Çözüldü God of War ani donma ve takılma

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
Merhaba arkadaşlar, öncelikle 4 5 yıldır oyunlarda ani takılma ve özellikle çok hızlı olaylarda (GTA 5'de araba sürme gibi) ve çok parçacıklı ortamlarda, bunda da örnek God of War Dokuzlar Gölü gibi tekneyle dolaşabildiğimiz, feci takılma ve donmalar oluyor. 2 gün önce yükledim God of War'ı Dokuzlar Gölü'ne kadar her şey iyiydi en düşük ayarlarda neredeyse takılma olmadan oynadım, ancak az önce Dokuzlar Gölü bölümüne gelince Dünya Yılanı'nın çıktığı sahne özellikle bilgisayar patlayacak sandım :) Felaket takılıyor, ses gidiyor. Takılma düzeliyor sonra yine fena donuyor takılıyor. Bu en düşük ayarlarda pencere modunda bile düzelmiyor. GTA 5'de de öyleydi. HDD'nin mi değişmesi lazım anlamadım hala. Demin oynarken baktım disk %100 değilken CPU ve RAM 100'e inip çıktı o donan anlarda. Oyuna devam edemeyeceğim yani. GTA San Andreas gibi düşük oyunlarda olmuyor mesela ama PES 2021'de de olmuyor örneğin, ETS 2 Ultra ayarlarda da, anlamıyorum. Hangi parçamda sorun vardır? Sorun HDD'de midir yoksa RAM'de mi? En düşük ayarlarda oynuyorum ona rağmen ama aslında bu sistemle God of War'ı orijinalde dahi 25-30 FPS takılmasız oynamam lazım.
Ekran kartı: NVIDIA GTX 1050 Ti 4 GB
İşlemci: Intel Core i5 3470 CPU 3.20 GHz 4 CPUs (çekirdek)
Bellek: 8 GB RAM DDR3
DirectX 12
450-500 GB arası HDD depolama
ECS H61H2-M17 anakart
Windows 10
 
Çözüm
@keremdmr4280 , oyun içi değerleri dediğimiz gibi bir de Afterburner ile takip edin. Windows işi kolay iş, temiz ve optimize edilmiş olanını bulduğun vakit boşta %1 CPU kullanımından fazlasını bile görmüyorsun, benzer şekilde RAM de boşta 1.5/1.6 GB civarında gezebiliyor. Bu noktada link önerisi vs istersen özelden paylaşabilirim 👍🏻
1642439336216.png

Hocam o işi ben çözdüm galiba Defender ve Nvidia hizmetlerini kapatınca dediğiniz gibi oldu yaşasın :)))
KS
KS
Specialagent58

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
Aynen düşürdüm ayarları öyle oynuyorum bu şekilde sıkıntısız.

Çok seviyorum bunlarla uğraşan adamları çok güzel olmuş eline sağlık. Diğer oyunlarda da devamlılığını dilerim
Ben çok aşırı yüksek olmayan sistemlerde gereğinden fazla yükseltmekten bahsettim ayarları siz düşürdüm diyorsunuz 🤔 Ama sıkıntısızsa ne ala :)))
Konuya gönderdiğim videolarda zaten - 7/-8 FPS kayıttan dolayı kayboldu, manuel OC'lu kullandığım için kartı tıpkı performans stok 1060 hatta stok 1060'tan 1-2 FPS daha az vermiş gibi görünüyor videolarda, üstüne 1050 Ti ile arasındaki kas gücü farkını da hesap edince o videoda gördüğün değerlerden bir 10 FPS daha az hesap etmen tam isabetli bir tahmin olacaktır diye düşünüyorum 👍🏻.
Tamamdır bir de oyunun gelişmiş ayarlarındaki bir seçenekte bulunan Düşük gecikme (Açık ve Açık+ Performans artışı adında iki ayarı olan), Gecikme Flaşı ve Gecikme Belirticileri ayarları hakkında bilginiz var mı? Düşük gecikme açınca performans artışı veriyorsa altındaki iki ayarda verir mi?
 

