyoruz gibi ifadelerle bizi suçluyorsunuz. Benim böyle bir amacım yok, benle aynı fikirde olanlarinda böyle bir amaç edindiklerini sanmiyorum.
 
Her denilene bir kalıp koyup cevap veriyorsunuz. Adamın inancı bu şekilde. Evrende bir düzen var, peygamber var, kitap değiştirilmemiştir diyor sen hemen zıt bir şekilde karşılık veriyorsun. Senin ona inanmadığın gibi o da senin dediğine inanmıyor bu sebeple kimseye bir şey kanıtlayamazsın, ispatlayamazsın da. Bilimle de konuşsan yapamazsın bunu.

Okumadım demiyorum, artık şu okumadın sen konuşma kalıplarını bırakalım. Biz de bir şeyler biliyoruz ki konuşuyoruz. Sana göre boştur, tamam. Ama bana göre boş değil ki inanıyorum. Bu da benim aramda. İyi bir insan mıyım? İnsan mısın? Evet. Ben buna bakarım. İnsanların inançları yüzünden kafa yapısına değil.
 
Evrende bir düzen var, peygamber var, kitap değiştirilmemiştir diyor sen hemen zıt bir şekilde karşılık veriyorsun.
Ben tezimi öne sürerken sallamiyorum kanitlar halinde bilimsel bir biçimde açıklıyorum. Düzen demeniz bile cehalet göstergesi hala bilmiyorsunuz.

. Bilimle de konuşsan yapamazsın bunu.
Bilim bal gibi de kutsal kitaplari çürüttü, istediğiniz kadar inkar edin.

Okumadım demiyorum, artık şu okumadın sen konuşma kalıplarını bırakalım. Biz de bir şeyler biliyoruz ki konuşuyoruz.
Okumamışsın ve bilmiyorsun, bunu kendin söyleyip şimdi üstüne çıkma. Bilgi eksikliğin var bunu kabulleneceksin bilmiyorum demeyi öğreneceksiniz.

İyi bir insan mıyım? İnsan mısın? Evet. Ben buna bakarım.
Bunu ben kaç kez dedim.
 
Bunu ben kaç kez dedim.
E o zaman neyi tartışıyorsun hala?
Bilim bal gibi de kutsal kitaplari çürüttü, istediğiniz kadar inkar edin.
Sözde çürütebilir. Önemli olan kafa yapılarını çürütmesi. Görüyorum ki çürütemiyor.
Ben tezimi öne sürerken sallamiyorum kanitlar halinde bilimsel bir biçimde açıklıyorum. Düzen demeniz bile cehalet göstergesi hala bilmiyorsunuz.
Cahil olarak görebilirsin bizi, sana bunu kanıtlamak zorunda değilim. İstediğin şekilde karakter analizi çıkart.
Okumamışsın ve bilmiyorsun, bunu kendin söyleyip şimdi üstüne çıkma. Bilgi eksikliğin var bunu kabulleneceksin bilmiyorum demeyi öğreneceksiniz.
Yorumsuz.
 
Eki Görüntüle 369100

Al kaynak. Orada bahsedilen kelime gündür daha önce de anlattım ayetleri kafaniza göre çevirmeyin.

Secde-4: "Gökleri, yeri ve bunların arasındakileri altı günde (devirde) yaratan, sonra arşa istiva eden Allah’tır. Ondan başka ne bir dost ne de bir şefaatçiniz vardır. Artık düşünüp öğüt almaz mısınız?"

Yukarıda gördüğümüz ayetlerin tümünde "eyyâmin" kelimesi kullanılmıştır ve "gün" anlamına gelir. Şimdi durum buyken, "eyyamin" kelimesinin çok anlamlı olduğunu düşünebilirsiniz.

Fussilet-12: "Böylece onları, İKİ GÜNDE yedi gök olarak yarattı ve her göğe görevini vahyetti. Ve biz, yakın semâyı kandillerle donattık, bozulmaktan da koruduk. İşte bu, azîz, alîm Allah’ın takdiridir."

