Parti Şapkası
Kilopat
- Katılım
- 16 Ocak 2019
- Mesajlar
- 3.552
- Çözümler
- 7
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
- Meslek
- Öğrenci
FarCry serisi genellikle aksiyon ve oynanış mekanikleri olarak öne çıkan bir oyun. Senaryo olarak, tüm seriyi düşünürsek, öne çıkabilecek tek oyun 3. oyun olabilir. Ama ben konuya sadece oynanış mekanikleri ve grafik olarak yaklaşmak istiyorum.
Şimdi, bu kapsamda düşünürsek bana göre 2. oyun diğerlerinden apayrı bir konumda. Afrika savanasındaki o karanlık ve donuk atmosferi beni içine çekmişti ve bununla beraber silahların kullanıldıkça eskimesi, tutukluk yapması ve en son kullanılamaz hale gelmesi bana gerçekçi hissettirmişti. Çünkü endişe edilmesi gereken bir ayrıntı sunuluyordu. Fizik moturu ve çevre dizaynı da iyiydi. Oyun, görevler konusunda asla yardımcı olmuyordu. Hud minimum seviyede tutulmuştu. Harita bile ele alarak bakılıp takip edilmesi gerekiyordu. Bu özellikleri sayesinde oynarken zevk aldığım bir oyun olmuştu FarCry 2. bundan sonra bende aynı etkiyi yapan FarCry Primal oldu. Grafik, atmosfer, kullanılan o renkler, ilkel hissettirmeyi başaran havası gibi özellikler çok hoşuma gitmişti. Oynanış da sadece ilkel silahlar olduğu için ayrı birer zorluk deneyimi sunuyordu ve mızrak-sopa kullanmak, fırlatmak gibi oyuna yeni gelen mekanikler ilgimi çekmişti. Bunların dışında kalan diğer oyunlar bana birbirinin kopyası ve sadece küçük eklentiler yapılarak geliştirilmiş oyunlar gibi hissettirdi. O yüzden başta 3. oyunu sevsem bile, yıllar geçtikçe 3. oyunun başlattığı Fury'a devam ettirildiği için maalesef soğudum. Bu yüzden serideki "farklı" diyebileceğim oyunları ayıklayıp onlar üzerine konuşmak istedim. Bu arada 1. oyundan hiç bahsetmedim ve konuma dahil etmiyorum. Sadece serinin bir parçası diye ankete ekledim. Yoksa diğer oyunlar ile uzaktan yakından alakası yok. Geliştiricisi bile başka olduğu için konumun dışında kalıyor.
Şimdi, bu kapsamda düşünürsek bana göre 2. oyun diğerlerinden apayrı bir konumda. Afrika savanasındaki o karanlık ve donuk atmosferi beni içine çekmişti ve bununla beraber silahların kullanıldıkça eskimesi, tutukluk yapması ve en son kullanılamaz hale gelmesi bana gerçekçi hissettirmişti. Çünkü endişe edilmesi gereken bir ayrıntı sunuluyordu. Fizik moturu ve çevre dizaynı da iyiydi. Oyun, görevler konusunda asla yardımcı olmuyordu. Hud minimum seviyede tutulmuştu. Harita bile ele alarak bakılıp takip edilmesi gerekiyordu. Bu özellikleri sayesinde oynarken zevk aldığım bir oyun olmuştu FarCry 2. bundan sonra bende aynı etkiyi yapan FarCry Primal oldu. Grafik, atmosfer, kullanılan o renkler, ilkel hissettirmeyi başaran havası gibi özellikler çok hoşuma gitmişti. Oynanış da sadece ilkel silahlar olduğu için ayrı birer zorluk deneyimi sunuyordu ve mızrak-sopa kullanmak, fırlatmak gibi oyuna yeni gelen mekanikler ilgimi çekmişti. Bunların dışında kalan diğer oyunlar bana birbirinin kopyası ve sadece küçük eklentiler yapılarak geliştirilmiş oyunlar gibi hissettirdi. O yüzden başta 3. oyunu sevsem bile, yıllar geçtikçe 3. oyunun başlattığı Fury'a devam ettirildiği için maalesef soğudum. Bu yüzden serideki "farklı" diyebileceğim oyunları ayıklayıp onlar üzerine konuşmak istedim. Bu arada 1. oyundan hiç bahsetmedim ve konuma dahil etmiyorum. Sadece serinin bir parçası diye ankete ekledim. Yoksa diğer oyunlar ile uzaktan yakından alakası yok. Geliştiricisi bile başka olduğu için konumun dışında kalıyor.