Jonathan North

Megapat
Katılım
1 Eylül 2013
Mesajlar
8.549
Makaleler
1
Çözümler
89
Yer
Istanbul
NVIDIA Low Latency default olarak kapalı bende, şu ana kadar gördüğüm kadarıyla da en azından benim 1060'la performans ya düşmüştür ya da aynı kalmıştır, bu ayarlardan yüksek oranda faydalanabilenler RTX 2000 & 3000 serisi aslında benzer şeyi Bright Memory Infinite oyununda da gördüm, bahsi geçen ayarı on+boost yapınca - 4/-5 FPS kaybediyordum anlamsızca ama yine de bir deneyin belki iyileşme olursa aktif olarak kullanırsınız yine. Sistemden sisteme değişkenlik gösterebilir belki o ama söz konusu kart 1050 Ti olunca yine de pek ihtimal vermiyorum.
 

ayerol

Decapat
Katılım
1 Temmuz 2019
Mesajlar
16
Güç modlarından nihai güç modunu aç, sonra yine güç modlarından işlemci en düşük güç modunu 100 yap, Nvidia ekran kartı ayarları bölümünden çoğunluğu performans üzerine ayarlar yap, ısınmadan kaynaklanıyorsa (rivaturner uygulaması ile ölç) termal macun yenilemesi yap, oyunu yönetici mod ile başlat ve arka planda ki işlemleri kapatarak aç oyunu.
Güç modlarından nihai güç modunu aç, sonra yine güç modlarından işlemci en düşük güç modunu 100 yap, NVIDIA ekran kartı ayarları bölümünden çoğunluğu performans üzerine ayarlar yap, ısınmadan kaynaklanıyorsa (RivaTuner uygulaması ile ölç) termal macun yenilemesi yap, oyunu yönetici mod ile başlat ve arka planda ki işlemleri kapatarak aç oyunu.

Bu arada arındırılmış Windows kesnlikle güvenilir değildir, sonuç olarak normal Windows'u modluyorlar virüs de koyabilirler bunu anlayamazsın 10 Home kullanabilirsin
 
Son düzenleme:

ayerol

Decapat
Katılım
1 Temmuz 2019
Mesajlar
16
@keremdmr4280 yazıları okudum, işlemcin bir tık eski kalmış ama darboğaz olayı yok, termal macun bakımını yapmalısın, gereksiz uygulamaları girmeden önce kapatmalısın, nihai güç modunu açıp işlemci en düşük seçeneğini 100 yap, ardından nvidia denetim masasından ayarları performans üzerine optimize etmelisin, istersen nasıl yapacağını yurda geçince atabilirim 😊
 
KS
KS
Specialagent58

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
Güç modlarından nihai güç modunu aç, sonra yine güç modlarından işlemci en düşük güç modunu 100 yap, Nvidia ekran kartı ayarları bölümünden çoğunluğu performans üzerine ayarlar yap, ısınmadan kaynaklanıyorsa (rivaturner uygulaması ile ölç) termal macun yenilemesi yap, oyunu yönetici mod ile başlat ve arka planda ki işlemleri kapatarak aç oyunu.


Bu arada arındırılmış Windows kesnlikle güvenilir değildir, sonuç olarak normal Windows'u modluyorlar virüs de koyabilirler bunu anlayamazsın 10 Home kullanabilirsin
@keremdmr4280 yazıları okudum, işlemcin bir tık eski kalmış ama darboğaz olayı yok, termal macun bakımını yapmalısın, gereksiz uygulamaları girmeden önce kapatmalısın, nihai güç modunu açıp işlemci en düşük seçeneğini 100 yap, ardından nvidia denetim masasından ayarları performans üzerine optimize etmelisin, istersen nasıl yapacağını yurda geçince atabilirim 😊
Kardeşim ilgin için teşekkür ederim öncelikle yok kurmam zaten ben arındırılmış Windows, ne yaptıysam olmuyor Windows Defender ile ilgili şeyleri kapattım oyunla ve sistemle ilgili her şeyi yüksek performansa da aldım rahat bilgisayar yine olmuyor kardeşim, en düşük çözünürlükte bile takılan kısımlarda yin takılıyor. RAM 7000 iken de oluyor bu işlemci 100 e fırlıyor ve takılıyor RAM'den de değil sadece bence. Ekran kartının bile etkisi var. Youtube'dan baktım benle aynı sistemi olanlarda aynı takılmalar var, oyunun başlarını atmışlar oralardaki takılmalar benimle aynı, SSD'leri olmasına rağmen hatta. Termal macun'luk bişeyi olmadığını düşünüyorum çünkü o arkadaşların da İ5 3470 işlemcisi ve 1050 Ti kullanımları aynı anda 100 e fırlayınca takılma olup FPS 5'lere düşüyor, sıcaklıkları da benimle aynı. Bu oyunun grafikleri aşırı iyi, benim işlemcim düşük 👍 Uğraşmam da zaten ben direk yeni bilgisayar topluyucam ilerde inşallah. Nihai güç modu yok bende yüksek performans modu var ve işlemci en düşük güç ayarını da daha hiç görmedim. Nereden yapılıyor o dediğin ayarlar veya bende neden yok?
 
