Gigabyte, RTX 4060'ın da 8 GB VRAM'e sahip olacağını doğruladı

  • Konuyu başlatan kino
  • Başlangıç Tarihi
  • Mesaj 95
  • Görüntüleme 7B
Emin misin?

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Oyunun optimizasyonuna göre değişmekle birlikte RX 6600 çoğunlukla geçiyor. AMD SAM açılınca 6700 XT 3070'e yetişebiliyor.
 
Halledildi zaten eskisi ilk çıktığı gibi değil.
Halen bazı sıkıntıları mevcut ama gayet alınır. 2 gün kullanma şansım oldu tek crash aldım. Ancak şöyle bir durum var bug report gönderdiğinizde Intel CS ekibi çok ciddi şekilde ilgileniyor Nvidia ve AMD'nin aksine.
 
Halen bazı sıkıntıları mevcut ama gayet alınır. 2 gün kullanma şansım oldu tek crash aldım. Ancak şöyle bir durum var bug report gönderdiğinizde Intel CS ekibi çok ciddi şekilde ilgileniyor NVIDIA ve AMD'nin aksine.

İlgilenmeleri çok normal değil mi? NVIDIA zaten bu işin kendisi. AMD de yeni değil. Ama Intel daha çok yeni. Bug Report'larla ilgilenmesi normal. Yoksa neye göre düzeltecek kendini.
 
Daha iyi de sizin dediğiniz gibi dağlar yok. Yakın teknoloji ikisi de. Attığım yazıyı tam okursanız yapılan resmi testlere bakabilirsiniz.

Yakın FPS sunması denk olduklarını göstermiyor DLSS 3.0 da görüntüde kayıp olmadan çok ciddi bir FPS artışı oluyor ama FSR de görüntü de düşüş oluyor dostum NVIDIA kartım da bende FSR açabiliyorum.
 
Nvidia yıllardır böyle. Ya VRAM'den cimrilik yapar ya da ''parası olan düdüğü çalar'' deyip 2 seçenek koyar.

Burada seçenekler artık tamamen farklı modellere odaklanmış durumda.

RTX 3080 ile 3050 arasındaki CUDA çekirdeği farkı %70.
RTX 4080 ile 4060 arasındaki CUDA çekirdeği farkı %68.

60 serisi 50 serisine dönüştü.
 
Yakın FPS sunması denk olduklarını göstermiyor DLSS 3.0 da görüntüde kayıp olmadan çok ciddi bir FPS artışı oluyor ama FSR de görüntü de düşüş oluyor dostum NVIDIA kartım da bende FSR açabiliyorum.
Açabilseniz bile FSR AMD kartlarda daha iyi görüntü sunuyor. Özellikle 1050 gibi kartlarda tam rezalet oluyor.
 
Açabilseniz bile FSR AMD kartlarda daha iyi görüntü sunuyor. Özellikle 1050 gibi kartlarda tam rezalet oluyor.

Ama RX580 de kullandım FSR de kullandım onda görüntü de kayboluyor kasım da da sürümü eskidir hala evimde AMD kart var halihazırda aktif kullanılan orada da aynı ben bu yorumları yazarken deneyimlerimle yazıyorum ve iki tarafa da sahip olduğum için birisinin fanboyluğu yapacak halim de yok.
 
VRAM muhabbetinden öte (ilintili olarak) geçen forumda gördüğüm bir konudan hareketle demek istediğim bir şey var.
Konuda da belirtilmiş az çok, Path Tracing Ray Tracing'den çok daha ağır bir teknoloji, hesaplama yükü açısından. Zaten en baştan beridir anlamadığım bir şekilde GPU'ların RT performansı, saat hızına bağlı olarak değişiyor. (muhtemelen Shader'lar Rasterization ve RT hesaplama işlemlerinde hızlandırıcı olarak kullanıldığı için, açıkçası buna da ayrı bir çözüm bulunabilir bence) Bundan ötürü 4090 gibi bir GPU'nun bile (ki 3-4 sene hadi taş çatlasa 5-6 sene sonra 3090 gibi olacağı belli de) Path Tracing konusunda kas gücünün yeterli olacağını sanmıyorum, zaten 4 Nanometre'nin ardında, çipi küçültebilmek için sınırlara ulaşılmışken NVIDIA ve AMD, bu teknolojiler için güçlü olan GPU'ları nasıl üretecek, merak konusu. İki teknolojinin karşılaştırması:
path-tracing-ray-tracing-rasterizasyon.jpg
 

Yeni konular

Geri
Yukarı