DLSS 3 Teknolojisi ve Destekli Oyunlar

RTX4050'de DLSS3.0 olacak ancak koskoca 3090 Ti'da DLSS3.0 olmayacak. NVIDIA üzdü.

Tensör çekirdeklerinin nesil farkı maalesef ancak NVIDIA bir sürpriz yaparak RTX 4050 gibi zayıf kartlara DLSS 3.0 desteği vermeyebilir. Önceki nesilden malumunuz "RTX 3000 alanlara oyun hediye" diye reklam yapıp 3060'dan başlatmıştı, 3050'yi seriden bile saymamıştı.


Screenshot_1.jpg


FSR zorunda kalınmadıkça kimsenin kullanmayacağı bir teknoloji, görüntü kalitesi kaybı çok fark edilir düzeyde. DLSS'in rakibi değil.

DLSS 2019 yılında çıktı ve çamur gibiydi düşün şu 2.x versiyonu 4 senede nereden nereye geldi. Henüz 1 yaşındaki FSR 2.x için fazla iddialı bunlar. FSR daha olgunlaşmak için fazlaca vakti olan bir teknoloji.

DLSS 3.0 ile 2.4 arasındaki overall farkın büyüklüğü, DLSS 2.4 ile FSR 2.2 arasında yok. Ortada övülecek bir teknoloji varsa o da DLSS 3.0'dır, motion vector şaka değil.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Bu yorum size ait. Video ile içerik sunuyorum. Ortada "çok fark" olan kısım neresidir? Nerede bu çok fark? Nerede biliyor musunuz? Siz kullanıyorsunuz. O yüzden çok fark var. Ray Tracing performansı dersiniz, haklısınız derim. Ama kalkıp frame üzerinden "çok fark var" ibaresini kullanıyorsanız ve ekstra fiyat farkını gerektirecek düzeyde bir durum olmadığını içerik dahilinde sunmama rağmen "ben kullanıyorum, çok fark var" demeniz partizanlıktır.
Ben hala bunun neresi partizanlık anlamadım. FSR'ı 7-8 oyunda test etme şansım oldu, bence AMD cephesinin oyunculara en büyük kıyağıdır ve kesinlikle her oyunda olmalıdır. Dediğim iki şey var

1) FSR'ı quality'de açınca dahi görüntü kalitesinde bariz bir düşüş var, bu native'e kıyasla da öyle DLSS'e kıyasla da. En azından benim 1080p'de gördüğüm bu.
2) Yukarıda dediğim durumda ötürü FSR'ı sadece monitörün yenileme hızına erişmek için kimsenin açacağını sanmıyorum veya mantıklı bulmuyorum. Daha açık anlatayım: Bir oyunda 60 fps alıyorsam ve 144 hz monitörüm varsa DLSS'i belki FPS'i 80-90'lara dayamak için açabilirim. Ama FSR'ı kesinlikle açmam çünkü görüntü kaybı daha belirgin olacak. Bana kalırsa FSR, 20-25 FPS'leri 30'a çekmek ve RT performansını iyileştirmekten başka bir işlevi yok, ki olmasına da gerek yok. Sonuçta bu çok basit bir upscale teknolojisi. DLSS'e rakip olacağını düşünmüyorum.
 
Ben hala bunun neresi partizanlık anlamadım. FSR'ı 7-8 oyunda test etme şansım oldu, bence AMD cephesinin oyunculara en büyük kıyağıdır ve kesinlikle her oyunda olmalıdır. Dediğim iki şey var

