Ezreal: Dahi Kaşif (AD Carry)

HighPixel

Kilopat
Katılım
23 Mayıs 2012
Mesajlar
2.056
Makaleler
8
Yer
Marmaris
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek

Ezreal: Dahi Kaşif

Ezreal_OriginalSkin.jpg


Ezreal, damarlarında akan büyü yeteneğiyle doğdu. Ama Ezreal, aynı zamanda, çok daha güçlü bir yolculuk tutkusuyla da doğmuştu. Yetenekli bir tekmaturjist olması için okula yollanan Ezreal, büyü çalışmalarından çabucak sıkıldı. Dahi çocuk sekiz yaşına bastığında, Piltover'ın yeraltı tünellerinin tamamının haritasını çıkartmıştı. Çalışması o kadar nitelikliydi ki Piltover hükümeti haritalarını satın aldı ve Ezreal'ı Piltover'ın Başkâşifi olarak maaşa bağladı. Bu anlaşma Ezreal'ın hayatının gidişatını belirledi - gizemli sanatları bir yana bırakıp arkeolojiyle uğraşacaktı. O zamandan beri, Ezreal'ın sayısız macerası abartılarla süslenerek hikâye edildi.

Fakat Ezreal'ın son maceralarından biri onu diğer mirasıyla, kullanmadığı büyü gücüyle karşı karşıya getirdi. Shurima Çölü'ndeki piramitleri gezerken, akıl almaz güce sahip bir muskayı ortaya çıkarttı. Muska, boyutu bir yana (Ezreal'ın iki katı büyüklükte bir varlık için yapılmış); civarda bir büyü kaynağı varsa, kullanıcısının büyü gücünü kontrol etmesini ve şekil vermesini sağlıyor. Bu da Ezreal'ın doğal yeteneği olan büyü gücünü pek de çaba sarfetmeden kullanmasını sağladı ve Dahi Kâşif için müthiş bir kazanç oldu. Muskanın tek sakıncası, bilinmeyen bir nedenden ötürü çağırma büyüsüyle uyum halinde olması. Ezreal haberi bile olmadan kendini, kendi deyimiyle “kafayı dünyayı sona erdirebilecek bir Lig takışmasını çözmekle bulmuş sihirdarın teki” için şampiyonluk görevini yerine getirirken bulabiliyor. Yine de Ezreal, Adalet Meydanlarına çağrılmasının büyük bir bedel olmadığını hissediyor.

Ezreal'ın inancı tek cümlede özetlenebilir: ''Küflü kitapların konu edindiği yerlerde sürünmek varken, küflü kitapları okumaya çok az vakit kalıyor.''


İçindekiler:

1-Ezrealı Tanıyalım
2-Yetenekler
3-Kabiliyetler
4-Rünler
5-Eşya Setleri
6-Diğer şampiyonlarla uyumu
7-Nasıl Oynanmalı?

Bölüm 1: Ezrealı Tanıyalım:
Ezreal aşağı koridorda görev yapan esnek, eğlenceli, turnuvalarda da bolca tercih edilen bir AD Carry karakteridir. Bütün yeteneklerinin skillshot olmasıyla ve ultisiyle bilinir. Diğer birçok AD Carrynin aksine Ezreal sadece sağ-click ile oynanan bir AD Carry değil, yetenek de gerektiren bir AD Carrydir. Bu da onu özel yapar.


İSTATİSTİKLER
CAN350 (+80)SALDIRI HASARI47.2 (+3)
CAN REJEN.5.5 (+0.55)SALDIRI HIZI0.625 (+2.8%)
MANA235 (+45)ZIRH12 (+3.5)
MANA REJEN.7.0 (+0.65)BÜYÜ DİRENCİ30 (+0)
MENZİL550HAREKET HIZI325

Artıları:

+Mobilitesi yüksek.
+Burst Damage(Ani Hasar) verebiliyor.
+Kaçma, kovalamada sıkıntı yaşamıyor.
+Haritanın diğer ucundaki adamı ultinizle öldürdükten sonra yüzünüzde oluşan gülümseme paha biçilemez.

