Tartışmasız bir başyapıttır, diğer firmalara oyun nedir, nasıl yapılır başlığı altında ders niteliğinde okutulması gereken bir yapımdır. Daha önce çok anlattım, çok dillendirdim ama özellikle bizim insanımız bu konuda biraz saçma düşünüyor. Hikayesi olmayan veya olsa dahi bunu direkt gözüne soka soka yapmayan yapımları direkt çöpe atma niyetindeler.
Oyun dediğiniz bir yapımda hikaye olması bile gerekmiyor, hikaye her zaman bu işin ekstrasıydı "olursa güzel olur"du sadece ama artık hikaye olması şart bir şeymiş gibi davranılıyor. Hayır abi, bir oyunun çok derin bir hikayeye veya milyonlarca dolar harcanmış CGI ara sahnelere falan ihtiyacı yok, bir oyunun tüm bunlar olmadan da bir başyapıt olabileceğini Nintendo yıllardır kanıtlıyor.
Bugün en babası dediğiniz oyunlar bile Nintendo'nun o "hikayesi bile olmayan" yapımlarından mutlaka kendilerine bir şeyler alıyorlar. Hatta Red Dead Redemption 2'nin bile geliştirilmesinde rol almış Rockstar'ın eski kurucu ortaklarından biri Dan Houser bile "3D oyun geliştiren birisi Zelda ve Super Mario'dan bir şeyler kapmadığını söylüyorsa yalan söylüyordur" demiş bir adamdır. Kişisel zevkler ve tercihleri eleştirecek değilim sen hikaye olan bir oyun arıyor olabilirsin ki inanılmaz doğal bir durum, ama bu sana Elden Ring'i çöpleme hakkını vermemeli. Çünkü senin fikrin olması gereken global bir fikir, şart falan değil sadece senin fikrin o.
Bizim insanımızın acilen sek oyun denen kavramı öğrenmesi gerekiyor, bugün birçok oyuncunun başyapıt olarak kabul ettiği God of War'dan hikayeyi çıkart geriye sadece birkaç balta animasyonu yapan ve arada bir fırlatan kel bir adam kalıyor, başka da bir şey kalmıyor. Ancak Elden Ring'den hikayeyi tamamen çıkartsan bile 300 farklı silah çeşidi, 170 farklı büyü tipi hala elinin altında, döndür döndür oyna.