Forum anlayışının çökmesi

Benim gözüme en çok çarpan "bunu mu sordun? araştırsaydın ya! bu kadar basit bir soruyu nasıl sorarsın?" gibi mesajlar oluyor. Bu adam sormazsa, başkası sormazsa, Google'da arama yapıldığında güncel çözümler nasıl çıksın? Ayrıca forumun amacı bu değil mi?
 
Araştırma yapma alışkanlığı aslında araştırma yapmama alışkanlığına dönüştü. Başkaları benim yerime arasın bulsun istiyorlar. Bu site dahil olmak üzere bir çok sitede bir çok problemin çözümü mevcut. Hepsini geçtim neredeyse her sorunuza milyon cevap verebilen bir google var. Bu arada öyle bir ana sorunumuz var ki oda dil sorunu.

Mesela bundan 1.5 sene önce RX590'ı aldığımda çok fazla sorunum vardı. Anakartın argb ayarları ile ilgili sorunlarım vardı. Ekran kartı için önce türk ve yabancı neredeyse tüm forumları taradım. İşime yarayacağını düşündüğüm tüm çözümleri denedim ama çözemedim. Sonra MSI'a mail attım. RGB Fusion sorunu için ise Gigabyte'a mail attım. Bu 2 mail'de tamamen ingilizceydi, iletişim sürekli ingilizce devam etti ve her iki sorunumu da çözdüm. MSI, ekran kartı ile ilgili silikon şansımın olmadığından vs. bahsetti ve undervolt işlemleri için yardımcı oldu. Gigabyte ise bana googledrive üzerinden tüm sorunları çözülmüş bir RGB Fusion gönderdi ve her iki sorunum da çözüldü.

Bilgi verirken de aynı şekilde bu araştırmama ve kulaktan duyma bilgilerle hareket ediyoruz. Örneklerle açıklamayı severim. Geçen bir başlık vardı ve benim de kullandığım Hyperx Cloud Stinger Wireless kulaklık alınır mı vs. diye yorumları sormuş. Daha önce burada belki onlarca konusu açılmış olmasını geçiyorum. Orada soruyu soran arkadaşa kablolu kulaklıklar öneren mi dersiniz, 50mm driver, daha yüksek empedans ve daha yüksek db'e sahip kulaklık yerine inanılmaz tavsiyeler yapılmış.

Ürün araştırmaları için belli başlı siteler vardı ki adamlar işlerini ciddiye alır. mesela rtings diye bir site vardır ki eleştirilebilir ama işlerini ciddiye alır.


Mouse mu alacaksınız. Alın size en kralından tüm flawless mouse'lar.


türkçe bilgi mi istiyorsunuz? pek detaylı olmasa da epey.com var.

Yok arkadaş bana bunlar yetmiyor derseniz sizin almak istediğiniz ürünü daha önceden soran kaç kişi var ve daha önce nasıl yorumlar yapılmış diye araştırmanıza yarayan ve sağ üst köşede bulunan Ara tuşu var.

Önce araştırıp çözüm bulamıyorsak sormak lazım. Başka türlüsü bilgi kirliliği oluyor.
 
Bende de şöyle bir fantezi oluştu, size de yapmanızı tavsiye ediyorum, bakıyorum çocuk çok bilgisiz ama hala daha kendini üste çıkarmaya çalışıyor, diyorum gel kardeşim discorda, çekiyorum sesliye, görüyorum o kişi daha ergenliğe girmemiş bir çocuk, burada forumculuk oynuyor. İşte bu yüzden forum kültürü ölüyor.
Araştırma yapma alışkanlığı aslında araştırma yapmama alışkanlığına dönüştü. Başkaları benim yerime arasın bulsun istiyorlar. Bu site dahil olmak üzere bir çok sitede bir çok problemin çözümü mevcut. Hepsini geçtim neredeyse her sorunuza milyon cevap verebilen bir google var. Bu arada öyle bir ana sorunumuz var ki oda dil sorunu.