Eksileri:
-Normal saldırı menzili düşük.
-Hasar verebilmeniz yetekleri tutturabilmenize bağlı.
-Tek bir CC* bile yok :(

*Crowd Control'ün kısaltmasıdır. Yavaşlatma, afallatma, susturma gibi etkilere denir.

2-Yetenekler:

81-5.png
[Pasif]Büyü Gücü Yükselişi: Ezreal'ın yetenekleriyle bir hedefi vurması, Saldırı Hızının 6 saniyeliğine %10 artmasına neden olur (Etki 5 defaya kadar birikebilir).

Açıklama: Bir AD Carry için mükemmel bir pasif. Ek saldırı hızı eşyaları almanıza gerek kalmaksızın yüksek saldırı hızına ulaşabiliyorsunuz. Ayrıca alan vuran yetenekleriniz sayesinde anında birikmesini sağlayabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken savaş esnasında sürekli yetenek kullanarak pasifi kaybetmemeniz.



81-1.png
[Q]Gizemli Atış: Ezreal 35/55/75/95/115 (+1.0) (+0.2) fiziksel hasar veren bir enerji oku atar. (Vuruş hâlinde etki gösterir).Gizemli Atış bir hedefi bulursa, Ezreal'ın bekleme süreleri birer saniye azalır.

Açıklama: Temel saldırı yeteneğimiz. Yüksek menzile sahip ve on-hit effectleri de vuruyor.(Yani normal saldırımızda etkili olan etkileri bu yetenek için de etkili. Donmuş balyozdan gelen yavaşlatma gibi) Koridorda rakibi rahatsız etmek için veya kaçanları yakalamak için kullanabileceğimiz bir yetenek. Ayrıca ultimizi de çok daha sık kullanmamıza yarıyor.

81-2.png
[W]Özüt Akışı: Ezreal içinden geçtiği bütün rakip şampiyonlara 70/115/160/205/250 (+0.8) büyü hasarı veren bir enerji dalgası gönderir. Dalgadan etkilenen dost şampiyonların saldırı hızı 5 saniyeliğine %20/25/30/35/40 artar.

Açıklama: Az kullanacağımız bir yetenek. Bizim için pasifi biriktirmemize yaraması haricinde başka bir faydası yok. Takım savaşlarında kalabalığın ortasına atarak pasifi dolduruyoruz. Ayrıca dost şampiyonları vurmanız da pasifinizin birikmesini sağlıyor.

81-3.png
[E]Sihir Geçişi: Ezreal yakındaki bir hedef noktaya ışınlanır ve en yakındaki rakip birime güdümlü bir saldırı yaparak 75/125/175/225/275 (+0.75) büyü hasarı verir.

Açıklama: Ezrealın yüksek mobilitesinin kaynağı olan yetenek.Yükseltmemiz verdiği hasarı arttırıyor ancak biz bekleme süresinin azalması için yükselticez. Gizemli atışın da bekleme sürelerini azalttığını göz önünde bulundurursak bu yetenek son seviyeye geldiğinde 8-9 saniyede bir kullanabileceğiz.

81-4.png
[R]İsabet Dalsası: Ezreal 1 saniye odaklandıktan sonra, isabet ettiği her birime 350/500/650 (+1.0) (+0.9) büyü hasarı veren bir enerji dalgası gönderir. Ancak deşilen her birim, bir öncekinden %8 az hasar alır. (En az %30)

Açıklama: Çok çok yüksek hasara sahip olan, doğru kullanıldığında çok işe yarayabilecek mükemmel bir yetenek. Takım savaşlarına bu yetenekle girmemiz halinde pasifi biriktirmek gibi bir derdimiz de olmayacaktır. Eğer yanınızda rakibi durdurabilecek bir support varsa(Sonanın ultisi bu iş için çok iyi) 6. seviyeden itibaren koridorunuzu domine etmeniz garanti olacaktır. Gizemli atış sayesinde bekleme süresi konusunda sıkıntı yaşayacağınızı da zannetmiyorum.

Agm6Vb8.jpg


Dizilimi bu şekilde yapıyoruz çünkü Özüt Akışına oyun başı pek ihtiyacımız yok.Sihir Geçişi'ni yükseltmek ise bekleme süresini azalttığı için tercih ettim. Gizemli Atış'ın ilk son seviyeye getirileceği gün gibi ortada zaten kendisi ana hasar mekanizmamızı oluşturuyor.

