Çözüldü God of War ani donma ve takılma

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
Merhaba arkadaşlar, öncelikle 4 5 yıldır oyunlarda ani takılma ve özellikle çok hızlı olaylarda (GTA 5'de araba sürme gibi) ve çok parçacıklı ortamlarda, bunda da örnek God of War Dokuzlar Gölü gibi tekneyle dolaşabildiğimiz, feci takılma ve donmalar oluyor. 2 gün önce yükledim God of War'ı Dokuzlar Gölü'ne kadar her şey iyiydi en düşük ayarlarda neredeyse takılma olmadan oynadım, ancak az önce Dokuzlar Gölü bölümüne gelince Dünya Yılanı'nın çıktığı sahne özellikle bilgisayar patlayacak sandım :) Felaket takılıyor, ses gidiyor. Takılma düzeliyor sonra yine fena donuyor takılıyor. Bu en düşük ayarlarda pencere modunda bile düzelmiyor. GTA 5'de de öyleydi. HDD'nin mi değişmesi lazım anlamadım hala. Demin oynarken baktım disk %100 değilken CPU ve RAM 100'e inip çıktı o donan anlarda. Oyuna devam edemeyeceğim yani. GTA San Andreas gibi düşük oyunlarda olmuyor mesela ama PES 2021'de de olmuyor örneğin, ETS 2 Ultra ayarlarda da, anlamıyorum. Hangi parçamda sorun vardır? Sorun HDD'de midir yoksa RAM'de mi? En düşük ayarlarda oynuyorum ona rağmen ama aslında bu sistemle God of War'ı orijinalde dahi 25-30 FPS takılmasız oynamam lazım.
Ekran kartı: NVIDIA GTX 1050 Ti 4 GB
İşlemci: Intel Core i5 3470 CPU 3.20 GHz 4 CPUs (çekirdek)
Bellek: 8 GB RAM DDR3
DirectX 12
450-500 GB arası HDD depolama
ECS H61H2-M17 anakart
Windows 10
 
Çözüm
@keremdmr4280 , oyun içi değerleri dediğimiz gibi bir de Afterburner ile takip edin. Windows işi kolay iş, temiz ve optimize edilmiş olanını bulduğun vakit boşta %1 CPU kullanımından fazlasını bile görmüyorsun, benzer şekilde RAM de boşta 1.5/1.6 GB civarında gezebiliyor. Bu noktada link önerisi vs istersen özelden paylaşabilirim 👍🏻
1642439336216.png

Hocam o işi ben çözdüm galiba Defender ve Nvidia hizmetlerini kapatınca dediğiniz gibi oldu yaşasın :)))
KS
KS
Specialagent58

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
@keremdmr4280 Bu tip kasalarda ısınması çok normal. PSU'dan havalandırma yapılmaz sadece PSU için orası.

@fadedninna Artık RDR2'ye gelmiyor.
Sen RDR2 oynuyorsan hangi ayarlarda oynuyorsun? Ben hayatımda daha oynamadım hiç ayar kısmını bile bilmiyorum. Benim sistem hangi ayarlarda kasma takılmadan açar sence.
 

Jonathan North

Megapat
Katılım
1 Eylül 2013
Mesajlar
8.549
Makaleler
1
Çözümler
89
Yer
Istanbul
@keremdmr4280 , ekran kartlarının gücünü içindeki grafik işlemci ve işleme ünitelerinin bulunduğu çipe göre kıyaslarsın, hatta bununla da yetmiyor en basitinden oyun testi yapmak kıyaslaması olarak hangi kartın daha performanslı olduğunu da anlamaya yardımcı olur.

Sıcaklık mevzusu apayrı bir olay, her kartın kendine göre bir mimarisi vardır ve bu mimari her ne kadar TDP (güç tüketimi) bazında önemli olsa da PCB'nin üzerine takılı olan soğutma sistemi ve kasa primer olarak sıcaklığı etkileyen başlıca faktörlerden.

O internet kafeci sallamış bildiğin, görselde gösterdiğin kasanın adam akıllı hava alacağı bir yer bile yok, işlemci için de sana dediğim gibi ayrı bir konu aç yardımcı olurlar, ben sensörlerde bir problem olabileceğini düşünüyorum öte yandan CPU Clock çalışma hızına baktığım zaman ise termal bir darboğaz pek göremedim ama yine de uzun bir süre termal bakım yapmadıysan o işlemciye yenile derim, zararı olmaz 👍🏻
Sen RDR2 oynuyorsan hangi ayarlarda oynuyorsun? Ben hayatımda daha oynamadım hiç ayar kısmını bile bilmiyorum. Benim sistem hangi ayarlarda kasma takılmadan açar sence.
RDR2 için 1080p düşük + orta karışık 40FPS+ için yeterli olur 👍🏻
 
Son düzenleme:
KS
KS
Specialagent58

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
@keremdmr4280 , ekran kartlarının gücünü içindeki grafik işlemci ve işleme ünitelerinin bulunduğu çipe göre kıyaslarsın, hatta bununla da yetmiyor en basitinden oyun testi yapmak kıyaslaması olarak hangi kartın daha performanslı olduğunu da anlamaya yardımcı olur.

Sıcaklık mevzusu apayrı bir olay, her kartın kendine göre bir mimarisi vardır ve bu mimari her ne kadar TDP (güç tüketimi) bazında önemli olsa da PCB'nin üzerine takılı olan soğutma sistemi ve kasa primer olarak sıcaklığı etkileyen başlıca faktörlerden.