En güzel örnek 6 gün’de yaratılışın detaylandırıldığı bu 3 ayette de ki "gün" kelimesinin kulanımıdır. Bu ayetlerde gün kelimesi "eyyâmin" ve "yevmeyni" olarak geçiyor. İki kelimenin de aynı kökten geldiği ve farklı bir anlam ifade etmediği zaten görülüyor. Başka örneklere bakalım:
Bakara-203: "Sayılı günlerde (eyyam-ı teşrikte telbiye ve tekbir getirerek) Allah’ı anın. Kim İKİ GÜN içinde acele edip (Mina’dan Mekke’ye) dönmek isterse, ona günah yoktur. Kim geri kalırsa ona da günah yoktur. Bunlar günahtan sakınanlar içindir. Allah’tan korkun ve bilin ki hepiniz Onun huzurunda toplanacaksınız."
Bakara suresinin 203. ayetinde de "yevmeyni" kelimesi kullanılmış. Bu ayetteki "gün" ifadesini "dönem/jeolojik/evre/aşama" gibi anlamlarda alabilir miyiz? Elbette alamayız.

Al-i İmran-41 “Zekeriyya: Rabbim! (Oğlum olacağına dair) bana bir alâmet göster, dedi. Allah buyurdu ki: Senin için alâmet, insanlara, ÜÇ GÜN, işaretten başka söz söylememendir. Ayrıca Rabbini çok an, sabah akşam tesbih et.

Daha bir sürü gün kelimesinin geçtiği ayet var yazmaya gerek yok.

Bu ayetlerin tümünde "eyyamin" kelimesi, bildiğimiz anlamda "gün" olarak kullanılıyor. Zaten başka bir seçenek de yok. Demek ki Kuran’daki "eyyamin" kelimesi sadece "gün" anlamına geliyor. Peki, "6 günde yaratılış" ayetlerinde hangi akla hizmet bunun manası değiştiriliyor? Bu sahtekarliktir.

Sahtekarlık yapıp ayetleri çeviriyorsunuz gün kelimesi bizzat bildiğimiz gün manasinda kullanilmış. Hade diyelim gün olmasin milyon, bin, milyar gün de yapti desen de evreni sadece dünyanın 2 kati bir zamanda yapmasi mantık dışı, böyle bir şey de diyemeyiz zaten gün anlaminda kullanılmış çünkü.

Tek bir ayet bile Kuranı tepe takla eder işte. Bir yaratıcı olsaydi ve kitap yazsaydi bu kusursuz, hatasız olurdu.

"Varsa lütfen gösteriniz" diye rica eden birine "Al kaynak" diye başlayan cümle kurabilen nezaketsiz ve görgüsüz birine vakit harcamak anlamsızdır.

Öncelikle bu konularda kendinizi geliştirmeniz daha yararınıza olacaktır.

Alıntıladığım ilk mesajınızda dediğiniz "evrenin 4 günde" yaratıldığını söyleyen hiçbir ayet yok. Ne yazık ki okudum deyip belirttiğiniz şey Kuranda yok.

"2 gün" ifadesi sadece 7 kat göklerin yaratılışında geçer. 2 günde yerin yaratılışı, onu da dünyanın yaratılışı olarak alalım geriye 2 gün kalıyor evrenin yaratılışı 4 gün hangi ayette geçiyor?
Yok ne yazık ki. Uyduran sizsiniz.

"Sahtekarlık yapıyorsunuz" ifadesini de aynen size geri iade ediyorum.

Hac 47'de geçen kelime de yevm(gün) ve yıl anlamında geçen kelime sene'dir.
Eyyam gün kelimesinin çoğuludur. Günler anlamına gelir.

Hac 47 ile diğer ayetleri birlikte ben böyle yorumluyorum. Siz de istediğiniz gibi yorumlayın. Bize ne yani. İnanmazsanız da bize ne. Sizin inancınız size bizim ki bize.

Kaldı ki "ol deyince olduran"(kün feyekün) diye kendini tanımlayan Allahın güne mi ihtiyacı var?
Bizim gibi her şeyi bildiğini iddia eden zayıf yaratılmış insanın ihtiyacı olan bilgi ve kavramlardır bunlar.

Kuran sizin gibi meydan okuyanlara buyurun "benzerini getirin" der.
Yunus 38: Yoksa onu "uydurdu" mu diyorlar! De ki: "Eğer doğru sözlüler iseniz Allah dışında, elinizin yettiklerini de çağırın da onun benzeri bir sure ortaya çıkarın."