3-Kabiliyetler


yoRLfDq.jpg


Kabiliyet sayfası kişiden kişiye değişir. Yalnız konu AD Carry olduğunda önemli olan birkaç konu var. Her zaman maksimum hasarı hedeflediğimiz için saldırı ağacında "Cellat'a" kadar inmek önemli. Saldırı ağacının sağ yarısı daha çok büyü hasarıyla ilgili olduğu için orayı ellemiyoruz, sadece bekleme sürelerini azalttığı için "Büyücülük" kabiliyetini alıyoruz. Artan puanları ise işlevsel ağaçta manada rahatlamamızı sağlamak için "Meditasyon'a" verdim.Alternatif bir sayfa olarak ise "Büyücülük" ve "Sihirdar Gazabı'nı" boş bırakıp artan 9 puanla savunma ağacından sertlik ve savaş yarası sayesinde oyuna daha dayanıklı başlayabilirsiniz.

4-Rünler

7SZco63.jpg


Rünler konusunda en sık yapılan hatalardan biri sarı ve mavi rünleri de fiziksel hasar almaktır. Burdaki yanlış sarıların defansif rünler, mavilerin ise büyüsel rünler olmasıdır. Bu yüzden sarıları zırh olarak seçiyoruz mavileri ise büyü direnci olarak. Kırmızılar da ofansif rünler olduğu için fiziksel hasar seçiyoruz. Büyük rünlerin ise belli bir ayrıcalığı yok ancak biz AD Carry olduğumuz için büyükleri de fiziksel hasar olarak alıyoruz. Peki bu sayfada ne gibi değişiklikler yapılabilir? Kırmızıları veya büyükleri fiziksel hasar yerine zırh delme alabiliriz. Mavileri ise düz büyü direnci yerine her seviye büyü direnci verenlerden oluşturabiliriz. Farklı durumlarda farklı avantajları/dezavantajları olacaktır bu değişiklerin ama hiç biri yanlış değildir. Yine de ben en çok tercih edilen resmen klasik haline gelmiş bu sayfayı vermeyi uygun gördüm.

5-Eşya Setleri

Birinci Set:
fgH9nuA.jpg
Ao93zJW.jpg


17383 Altın

En çok tercih edilen neredeyse klasiklerden diyebileceğimiz güzel bir set.Yapılabilecek değişiklere bakacak olursak Üçlü Kuvvet yerine Buzdoğan Eldiven tercih edebiliriz.Fakat bu iki eşyadan birinin alınması önemli çünkü Ezreal'ın gizemli atış yeteneği on-hit effect uyguladığı için bu eşyalardan gelen ek hasar direkt gizemli atışın hasarına ekleniyor.Böylece özellikle oyun başlarında verdiğimiz hasar oldukça artacaktır. Eğer karşı takım büyü hasarı ağırlıklıysa da Koruyucu Melek yerine de Cıva Yatağan veya Malmortius'un Ağzı alınabilir. Sezon üçle gelen hareket hızındaki değişiklik* sayesinde de oyun sonu çizmelerinizi satıp yerine Karayel almanızın çok faydası olacaktır.Yaklaşık 16 hareket hızı kaybedeceksiniz ancak getirilerinin yanında önemini yitiriyor.

*Sezon üçe geçilirken şampiyonların doğuştan sahip oldukları hareket hızı arttırılıp çizmelerin verdiği hareket hızı düşürülmüştü. Böylece çizmelere olan bağımlılık azaltıldı. Hiç çizme almadan gezen Gankgplank'ler yok değil.

İkinci Set:
v02IOY5.jpg
yFBZOBU.jpg


15580 Altın

İkinci set ise daha çok normal AD Carryler için olan setlerden. Çok daha yüksek DPS'e sahip bir set ama defansif olarak da bir o kadar zayıf. Bu eşyalarla yeteneklere daha az bağımlı olursunuz yani sağ-click mantığına daha yakın. Eğer takım savaşlarında iyi pozisyon alabilecekseniz, kullanabilirsiniz.Değişikliklere gelecek olursak Savaş Çizmesi yerine Ionia Çizmeleri alabilirsiniz çünkü zaten yeterince saldırı hızımız var. Statikk Hançer yerine de Hayalet Dansçı alabilirsiniz.