Mesela bundan 1.5 sene önce RX590'ı aldığımda çok fazla sorunum vardı. Anakartın argb ayarları ile ilgili sorunlarım vardı. Ekran kartı için önce türk ve yabancı neredeyse tüm forumları taradım. İşime yarayacağını düşündüğüm tüm çözümleri denedim ama çözemedim. Sonra MSI'a mail attım. RGB Fusion sorunu için ise Gigabyte'a mail attım. Bu 2 mail'de tamamen ingilizceydi, iletişim sürekli ingilizce devam etti ve her iki sorunumu da çözdüm. MSI, ekran kartı ile ilgili silikon şansımın olmadığından vs. bahsetti ve undervolt işlemleri için yardımcı oldu. Gigabyte ise bana googledrive üzerinden tüm sorunları çözülmüş bir RGB Fusion gönderdi ve her iki sorunum da çözüldü.

Bilgi verirken de aynı şekilde bu araştırmama ve kulaktan duyma bilgilerle hareket ediyoruz. Örneklerle açıklamayı severim. Geçen bir başlık vardı ve benim de kullandığım Hyperx Cloud Stinger Wireless kulaklık alınır mı vs. diye yorumları sormuş. Daha önce burada belki onlarca konusu açılmış olmasını geçiyorum. Orada soruyu soran arkadaşa kablolu kulaklıklar öneren mi dersiniz, 50mm driver, daha yüksek empedans ve daha yüksek db'e sahip kulaklık yerine inanılmaz tavsiyeler yapılmış.

Ürün araştırmaları için belli başlı siteler vardı ki adamlar işlerini ciddiye alır. mesela rtings diye bir site vardır ki eleştirilebilir ama işlerini ciddiye alır.


Mouse mu alacaksınız. Alın size en kralından tüm flawless mouse'lar.


türkçe bilgi mi istiyorsunuz? pek detaylı olmasa da epey.com var.

Yok arkadaş bana bunlar yetmiyor derseniz sizin almak istediğiniz ürünü daha önceden soran kaç kişi var ve daha önce nasıl yorumlar yapılmış diye araştırmanıza yarayan ve sağ üst köşede bulunan Ara tuşu var.

Önce araştırıp çözüm bulamıyorsak sormak lazım. Başka türlüsü bilgi kirliliği oluyor.
O kadar haklısınız ki. Hiç bilmeyen birisi kendini bu internet ortamında bu kadar kolay yetiştirebilecekken, işte bu atsan atılmaz satsan satılmaz Z kuşağı sorunsalı, forumları kirletiyor.
 
Çok güzel bir çözüm, tavsiye ederim. Yeteri kadar çaba sarf ederseniz çok fazla saçma içerik çıkan Facebook gruplarında bile işe yarıyor.

çözüm.png
 
Bende de şöyle bir fantezi oluştu, size de yapmanızı tavsiye ediyorum, bakıyorum çocuk çok bilgisiz ama hala daha kendini üste çıkarmaya çalışıyor, diyorum gel kardeşim discorda, çekiyorum sesliye, görüyorum o kişi daha ergenliğe girmemiş bir çocuk, burada forumculuk oynuyor. İşte bu yüzden forum kültürü ölüyor.

O kadar haklısınız ki. Hiç bilmeyen birisi kendini bu internet ortamında bu kadar kolay yetiştirebilecekken, işte bu atsan atılmaz satsan satılmaz Z kuşağı sorunsalı, forumları kirletiyor.
İnanın ergenler ile bu kadar uğraşmaya zamanım yok sizde uğraşmayın sinirlerinizi yıpratırlar 🙂bu terbiyesizler ile zaten uğraşsanız dahi utanmıyorlar meslektaşlarım bu gibi insanlar yüzünden meslekten soğudu eline windows cdsi ve yıldız tornavida alan "bilgisayarcı" oldu teknik servis uzmanı,donanım uzmanı sistem ve ağ yöneticisi gibi unvan alan insanlar "bilgisayarcı" ünvanı almaya başladı oysa bu mesleğin bir ağırlığı vardı...
Araştırma yapma alışkanlığı aslında araştırma yapmama alışkanlığına dönüştü. Başkaları benim yerime arasın bulsun istiyorlar. Bu site dahil olmak üzere bir çok sitede bir çok problemin çözümü mevcut. Hepsini geçtim neredeyse her sorunuza milyon cevap verebilen bir google var. Bu arada öyle bir ana sorunumuz var ki oda dil sorunu.