1) FSR'ı Quality'de açınca dahi görüntü kalitesinde bariz bir düşüş var, bu Native'e kıyasla da öyle DLSS'e kıyasla da. En azından benim 1080P'de gördüğüm bu.
2) Yukarıda dediğim durumda ötürü FSR'ı sadece monitörün yenileme hızına erişmek için kimsenin açacağını sanmıyorum veya mantıklı bulmuyorum. Daha açık anlatayım: Bir oyunda 60 FPS alıyorsam ve 144 Hz monitörüm varsa DLSS'i belki FPS'i 80-90'lara dayamak için açabilirim. Ama FSR'ı kesinlikle açmam çünkü görüntü kaybı daha belirgin olacak. Bana kalırsa FSR, 20-25 FPS'leri 30'a çekmek ve RT performansını iyileştirmekten başka bir işlevi yok, ki olmasına da gerek yok. Sonuçta bu çok basit bir upscale teknolojisi. DLSS'e rakip olacağını düşünmüyorum.
Sizin bahsettiğiniz şeyin ben videolu halini sundum. Ortada rakip bir karta fazla ödemeyi gerektirecek bir frame farkı bulunmuyor. Hardware Unboxed yanlı içerik sunuyor. Tek kaynak olarak sizi alalım. Çok makul.
 
Sizin bahsettiğiniz şeyin ben videolu halini sundum. Ortada rakip bir karta fazla ödemeyi gerektirecek bir frame farkı bulunmuyor. Hardware Unboxed yanlı içerik sunuyor. Tek kaynak olarak sizi alalım. Çok makul.
Frame farkı yoksa da kalite farkı var + FSR'ın olduğu DLSS'in olmadığı oyun sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor + FSR'ı her GPU sahibi kullanabiliyor. Bu ise DLSS'i makul fiyat farklarına göz yumulacak bir avantaja çeviriyor. Fiyatları eşit olsa "Nasıl olsa FSR var" deyip AMD GPU mu alırsınız?
 
Frame farkı yoksa da kalite farkı var + FSR'ın olduğu DLSS'in olmadığı oyun sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor + FSR'ı her GPU sahibi kullanabiliyor. Bu ise DLSS'i makul fiyat farklarına göz yumulacak bir avantaja çeviriyor. Fiyatları eşit olsa "Nasıl olsa FSR var" deyip AMD GPU mu alırsınız?
O konu sizce teknolojiyi sağlayan markalarla mı alakalı? FSR açık kaynak kodlu zaten. Bunu oyununa dahil etmeyen şirket için ne yapılabilir? Biraz mantık kurmaya çalışın. RT'nin de henüz bulunmadığı bir dolu oyun var. Şimdi burada suçu kime atacağız? Kurduğunuz mantık çok sıkıntılı. Böyle bir argüman yok.

DLSS'in 2.0(+)'ın FSR 2.0(+) ile aralarında fiyat farkını ödemeyi gerektirecek durum mevcut değil. Bir kere bütçeye oranla alabileceğiniz karta bakmanız gerekir. RX 6700, RX 6700 XTT fiyatına RTX 3060 alıyorsanız o sizin tercihinizdir. "Ben DLSS açıp aynı performansı yakalarım" diyerek Native görüntüyü bozmayı seçiyorsanız yine sizin tercihinizdir. Lakin kalkıp "çok fark varr" derseniz orada durun derim. Çünkü frame ekstrası olarak bu teknolojilerin sunduğu bir "çok fark var" durumu mevcut değil.
 
DLSS ve FG baya iyi ya. RT dahil her şey 1440p ultra ayarlarda DLSS + FG ile 80-110 FPS civarı alabiliyorsun Witcher 3 Next-gen'de 4070Ti'da. Özellikle şu frame generation iyi bir hale gelirse süper olacak.
Frame farkı yoksa da kalite farkı var + FSR'ın olduğu DLSS'in olmadığı oyun sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor + FSR'ı her GPU sahibi kullanabiliyor. Bu ise DLSS'i makul fiyat farklarına göz yumulacak bir avantaja çeviriyor. Fiyatları eşit olsa "Nasıl olsa FSR var" deyip AMD GPU mu alırsınız?
Tamam da konu farklı yerlere gidiyor. FSR DLSS'ten iyi diyen olmadı, bu kıyaslamayı siz dile getirdiniz, şimdi sanki karşınızdaki böyle demiş gibi cevap veriyorsunuz.
 
Ucuz olunca bir şey övülüyor hemen.



Piyasada oyun yok. NVIDIA ile ne alakası var?
Nvidia'ya söylediğim kısım oyunun ne olduğu belli değil, dolandırıcı bile olabilirler. Onun dışında "sektörde oyun yok" dedim. Nvidia ile alakası yok.
 

Geri
Yukarı