Son düzenleme:

ayerol

Decapat
Katılım
1 Temmuz 2019
Mesajlar
16
Kardeşim ilgin için teşekkür ederim öncelikle yok kurmam zaten ben arındırılmış Windows, ne yaptıysam olmuyor Windows Defender ile ilgili şeyleri kapattım oyunla ve sistemle ilgili her şeyi yüksek performansa da aldım rahat bilgisayar yine olmuyor kardeşim, en düşük çözünürlükte bile takılan kısımlarda yin takılıyor. RAM 7000 iken de oluyor bu işlemci 100 e fırlıyor ve takılıyor RAM'den de değil sadece bence. Ekran kartının bile etkisi var. Youtube'dan baktım benle aynı sistemi olanlarda aynı takılmalar var, oyunun başlarını atmışlar oralardaki takılmalar benimle aynı, SSD'leri olmasına rağmen hatta. Termal macun'luk bişeyi olmadığını düşünüyorum çünkü o arkadaşların da İ5 3470 işlemcisi ve 1050 Ti kullanımları aynı anda 100 e fırlayınca takılma olup FPS 5'lere düşüyor, sıcaklıkları da benimle aynı. Bu oyunun grafikleri aşırı iyi, benim işlemcim düşük 👍 Uğraşmam da zaten ben direk yeni bilgisayar topluyucam ilerde inşallah. Nihai güç modu yok bende yüksek performans modu var ve işlemci en düşük güç ayarını da daha hiç görmedim. Nereden yapılıyor o dediğin ayarlar veya bende neden yok?
Knk nihai performans modu açma yaz google'a ardından komut yöneticisine gir orada yazan kodu yapıştır, açılıyor, dediklerin oluyorsa muhtemelen oyunun optimizasyon sıkıntısı vardır. 😇
Knk nihai performans modu açma yaz google'a ardından komut yöneticisine gir orada yazan kodu yapıştır, açılıyor, dediklerin oluyorsa muhtemelen oyunun optimizasyon sıkıntısı vardır. 😇
Bende de çok nadir olsa da drop giriyordu, istersen nvidia ayarlarımı atabilirim. Yaptıktan sonra hem fps'im arttı hemde pc'nin sıcaklığı 70 e kdr düştü
 

Dosya Ekleri

  • 1642941826753..jpg
    1642941826753..jpg
    115,2 KB · Görüntüleme: 15
KS
KS
Specialagent58

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
Knk nihai performans modu açma yaz google'a ardından komut yöneticisine gir orada yazan kodu yapıştır, açılıyor, dediklerin oluyorsa muhtemelen oyunun optimizasyon sıkıntısı vardır. 😇
Olmaz olaymış o sıkıntıda bi rahat rahat oynayaydım :) Gittim geçen sene akrabamın PS'sinde 30 FPS'de bitirdim. Asıl oyun PC'de 35-45 FPS alıyorum bazen 60 a bile çıkıyor ama takılıyor optimizasyondanmıdır nedendir:)) Böyle sürerse hiç oynamamayı düşünüyorum ilerde PC alınca oynarım şimdi takıla takıla oynamıyım tadı kaçmasın diye. Oyunu silip yine yüklüyorum Update kurmadan deniycem bu sefer bide FitGirl sürümü benimki bide FLT kırmış galiba acaba FLT indirsem olmuyucakmı bu sorunlar onuda indiremem ki bilmediğim siteler o sorunsuz falan diyolar.
Knk nihai performans modu açma yaz google'a ardından komut yöneticisine gir orada yazan kodu yapıştır, açılıyor, dediklerin oluyorsa muhtemelen oyunun optimizasyon sıkıntısı vardır. 😇

Bende de çok nadir olsa da drop giriyordu, istersen nvidia ayarlarımı atabilirim. Yaptıktan sonra hem fps'im arttı hemde pc'nin sıcaklığı 70 e kdr düştü
Taamam da sistemin ne şimdi 16 GB ise drop nadir girer işlemcin iyiyse ekran kartın 1050 Ti üzeriyse tabiki drop nadir girer.
Knk nihai performans modu açma yaz google'a ardından komut yöneticisine gir orada yazan kodu yapıştır, açılıyor, dediklerin oluyorsa muhtemelen oyunun optimizasyon sıkıntısı vardır. 😇

Bende de çok nadir olsa da drop giriyordu, istersen nvidia ayarlarımı atabilirim. Yaptıktan sonra hem fps'im arttı hemde pc'nin sıcaklığı 70 e kdr düştü
Sistemini söyler misin bide at sen NVİDİA ayarlarını bekliyorum.
 
