Filtre kahve makinesi cidden gerekli mi?

cnrtechspot

Picopat
Katılım
28 Ekim 2020
Mesajlar
724
Makaleler
2
Çözümler
1
Bu yıl YKS sınavına gireceğim ve harıl harıl çalışacağım bir maratona başlıyorum. Kafein bakımından en iyisi olan filtre kahve içmeye karar verdim.
French press ile yapıldığını biliyordum. Dedim ki kendime 25 liraya alırım bir tane demle demle dur günde 2 bardak.

Ama birisi bana makinenin daha iyi olduğunu ( tabii ki öyle ama pahalıymış şimdi yani ) falan söyledi.

Makine ciddi boyutta fark yaratıyor mu tat bakımından? Bir de french press kahveyi ziyan mı ediyor?
 

Cem KARADEMİR

Hectopat
Katılım
10 Mayıs 2017
Mesajlar
994
Çözümler
1
Yer
Muğla
Kahve bağımlısı biriyseniz normal kahvelerden içmekten 10 kat daha iyi. Ben günlük 3-4 bardak tüketiyorum filtre kahve. Tat farkı ciddi anlamda oluyor. Özellikle bazı makinalarda aroma özelliği var. O biraz daha yavaş denmiyor ve kahvenin tadını biraz daha hissettiriyor. Şart değil bu durum tabii ki. Tamamen keyfi. Piyasada 200₺'ya da 2000₺'ya da. Bütçeniz doğrultusunda hareket edebilirsiniz.
 
KS
KS
C

cnrtechspot

Picopat
Katılım
28 Ekim 2020
Mesajlar
724
Makaleler
2
Çözümler
1

windows11

Centipat
Katılım
19 Kasım 2020
Mesajlar
1.302
Çözümler
6
Yer
monitörün karşısı
Kahve aşığı biri olarak söyleyebilirim, bu kadar fazla tüketmenize kesinlikle gerek yok. Tahminen 18 yaşınızda halen gelişiminiz devam ederken hem sağlığınızı hem de uyku düzeninizi olumsuz etkilersiniz.

Sabahlara kadar çalışacağınız bir sınav değil, düzenli çalışın yeterli. Kahvenin size kazandıracağı süre aksine bir kayıp olur.

Buna rağmen ısrarcıysanız french press'le can çekişmek yerine alın gitsin.
 

LORD OF CINDER

Centipat
Katılım
10 Kasım 2020
Mesajlar
1.033
Makaleler
1
Çözümler
1
@Cem KARADEMİR sıkıntı şu bütçe yok. Yani 117 liraya şöyle bir cihaz buldum:

İyi midir bu yılı çıkartır mı bana?

Sizin önerebileceğiniz fiyatına göre kaliteli ucuz bir şeyler var mı? Ama çok da dandik olmasın.

Bunu arkadaşım kullanmıştı ve çok dandik olduğunu söylemişti.
 

Cem KARADEMİR

Hectopat
Katılım
10 Mayıs 2017
Mesajlar
994
Çözümler
1
Yer
Muğla
@Cem KARADEMİR Sıkıntı şu bütçe yok. Yani 117 liraya şöyle bir cihaz buldum:

İyi midir bu yılı çıkartır mı bana?

Sizin önerebileceğiniz fiyatına göre kaliteli ucuz bir şeyler var mı? Ama çok da dandik olmasın .
Bunu tavsiye etmiyorum hocam. Güzel makinalar 500-600₺'dan başlıyor. Eğer yoksa o sularda bütçe. Eski sistem press usulü devam edin.
Kahve aşığı biri olarak söyleyebilirim, bu kadar fazla tüketmenize kesinlikle gerek yok. Tahminen 18 yaşınızda halen gelişiminiz devam ederken hem sağlığınızı hem de uyku düzeninizi olumsuz etkilersiniz.

Sabahlara kadar çalışacağınız bir sınav değil, düzenli çalışın yeterli. Kahvenin size kazandıracağı süre aksine bir kayıp olur.