Mesela bundan 1.5 sene önce RX590'ı aldığımda çok fazla sorunum vardı. Anakartın argb ayarları ile ilgili sorunlarım vardı. Ekran kartı için önce türk ve yabancı neredeyse tüm forumları taradım. İşime yarayacağını düşündüğüm tüm çözümleri denedim ama çözemedim. Sonra MSI'a mail attım. RGB Fusion sorunu için ise Gigabyte'a mail attım. Bu 2 mail'de tamamen ingilizceydi, iletişim sürekli ingilizce devam etti ve her iki sorunumu da çözdüm. MSI, ekran kartı ile ilgili silikon şansımın olmadığından vs. bahsetti ve undervolt işlemleri için yardımcı oldu. Gigabyte ise bana googledrive üzerinden tüm sorunları çözülmüş bir RGB Fusion gönderdi ve her iki sorunum da çözüldü.

Bilgi verirken de aynı şekilde bu araştırmama ve kulaktan duyma bilgilerle hareket ediyoruz. Örneklerle açıklamayı severim. Geçen bir başlık vardı ve benim de kullandığım Hyperx Cloud Stinger Wireless kulaklık alınır mı vs. diye yorumları sormuş. Daha önce burada belki onlarca konusu açılmış olmasını geçiyorum. Orada soruyu soran arkadaşa kablolu kulaklıklar öneren mi dersiniz, 50mm driver, daha yüksek empedans ve daha yüksek db'e sahip kulaklık yerine inanılmaz tavsiyeler yapılmış.

Ürün araştırmaları için belli başlı siteler vardı ki adamlar işlerini ciddiye alır. mesela rtings diye bir site vardır ki eleştirilebilir ama işlerini ciddiye alır.


Mouse mu alacaksınız. Alın size en kralından tüm flawless mouse'lar.


türkçe bilgi mi istiyorsunuz? pek detaylı olmasa da epey.com var.

Yok arkadaş bana bunlar yetmiyor derseniz sizin almak istediğiniz ürünü daha önceden soran kaç kişi var ve daha önce nasıl yorumlar yapılmış diye araştırmanıza yarayan ve sağ üst köşede bulunan Ara tuşu var.

Önce araştırıp çözüm bulamıyorsak sormak lazım. Başka türlüsü bilgi kirliliği oluyor.
İşte kaliteli içerik budur konu dışı paylaşımda eleştiri yapılırken bile bir bilgi veriliyor teşekkür ederim 👍 konu içine bir ışık oldunuz
 
İnanın ergenler ile bu kadar uğraşmaya zamanım yok sizde uğraşmayın sinirlerinizi yıpratırlar 🙂bu terbiyesizler ile zaten uğraşsanız dahi utanmıyorlar meslektaşlarım bu gibi insanlar yüzünden meslekten soğudu eline Windows CD'si ve yıldız tornavida alan "bilgisayarcı" oldu teknik servis uzmanı, donanım uzmanı sistem ve ağ yöneticisi gibi unvan alan insanlar "bilgisayarcı" unvanı almaya başladı oysa bu mesleğin bir ağırlığı vardı...

O ağırlık 4000'e Pentium satan bakkaldan sonra bitti hocam :D.
 
Sorunlu insanlar her yerde var. Sırf bu yüzden burası çökmüşse o zaman her yerin çökmesi gerekir.

Forum kültürüyle tanışalı uzun zaman oldu. Bu zaman zarfında önce Facebook'un popüler olması sonrasında akıllı telefonlar vasıtasıyla sosyal medyanın gelişimi, forumlara ilgiyi azalttı ama görüldüğü gibi burası ve benzer forumlar hala varlar. Lafın kısası konu başlığıyla içeriği pek uymamış.
 
Benim gözüme en çok çarpan "bunu mu sordun? Araştırsaydın ya! Bu kadar basit bir soruyu nasıl sorarsın?" gibi mesajlar oluyor. Bu adam sormazsa, başkası sormazsa, Google'da arama yapıldığında güncel çözümler nasıl çıksın? Ayrıca forumun amacı bu değil mi?

Bu üslup kısmen doğru kısmen yanlış. Bazen çok komik sorular gelebiliyor maalesef mesela.

O ağırlık 4000'e Pentium satan bakkaldan sonra bitti hocam :D.

O bahsettiğiniz dolandırıcı vatandaşlar sektörün yüz karası idi zaten fazla tutunamadılar. Ava giderken av oldu birçoğu 🙂
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Geri
Yukarı