Son düzenleme:

ayerol

Decapat
Katılım
1 Temmuz 2019
Mesajlar
16
Olmaz olaymış o sıkıntıda bi rahat rahat oynayaydım :) Gittim geçen sene akrabamın PS'sinde 30 FPS'de bitirdim. Asıl oyun PC'de 35-45 FPS alıyorum bazen 60 a bile çıkıyor ama takılıyor optimizasyondanmıdır nedendir:)) Böyle sürerse hiç oynamamayı düşünüyorum ilerde PC alınca oynarım şimdi takıla takıla oynamıyım tadı kaçmasın diye. Oyunu silip yine yüklüyorum Update kurmadan deniycem bu sefer bide FitGirl sürümü benimki bide FLT kırmış galiba acaba FLT indirsem olmuyucakmı bu sorunlar onuda indiremem ki bilmediğim siteler o sorunsuz falan diyolar.

Taamam da sistemin ne şimdi 16 GB ise drop nadir girer işlemcin iyiyse ekran kartın 1050 Ti üzeriyse tabiki drop nadir girer.

Sistemini söyler misin bide at sen NVİDİA ayarlarını bekliyorum.
Sistem şöyle 1650 ti 4gb 80W
İ5 10300h
16 gb (3200mhz) ram
144hz ekran
Ben yüksek ayarlarda oynadım ama oyun için optimize ettim ayarları
 

Dosya Ekleri

  • 1642949310120..jpg
    1642949310120..jpg
    97,3 KB · Görüntüleme: 10
  • 1642949353825..jpg
    1642949353825..jpg
    82,4 KB · Görüntüleme: 8
  • 1642949378094..jpg
    1642949378094..jpg
    99 KB · Görüntüleme: 8
KS
KS
Specialagent58

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
Sistem şöyle 1650 ti 4gb 80W
İ5 10300h
16 gb (3200mhz) ram
144hz ekran
Ben yüksek ayarlarda oynadım ama oyun için optimize ettim ayarları
Tamam o zaman bakıcam akşam olmazsa ayarlarım öyle şimdi oynuyorum ve oynamadan önce Nvidia ayarlarından Physix kullanımını CPU'dan GPU'ya çevirdim oyunu silip yükledim oyunu başa sardı 😂 Savanenin nerde olduğunu bilmiyodum uğraşmadım neyse o takılmalar geçti heralde baştan yapsaydım keşke ama böyle GPU yu işlemci olarak kullanmam zarar verir mi? @Jonathan North hocam seninde bilgini almak isterim.
Temsili resim aldım burayı diyorum 1050 Tİ yani GPU yaptım hocam. Normal oynatıyor şu anda oyunu ama parçalara zarar vermesin. Ekran kartı sıcaklığı 73 %100 kullanıyor işlemciyi %40 falan kullanıyor bişey yok aslında. @Jonathan North
Yok yine aynı şey oluyor alakası yokmuş azaltmıştı sadece de oyunun başlarında yokken ilerilerinde aynı kalitede alanlarda FPS neden 30 40 dan 0 a düşüp oyun donup düzelir ki bu nasıl bi sorundur o zamana kadar niye donmadı madem? İlerilerinde sorun oluyor oyunun saçma sapan bişey arkadaş.
Yok yine aynı şey yine aynı şey başladı oyunun başında bişey yok ilerilerinde aynı mekanlar daha dar mekanlarda bile 30 40 FPS den 0 a fırlayıp donup düzelme sorunu başlıyor oyunun başlarında niye bişey yok o zaman saçma sapan bişey arkadaş. Bir daha da girmem.
 

Dosya Ekleri

  • Screenshot_20220123-182557_Chrome.jpg
    Screenshot_20220123-182557_Chrome.jpg
    50,1 KB · Görüntüleme: 9
Son düzenleme:
Yukarı