6-Diğer Şampiyonlarla Uyumu

Ezreal ile iyi ikili oluşturan Supportlar:
37_Web_0.jpg

Sona çünkü iyileştirme özelliği koridorda uzun süre kalmamızı sağlıyor ve ultisi ile bizim ultimiz tam bir ikili oluşturuyor. Ezreal zaten rakibi uzaktan zayıflatma konusunda iyi olduğu için koridorda uzun süre kalabilmemiz karşı tarafı üsse dönmeye zorlayacaktır.Altıncı seviyeden itibaren ise ultilerinizle adam öldürmeniz işten bile değil.

44_Web_0.jpg

Taric çünkü sersemletme yeteği bizim yeneklerimiz için zemin hazırlıyor. Bildiğiniz üzere Ezreal yeteneklerini tutturabildiği sürece güçlü bir şampiyon ve Taric de bizim garantimiz oluyor. Ayrıca iyileştirme yeteneği de cabası.

Ezreal'ın Zayıf Olduğu AD Carryler:
104_Web_0.jpg

Sis bombası yüzünden kör oluyorsunuz ulti atayım diyorsunuz sıçrayıp kurtuluyor sizin gibi ani hasar kapasitesi de var.Uzak durun derim.

119_Web_0.jpg

Siz ulti atarken Geri Dur yeteneğiyle ultinizi bozabilir, sihir geçişiyle kaçtığınız sırada ultisiyle sizi kesebilir, çok yüksek koşu hızına sahip yani muhtemelen çok çekeceğiniz biri.

7-Nasıl Oynanmalı

Burayı iki bölümde işleyeceğiz.Koridorda ve takım savaşlarında;

Koridorda: Koridorda iken 6. seviyeye kadar minion öldürmeye bakın. Elinize geçen fırsatlarda gizemli atış ile rakibi vurabilirsiniz. Fakat illa rakibi vurmak için sihir geçişiyle rakibe yaklaşmayın. Olası bir gankte veya acil durumda kullanabileceğiniz bir kaçış mekanizması olmalı. Eğer koridorda çok ilerdeyken arkanızdan rakip jungler gank gelirse kulenize çimlerden dönün ve rakip jungler yanınıza gelene kadar sihir geçişini kullanmayın.6. seviyeye ulaştığınızda ise rakiplerin canını olabildiğince azaltıp ultimizi çalıdan atıyoruz ve sihir geçişiyle yanlarına gidip öldürüyoruz. Ya da düz girip az canla kaçarlarken peşlerinden ultiyi atıyoruz.

Takım Savaşında: Takım savaşlarına sonradan girmeniz önemli. Rakiplerin gözünün önünden uzak durun ve asla savaşa sihir geçişiyle girmeyin. Üzerinize gelecek bir focusta kaçabilmeniz önemli. Ultimizi olabildiğince çok kişiye isabet ettirecek biçimde atıyoruz böylece pasifimiz de birikmiş oluyor. Önceliğimiz rakip carryler olarak şekilde oynamalıyız. Sihir geçişini kullanış şekliniz önemli. Rakip takımdan herkesle aranızda mesafe olsun. Ayrıca gizemli atışı da sürekli kullanmayı ihmal etmeyin. Miniona bile atabilirsiniz farketmez amaç pasifimizi kaybetmemek. Eğer kaybederseniz özüt akışı ile hızlıca yeniden biriktirebilirsiniz. Savaşın ormanda olması halinde duvarların arkasından saldırmanız yararınıza olacaktır. Eğer zor durumda kalırsanız arada duvar olduğu için kolayca kurtulabilirsiniz. Kovalamanız gerekirse de sihir geçişiyle duvardan geçebilirsiniz. Her türlü k
â
rlı bir durum ;)

Rehberin sonuna geldik. Yararlı olması dileğiyle. Her türlü görüş ve önerileriniz için yorumlarınızı bekliyorum.

CQJ4fj.jpg
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Uyarı! Bu konu 11 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı