RDR 2 aksiyon kısmıyla ön plana çıkan bir oyun değil. Ayrıca gerçek dünyada geçiyor. Çeşit çeşit yaratık olmasını beklemezsin heralde.
GoW yakın dövüş üzerine kurulu bir oyun ve bu tip bir oyun için bu kadar düşman sayısı çok çok az. Ayrıca geçrek dünyada geçen bir oyun olmadığı için çok daha fazla hayal ürünü yaratıklar olması gerekirdi. DMC oyunlarında tonla düşman tipi var mesela. Veya ELDEN RING en büyük örnek. GoW bu yönden zayıf kalıyor.
Ben de onu diyorum. Bambaşka oyunlar.
Gelmiş geçmiş en iyi açık dünya? Neye göre kime göre? Canlılık, detaylara dikkat açısından dersen evet. Her NPC ile gidip 3-4 kelime özel sohbet edebiliyorsun çok güzel hazırlanmış. Doluluk ve hikayeler açısından ortada Witcher 3 varken hayatta en yii açık dünya olamaz RDR2.
En iyi fizik? Neye göre yine? Fizik bir oyuna ne katar, ne işe yarar? At sürerken ufak bir yere çarpınca taklalar atıp düşmek oyuna ne katmaktadır mesela?
En iyi grafik yine tartışılır. GTA ve RDR’nin çizim yapısı pek gerçekçi değil. Ama çok güzel grafikleri var o kesin.
En iyi oynanış? Yine kime göre neye göre? Birisi düz TPS, öbürü Hack and Slash. Birisi simülasyon öbürü aksiyon.
RDR2 kendi türünden beklenen birçok şeyi (mekanikler, fizik, açık dünyanın canlılığı vs gibi) çok iyi yapıyor. Ama hikaye anlatımı aşırı yavaş, görev dizaynı çok tekdüze. Dolayısıyla ağır ve sıkıcı geliyor birçok insana. Bu çok normal.
God of War da türüne göre birçok şeyi iyi, bazı şeyleri de kötü yapıyor. Türlere dikkat etmeden “gelmiş geçmiş en iyi oynanış en iyi açık dünya RDR2’dir” demek doğru değil.
God of War’daki düşman çeşitliliği bir problemdi evet ama hikaye içeriğine bakınca aslında çeşitlilik çok da sorun değil. Hikayeye göre ölü ruhlar dünyayı terk edemiyor. Kaç çeşit ölü ruh olabilir ki zaten?
Büyük Trol benzeri düşmanların çeşitsiz oluşu bir problemdi mesela ama bu God of War’da her zaman böyleydi. 3-4 çeşit büyük düşman (Baldur, Thor’un çocukları, ejderhalar vs) + bolca hack&slash aynı çeşit düşman.