Varsa gücünüz bunu deneyin. Böyle forum köşelerinde harcanmayın lütfen.
 
Fussilet 9-10. ayette ne diyor 2 gün diyor bak fotoya yanlış bakıp öyle yazmiyor diyorsun ve bana sahtekar diyorsun.

2 gün" ifadesi sadece 7 kat göklerin yaratılışında geçer. 2 günde yerin yaratılışı, onu da dünyanın yaratılışı olarak alalım geriye 2 gün kalıyor evrenin yaratılışı 4 gün hangi ayette geçiyor?
Yok ne yazık ki. Uyduran sizsiniz.
Bak birader yerden kasıt dünyadır Fussilet 9-10.ayetlerde bunu diyor. Hud 7 de ne diyor gökleri ve yeri 6 günde yarattık diyor, matematik biliyorsun 2 günde dünya ise kalan 4 günde ise evreni kastediyor.

Hac 47 ile diğer ayetleri birlikte ben böyle yorumluyorum. Siz de istediğiniz gibi yorumlayın. Bize ne yani. İnanmazsanız da bize ne. Sizin inancınız size bizim ki bize.
Senin kafana göre yorumlamanla doğruları söylemiş olmuyorsun Arapça da bu kadar zengin bir dilken neden dediğim yukaridaki ayetlerde gün kelimesi hep aynı anlamda kullanılmış sözcük mü yok Arapça da?

Yunus 38: Yoksa onu "uydurdu" mu diyorlar! De ki: "Eğer doğru sözlüler iseniz Allah dışında, elinizin yettiklerini de çağırın da onun benzeri bir sure ortaya çıkarın."
Evet uydurdu, kendi söylediklerini pekiştirmek için böyle ayetler yazılmış.

Hac 47 demek tahmin etmiştim bundan örnek vereceğini tabii durum böyle olunca, geriye tek bir savunma kalıyor. O da Allah katındaki gün ile dünyadaki günün aynı olmadığını öne sürmektir.

Mearic-4 “Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) elli bin yıl olan bir günde yükselip çıkar.”

Güya bu ayete göre, Allah katında 1 gün, dünya katında 50.000 yıldır. Bu durumda da yer ve gökler, 300.000 yılda yaratılmıştır. Öncelikle, neden bu ayetin kabul edildiği belli değil. Sonuçta, Kuran’da bu konuyla ilgili farklı ayetler de var:

Hac-47 “(Resûlüm!) Onlar senden azabın çabuk gelmesini istiyorlar. Allah vâdinden asla dönmez. Muhakkak ki, Rabbinin nezdinde bir gün sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir.”

Secde-5 “Allah, gökten yere kadar her işi düzenleyip yönetir. Sonra (bütün bu işler) sizin sayageldiklerinize göre bin yıl tutan bir günde Onun nezdine çıkar.”

Yani neden 1.000 yıl olan ayetler baz alınmıyor da, 50.000 yıl olan ayet baz alınıyor? Acaba işlerine öyle geldiği için mi? Burada da tamamen keyfi davranıldığı ortada. Farz edelim ki 300 bin yıl olsun. Bu açıklama yine bilimsel olamaz. Çünkü Dünyanın yaşı 4.5 milyar yıl civarı, Evrenin yaşı ise 13.7 milyar yıl olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Bu demektir ki, dünyanın yaratılması için yaklaşık 9 milyar yıl zaman geçmiş. Yani 300.000 yıl iddası çok komik kalmakta, ama yine de, "6 günde yaratılış" ayetlerindeki "gün" kelimesinin ‘1000 yıl’ ya da ‘50000 yıl’ anlamına gelmesi imkânsızdır. Çünkü "eyyamin" kelimesinin kullanıldığı diğer ayetlere bunu uygulayamazsınız. Acaba "3.000 yıl" oruç tutabilecek bir insan var mı? Demek ki bu savunma geçersizdir.

Maide-89 “……………yahut onları giydirmek, yahut da bir köle azat etmektir. Bunları bulamayan ÜÇ BİN YIL oruç tutmalıdır. Yemin ettiğiniz takdirde yeminlerinizin keffâreti işte budur………..”

