Evren mükemmel midir?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Timur58

Decapat
Katılım
28 Ağustos 2021
Mesajlar
5.048
Makaleler
1
Çözümler
4
Tabii canım ondan en ufak bilgin olmamana rağmen bazıları kendini zeki sanıyor falan diyorsun. Bilgin olmadığı konulara yazma bu kadar. Biz senin dengin değiliz başka kategorilerde kendine takıl.
🤔
Daha kendi üstünüze alınıyorsunuz daha dediklerim bile anlamadın eminim bazı dediklerin çelişiyor haberin olsun.
 
Son düzenleme:

Jan Valjan

Picopat
Katılım
7 Eylül 2021
Mesajlar
244
İnsanlar, on binlerce tanrı yaratmış, güçlerini ve sınırlarını da kendileri belirlemişler. Haliyle insanların "inanmaya" karşı eğiliminden faydalanmak için eski inanışların kazanımlarından yeni inanışlar oluşturulmuştur; İslam gibi. Daha fazla uzatmadan, İslam günümüze kadar gelmeseydi eğer "evren mükemmeldir" anlayışında olan hiç kimse olmazdı diye düşünüyorum.
Sadece Islam'a has bir durum degil ki. Islam olmasaydi baska bir A dini olacakti. Kitlelerin bir sekilde yonetilmesi gerekir sayin hocam. Gucu elinizde tutabilmeniz lazim.

Mukemmellikten kastinizin ne olduguna bakmak lazim bence. Insanlarin cogu varolan dengeye mukemmellik atfediyor fakat denge de her daim degisiyor. Dengeden kastim su: Olacak-olabilecek-olmayacak durumlar var, bunun sonucunda da yasanacak-yasanabilecek-yasanmayacak olaylar var evrende. Sebep ve sonuc gibi dusunebiliriz. Tabi bu durum da her daim islemiyor (Kuantum fizigi) Eger olayi dunya boyutundan incelersek: Ornegin AIDS i yenebilecek bir metabolizmamiz yok, sakat dogumlar hala devam ediyor; yuksek teknolojiye ve imkana ragmen hala en basit konulari bile cozemiyoruz/cozmuyoruz. Ee mukemmellik nerede ki?

Bunlarin hepsi oznel dusunce. Cok yuzeysel gectigimi bilmenizi isterim, bir suru dinamik var evrende.
 

UluErdem25

Decipat
Katılım
7 Ocak 2021
Mesajlar
1.035
Çözümler
5
Yer
Ofis
Mükemmelden kasıt tam anlamı ile olması gereken şekilde olması ise, olması gerekeni olan ile tespit ettiğimiz için mükemmel olmaması gibi bir durum yok. İlerleyen A cismi hiçbir etki olmaz ise aynı şekilde ilerlemeye nasıl devam ediyor ise, evrendeki kaotik yapı da olması gerektiği gibi yani mükemmel.
 

bitwise

Kilopat
Sosyal Tayfı
Katılım
22 Mart 2018
Mesajlar
5.389
Makaleler
1
Çözümler
48
Mükemmelden kasıt tam anlamı ile olması gereken şekilde olması ise, olması gerekeni olan ile tespit ettiğimiz için mükemmel olmaması gibi bir durum yok. İlerleyen A cismi hiçbir etki olmaz ise aynı şekilde ilerlemeye nasıl devam ediyor ise, evrendeki kaotik yapı da olması gerektiği gibi yani mükemmel.
O nasil bir mukemmel tanimi? Bir seyin "olmasi gerektigi gibi" olduguna kim karar veriyor? Boyle bir mukemmel tanimiyla, bir seyin mukemmel olmadigini nasil iddia edebiliriz?

Ornegin 3 kollu dogan bir bebegin mukemmel oldugunu iddia etmis olmuyor muyuz bu yaklasimla?

Bence kavramlari egip bukmeye gerek yok, kusur varsa mukemmel olamaz. Evrende hic bir cizgi, mukemmel sekilde "duz" olamaz. Hic bir obje mukemmel kure degil.

Evrenin belirli kurallar icinde hareket etmesi mukemmel oldugunu degil. limitleri oldugunu gosterir.
Olimpiyatlarda tum serbest atlayis yarismacilari ayni fizik kurallarina maruz kalirlar ama farkli puanlar alirlar. Kurala maruz kalmak, mukemmel olmak icin yeterli ya da gecerli degil. Elmayla armut bunlar.
 

