DPI değişmiyor. Yapman gereken hareketin miktarı değişiyor. Dots per inch. Yani inç başına nokta sayısı. Ne kadar yüksekse ekranda ki hareket o kadar yüksek olacaktır. 1 nokta, 1 piksellik hareket. 1080 pikselli bir görüntüden 1000 DPI ile yaklaşık olarak 1 inçlik bir hareket gerçekleştirilecek. Yani 720p için 1 inçten daha az bir mouse hareketi gerçekleştirdiğinizde en sağdan en sola gidecektir mouse. DPI to ppı diye aratabilirsin. Yani çözünürlüğü değiştirdiğiniz zaman yapmanız gereken hareketin miktarı değişecektir.
Hocam, çözünürlük düştüğünde yapmanız gereken hareketteki değişimin ne kadar büyük olduğunu sanıyorsunuz? Arada devasa bir değişim yok. Ayrıca tekrar belirtiyorum, ekranda 1080 piksel varken en sağdan en sola götürmekle, 720 piksel varken en sağdan en sola götürmek için gereken hareketin miktarı değişiyor. Farenin hızı veya hassasiyeti değişmiyor. Bunun fare hakimiyetinize etkisi var. Farenizin hızına değil. Normalde 1000 e-DPI ile (hassasiyet çarpanı 1, fare DPI'ı 1000) Valorant oynayan birini düşünelim. Solunda 500 piksel uzaklıkta bir rakip var. 0.5 inçlik (1.27 cm) bir hareket ile rakibe ulaşacak. Fakat bu rakam 720p çözünürlükte 500 piksel değil de, tahminen 400 piksele yakın bir mesafe olacak. Bu sefer de yapması gereken hareket 0.4 inçlik (1 cm) bir hareket olacak. Bu da 1080p oynamaya alışmış bir oyuncunun 720P'de vuruşu fazla sola götürerek kaçırmasıyla sonuçlanır. Unutma ki DPI ve ppı eşit şeylerdir. Aynı şey değiller fakat eşitler. Dots per ınch = pixels per ınch. Bu durum tam tersi olursa. Yani 720p oynamaya alışmış biri 1080P'de aynı vuruşu denerse bu da fareyi yeterince sola götürmeyerek kaçırmasıyla sonuçlanır. 1024×768'e alışmış bir oyuncu, 1600x1200'e geçtiğinde yine böyle bir sorunla karşılaşacaktır. Farenin hızında veya hassasiyetinde değil, farenin konumunda sorun yaşayacaktır.