Buna rağmen ısrarcıysanız french press'le can çekişmek yerine alın gitsin.
Gerçek kahve bağımlılarının asla uykusunu dağıtamaz hocam kahve. İçip uyuyorum 😊😊
 

dogan_orun

Decipat
Katılım
25 Mayıs 2020
Mesajlar
1.453
Çözümler
2
Yer
İstanbul
Filtre kahve makine ile french press arasında ciddi fark olduğunu düşünmüyorum. Ben french press kullanıcısıyım. Makine alacağımı sanmıyorum. Yalnız öyle bir hale geldim. Filtre kahve kesmiyor. Moka pot kullanıyorum.
 
KS
KS
C

cnrtechspot

Picopat
Katılım
28 Ekim 2020
Mesajlar
724
Makaleler
2
Çözümler
1
Kahve aşığı biri olarak söyleyebilirim, bu kadar fazla tüketmenize kesinlikle gerek yok. Tahminen 18 yaşınızda halen gelişiminiz devam ederken hem sağlığınızı hem de uyku düzeninizi olumsuz etkilersiniz.

Sabahlara kadar çalışacağınız bir sınav değil, düzenli çalışın yeterli. Kahvenin size kazandıracağı süre aksine bir kayıp olur.

Buna rağmen ısrarcıysanız french press'le can çekişmek yerine alın gitsin.
Günlük 9 saat çalışışıyorum. (Yeni başladığım için daha tam 9 saat değil) Ama yine de uykum geliyor. Kafam masaya eğiliyor ister istemez.
Filtre kahve makine ile french press arasında ciddi fark olduğunu düşünmüyorum. Ben french press kullanıcısıyım. Makine alacağımı sanmıyorum. Yalnız öyle bir hale geldim. Filtre kahve kesmiyor. Moka pot kullanıyorum.
French press ile üretilen kahveye şu yorumlar var ne kadar doğru:

-French press ile çekilmiş filtre kahve, kahve değil sıcak çamurdur sudur.
-Şekerim al gitsin bir tane makine

Ha bi de kahve ziyan oluyormuş. Doğru mu?
İmkansız! Net!
French press ile yapılan kahvelere çamur sıcak su diyorlar. Ha bi de kahve ziyan oluyormuş. Doğru mu?
 

dogan_orun

Decipat
Katılım
25 Mayıs 2020
Mesajlar
1.453
Çözümler
2
Yer
İstanbul
Günlük 9 saat çalışışıyorum. (Yeni başladığım için daha tam 9 saat değil) Ama yine de uykum geliyor. Kafam masaya eğiliyor ister istemez.

French press ile üretilen kahveye şu yorumlar var ne kadar doğru:

-French press ile çekilmiş filtre kahve, kahve değil sıcak çamurdur sudur.
-Şekerim al gitsin bir tane makine

Ha bir de kahve ziyan oluyormuş. Doğru mu?

İmkansız! Net!
French press ile yapılan kahvelere çamur sıcak su diyorlar. Ha bir de kahve ziyan oluyormuş. Doğru mu?

Filtre kahve makinesi alınacaksa. Öğütücülü filtre kahve makinesi tavsiyemdir. Çünkü kahve öğütülünce aroması en tazeyken içilmesi güzel oluyor. Ben Starbucks'tan ne zaman kahve çektirsem ilk içtiğim tadı bulamıyorum. French press te içilen kahve çamur suyu meselesine katılmıyorum. Herkesin damak tadı başkadır. Zaten filtre kahve makinesinde bir tane süzgeç var. French press bir tane süzgeç.

 
KS
KS
C

cnrtechspot

Picopat
Katılım
28 Ekim 2020
Mesajlar
724
Makaleler
2
Çözümler
1
@dogan_orun hocam tamam ben french press alırım. Gerek yok makineye.
Filtre kahve makinesi alınacaksa. Öğütücülü filtre kahve makinesi tavsiyemdir. Çünkü kahve öğütülünce aroması en tazeyken içilmesi güzel oluyor. Ben Starbucks'tan ne zaman kahve çektirsem ilk içtiğim tadı bulamıyorum. French press te içilen kahve çamur suyu meselesine katılmıyorum. Herkesin damak tadı başkadır. Zaten filtre kahve makinesinde bir tane süzgeç var. French press bir tane süzgeç.

Peki hocam şey diyeceğim. French press te 3 kaşık ile yapılan kahve makinede 1 kaşık ile yapılıyormuş doğru mu?
 
Yukarı