3-Konuyla ilgili hadis: Ebu Hureyre anlatıyor: “Peygamber elimden tuttu ve şöyle dedi: Tanrı, Toprağı (yeryüzünü, CUMARTESİ yarattı. Toprağın üzerinde dağları da PAZAR günü yaptı. Ağaçları da PAZARTESİ var etti. Mekruhu (kötü olanı) da SALI GÜNÜ yaratmıştır. Nuru (ışığı) da ÇARŞAMBA günü… Hayvanları da, PERŞEMBE günü yaratıp yaydı. Adem’i yaratması da CUMA GÜNÜ İKİNDİDEN SONRA, ikindiyle gece arasında, cuma günü saatlerinden en son saatte oldu. Sonuncu yaratık olarak.”’ (Bkz. Müslim, e’s-Sahih, Kitabu Sıfaü’l-Munâfıkîn/27, hadis no: 2789; Ahmed İbn Hanbel, Müsned, 2/227.)

Aclûnî, bu hadisi “Müslim’in, Neseî’nin ve Ahmed İbn Hanbel’in, Ebu Hureyre’den aktarıp yer verdiğini” belirttikten sonra, aynı konudaki açıklamayı içeren hadisin İbn Abbas’tan da aktarıldığını yazıyor. (Bkz. Aclûnî, Keşfu’l-Hafâ, 1/454-455, ha. 1241.)

Gördüğünüz gibi, Muhammed de gerekli açıklamayı yapmış zaten. Ama illa ki bu hadisi kabul etmek zorunda da değilsiniz. Sonuçta sadece Kuran’ı incelediğimizde de aynı sonuca ulaşıyoruz. Yani bu hadisin reddedilmesinin bir mantığı yok.

4-Bilginin kaynağı Tevrat: Pek çok konuda olduğu gibi, burada da kaynak Tevrat’tır. Yaratılış kitabında şunları okuyoruz:

Yar 1: 31 Tanrı yarattıklarına baktı ve her şeyin çok iyi olduğunu gördü. Akşam oldu, sabah oldu ve altıncı gün oluştu.

Yar 2: 1-2 Gök ve yer bütün öğeleriyle tamamlandı.

Yar 2: 2 Tanrı yapmakta olduğu işi yedinci gün bitirdi. O gün işi bırakıp dinlendi.

Gördüğünüz gibi; Tanrı, dünyayı 6 günde yaratmış ve 7. gün işini bitirmiş. Sonra da dinlenmiş. Buradaki "gün" kelimesinin de bildiğimiz anlamda "gün" olduğu ortada. Muhammed ise bunu Tevrat’tan almış ve Kuran’a olduğu gibi geçirmiştir.
Sözde çürütebilir. Önemli olan kafa yapılarını çürütmesi. Görüyorum ki çürütemiyor.
Kafa yapılarını çürütememesi insanlarin bunu bir türlü kabul etmemesi, araştırmamasi, okumamasi. Bilim bunları çürüttü kabul etmek gerek artık.

Cahil olarak görebilirsin bizi, sana bunu kanıtlamak zorunda değilim. İstediğin şekilde karakter analizi çıkart.
Bilmemek ayıp değil. Sadece bir şeyi bilmiyorsak yorum yapmamak gerekli bu herkes için geçerli. Niye ben çok mu bilgiliyim hayır ben kendimi de bilgisiz görüyorum. Burada çok daha bilgisiz insanlar var maalesef ne desek anlamiyorlar yazdığımız şeylere mantıklı bir açıklama getirmiyorlar bize ayetle karşılık veriyorlar örnek verdikleri ayetlerinde konuyla alakasi yok. Neyse sağlıcakla kal, gücenme falan yapmanı istemem.
Varsa lütfen gösteriniz" diye rica eden birine "Al kaynak" diye başlayan cümle kurabilen nezaketsiz ve görgüsüz birine vakit harcamak anlamsızdır.
Al kaynak lafını kötü anlamda demedim yaşını başını almış adamsin alinganlik yapma yine de özür dilerim. Senin gibilerle asil vakit harcamak anlamsiz ama biz yine de yaziyoruz cevabımızı.
 
Son düzenleme:
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Yeni konular

Geri
Yukarı