O internet kafeci sallamış bildiğin, görselde gösterdiğin kasanın adam akıllı hava alacağı bir yer bile yok, işlemci için de sana dediğim gibi ayrı bir konu aç yardımcı olurlar, ben sensörlerde bir problem olabileceğini düşünüyorum öte yandan CPU Clock çalışma hızına baktığım zaman ise termal bir darboğaz pek göremedim ama yine de uzun bir süre termal bakım yapmadıysan o işlemciye yenile derim, zararı olmaz 👍🏻

RDR2 için 1080p düşük + orta karışık 40FPS+ için yeterli olur 👍🏻
Tamam hocam ben yine de bi ara termal macunu halledebilirsem halledeyim sonra açarım gerek olursa. Ama seninde bahsettiğin üzere özellikle kasa tipinden, RAM ve çok yavaş bir HDD nin olmasınıda hesaba katarak (bence etkisi var) böyle bi AAA oyunda fazla zorlanmayla yaşandığını düşünüyorum ben sıcaklığın, her şeyi geçtim parçaların ömrü bitmiştir, 10 yıl oldu. Belki yanılıyorumdur ama işlemcide fiziksek bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Bakalım hayırlısı.
@Jonathan North son olarak şöyle bişey takıldı aklıma sensörlerde sorun varsa sıcaklık gereksiz yere alakasızca mı artar yani artıp azalır falan? Bide sensörlerinde sorun olan biri pc kendini kapattı 90° ye gelince yazmış çok eski yıllardaki konuda bende o yok mesela. Diyorum işlemci ne yapıcağını mı şaşırıyor. 🤔
Onda arıza varsa çözüm nedir bilgisayarcıya götürmek mi olur bide.
 
Son düzenleme:
KS
KS
Specialagent58

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
Yoksa sensörde sorun varsa o kadar ısınmıyor da ben mi programda öyle görürüm hocam? @Jonathan North
@keremdmr4280, sensörlerde varsa bir sorun yanlış okuma da yapabilir diye düşünüyorum ama dediğim gibi yine de aşırı detaylı bir bilgim yok, yeni bir konu açsan daha iyi olmaz mı hem? Hem ben de bilgili arkadaşlardan neyin ne olduğunu öğrenmiş olurum hem de senin için rahatlamış olur 👍🏻
tamam hocam meşgul ettim pardon da bende anlamaya çalışıyorum ya ondan kapıldık işte burda :))
 

Jonathan North

Megapat
Katılım
1 Eylül 2013
Mesajlar
8.549
Makaleler
1
Çözümler
89
Yer
Istanbul
Yoksa sensörde sorun varsa o kadar ısınmıyor da ben mi programda öyle görürüm hocam? @Jonathan North

tamam hocam meşgul ettim pardon da bende anlamaya çalışıyorum ya ondan kapıldık işte burda :))
Aynen öyle düşünüyorum bu arada estağfurullah önemli değil, sorduğun sorular derli toplu olsun diye dedim 👍🏻
 
KS
KS
Specialagent58

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
RDR 2'de 1050Ti orta ayarlarda oynatır o oyunun çok fazla detayı var. Bulutlar bile kastırabilyor tek tek ayarlaman lazım.
Oyun biraz ağır diyolar ben God of War gibi hızlı oyunları daha çok seviyorum çok yavaş ilerleyen oyunlar pek sarmıyo, oynanışının ağırlığındanda şikayet eden var, ama oyunun içinde buluyomuşsun falan kendini, Uncharted 4 ü sevdim mesela hikaye hızlı o seride. Sonuçta Gow ile zirvede ama sence yüklemeye değer mi RDR2, oynuyorsan.
 

Alm06

Hectopat
Katılım
14 Nisan 2018
Mesajlar
4.956
Makaleler
3
Çözümler
8
Oyun biraz ağır diyolar ben God of War gibi hızlı oyunları daha çok seviyorum çok yavaş ilerleyen oyunlar pek sarmıyo, oynanışının ağırlığındanda şikayet eden var, ama oyunun içinde buluyomuşsun falan kendini, Uncharted 4 ü sevdim mesela hikaye hızlı o seride. Sonuçta Gow ile zirvede ama sence yüklemeye değer mi RDR2, oynuyorsan.
Hızlı olduğu yerler de var süründüğü de var. Ben VRAM yüzünden bitirmedim. Normalde oynamasına oynardım da PS4 alacağım diye düşük texcure kalitesinde oynamadım.
 

Jonathan North

Megapat
Katılım
1 Eylül 2013
Mesajlar
8.549
Makaleler
1
Çözümler
89
Yer
Istanbul
@keremdmr4280 , @Alm06 dediğim gibi save dosyamı diğer kasaya 750 Ti ile 1060'ı swaplayıp bağladım. Aşağı yukarı 2 saat civarı oynadıktan sonra aşağıdaki kaydı aldım, RAM kullanımının nasıl uçtuğunu ayrıca görebilirsiniz. Ayrıca işlemci tarafında da %3 ila %7 arasında değişebilen anlık darboğazlar oldu ama sanırım bu tip sistemlere sahip olan kullanıcılar için çok da rahatsız edici sayılmaz.

 

Yeni konular

Yukarı