BERWAR

Zettapat
Katılım
19 Eylül 2015
Mesajlar
36.580
Makaleler
11
Çözümler
33
Daha kendi üstünüze alınıyorsunuz daha dediklerim bile anlamadın eminim bazı dediklerin çelişiyor haberin olsun.
Ortada bir çelişki yok. Bazıları kendini zeki sanıyor derken üzerime alınmadım ama diğer arkadaşlar için de söylediğin gereksiz bir söz. Kendin bir şey bilmiyorsun başkalarına bilgiçlik taslıyorsun. Sonra yok ben her şeyi bildiğimi söylemiyorum falan diyorsun. Bilmediğin konulara yazmayacaksın bu kadar basit. Gerçekler zoruna gidince gülücük atıp, bana yazdıklarınız komik geliyor ben bu yüzden gülücük atıyorum diyorsun. Ortada gülünecek bir mesele yok. Sana komik geldiğini iddaa ettiğin yorumlar hakkında en ufak bir bilgin yok. Tabii gülersin. Aynı bu konuda diğer arkadaş gibi @Jack of Blades adama yazıyor süslü laflar diyor, hayatı o boyunca o terimleri duymamış, ne olduğunu bilmiyor ama yüzüne vurunca süslü laflar diye geçiştiriyor. Senin şu an olduğun durumda tam olarak bu, bir şey bilmiyorsun ama yazılanlar sana komik geliyor. Bunların hepsi çok basit bilgi yetersizliklerinden kaynaklanıyor. Bilmediğiniz konulara atlamayın.
 
Son düzenleme:

Jack of Blades

Kilopat
Katılım
9 Ocak 2014
Mesajlar
7.097
Makaleler
10
Çözümler
7
Aynı bu konuda diğer arkadaş gibi @Jack of Blades adama yazıyor süslü laflar diyor, hayatı boyunca o terimleri duymamış, ne olduğunu bilmiyor ama yüzüne vurunca süslü laflar diye geçiştiriyor.
Zaten bunu görünce neyle uğraşıyorum ben diyerek konudan uzaklaştım. :D
 

Timur58

Decapat
Katılım
28 Ağustos 2021
Mesajlar
5.048
Makaleler
1
Çözümler
4
Ortada bir çelişki yok. Bazıları kendini zeki sanıyor derken üzerime alınmadım ama diğer arkadaşlar için de söylediğin gereksiz bir söz. Kendin bir şey bilmiyorsun başkalarına bilgiçlik taslıyorsun. Sonra yok ben her şeyi bildiğimi söylemiyorum falan diyorsun. Bilmediğin konulara yazmayacaksın bu kadar basit. Gerçekler zoruna gidince gülücük atıp, bana yazdıklarınız komik geliyor ben bu yüzden gülücük atıyorum diyorsun. Ortada gülünecek bir mesela yok. Sana komik geldiğini iddaa ettiğin yorumlar hakkında en ufak bir bilgin yok. Tabii gülersin. Aynı bu konuda diğer arkadaş gibi @Jack of Blades adama yazıyor süslü laflar diyor, hayatı o boyunca o terimleri duymamış, ne olduğunu bilmiyor ama yüzüne vurunca süslü laflar diye geçiştiriyor. Senin şu an olduğun durumda tam olarak bu bir şey bilmiyorsun ama yazılanlar sana komik geliyor. Bunların hepsi çok basit bilgi yetersizliklerinden kaynaklanıyor. Bilmediğiniz konulara atlamayın.
Anlamama konusunda ısrarcı birisiniz belli oluyor ya da sırf laf atmak için yapıyorsun belli değil genelleme yanlış dedim hala aynı şeyi söylüyorsun sizinle tartışma yapmak hata etmişim zaten...
Boşa vakit kaybı olduğu belli oluyor maalesef...
 
Son düzenleyen: Moderatör:

BERWAR

Zettapat
Katılım
19 Eylül 2015
Mesajlar
36.580
Makaleler
11
Çözümler
33
Anlamama konusunda ısrarcı birisiniz.
Kendini özetlemişsin burada.

sizinle tartışma yapmak hata etmişim zaten.
Bu yetersiz bilgilerinle zaten bizimle tartışma, senin dengiz değiliz ayrıca.

sırf laf atmak için yapıyorsun.
Bilmediğin konular hakkında ahkam kesersen ben cevabımı veririm. Yazmayacaksın bilgin olmayan şeylere bu kadar bunu anla artık.
 

Timur58

Decapat
Katılım
28 Ağustos 2021
Mesajlar
5.048
Makaleler
1
Çözümler
4
Ateist olunca kendisini bilim insanı olmuş Nobel'e aday hissedenler öldürüyor beni gülmekten. :D
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Yukarı