God of War Ragnarök Yakında Piyasaya Sürülebilir

Bu sene GTA VI bile çıksa yılın oyunu ödülü Elden Ring'in olacak. (Sen hiç karşılaştirmadın Aynen ben yanliş anlıyorum sensin.) Komik adam. :)
GTA VI bu yıl çıkmayacağına göre o bir örnek. Daha önce oyun dünyasında yapılmamış işlere bakar inceleme yapanlar. Önemli bir değerlendirme unsurudur. Senin dediğin grafik yenilik değildir. Mevcut teknolojiden yararlanarak yapılır. Ama ortaya akıl koymak başkadır. Yenilik derken o şekilde düşün. Oyuncuların görmediği bir şey ile yüzleştirmekten bahsediyorum. GTA VI'nın bunu yapabileceğini düşünmüyorum şimdiki yönetimi ile. O yüzden Elden baştan notlarını alan bir oyun. Oyunlarda grafikleri baz alan birisiyle bu konuyu da tartışmam ayrıca. Komik adamdan sana sevgiler ve iyi forumlar :D
 
Sıkmış olabilir. Her oyunu sevecek değiliz tabii ki. Elden Ring yapısıyla tarzına yabancı olanları boğabilir. Çok büyük bir oyun alanına sahip çünkü. Ve insanlar ne yapacağını şaşırıyor. Çok kafa karıştırıyor. DS3'ün daha çok sıkacağını düşünüyorum açıkçası. Çünkü küçük bir yapıya sahip ve zorluk seviyesi Elden Ring'ten yüksek. Elden Ring zorlukları level kasarak aşma seçeği sunuyor. Ama DS3 o konuda zor ve çeşitliliğe sahip değil. Boss tasarımları daha iyi olabilir çünkü direkt boss odaklı. Fakat Elden açık dünya üzerine kurulu olduğu için çok fazla boss ve mob bulunduruyor. Bu yüzden hepsinin tasarımına aynı özeni gösterememiş olabilirler. Zorluktan yana şikayetiniz varsa en kolayı Elden Ring onu söyleyebilirim.

Oyunu çok sevdim fakat 6-7 defa bitirdikten sonra bayma geliyor. Bu kaçınılmaz. Ayrıca zorluk seviye ile geçilebilir. Sorun değil benim için. Elden Ring çok kolay değil zaten hatta ben Radahn gibi bir bossu bile çok düşük seviyede kesmiştim.
 
Oyunu çok sevdim fakat 6-7 defa bitirdikten sonra bayma geliyor. Bu kaçınılmaz. Ayrıca zorluk seviye ile geçilebilir. Sorun değil benim için. Elden Ring çok kolay değil zaten hatta ben Radahn gibi bir bossu bile çok düşük seviyede kesmiştim.
Ben ilk oynamanızda sıkıldınız sandım :) Bu süre zarfında kendini 6-7 kere oynatması bile büyük başarı. Ben de 4. kez tekrar başladım yeni. Arcane blood bleed build yapacağım bakalım. Yalnız şöyle bir şey var, Elden Ring sevipte DS serisine geçmek pek doğru olmuyor. Elden Ring'te olanlar DS serisinde yok çünkü. Aynı hataya düşen çok arkadaşım oldu. Kısıtlı özgürlük var. Bunu dikkate alın. Daha önce oynamadıysanız tabii.
 
Ben ilk oynamanızda sıkıldınız sandım :) Bu süre zarfında kendini 6-7 kere oynatması bile büyük başarı. Ben de 4. kez tekrar başladım yeni. Arcane blood bleed Build yapacağım bakalım. Yalnız şöyle bir şey var, Elden Ring sevipte DS serisine geçmek pek doğru olmuyor. Elden Ring'te olanlar DS serisinde yok çünkü. Aynı hataya düşen çok arkadaşım oldu. Kısıtlı özgürlük var. Bunu dikkate alın. Daha önce oynamadıysanız tabii.

DS3'ü ucundan tatmıştım ve hoştu. En son scavenger's Curved sword Build'i yapmıştım her zıplayarak vurduğumda bossa blood loss atıyordum.
 
İnternetten guide bakmadan 100 saat oynasanız 1 quest bile tamamlayamama riskiniz olan bir oyun Elden Ring. Questlerinin neredeyse tamamı da 3-4 diyalog satırından ibaret. Ana karakterinizin diyaloğu olmayan bir RPG’den bahsediyoruz. Evet keyifli bir oyun ama niye bu kadar övülüyor anlayabilmiş değilim. Bana göre açık dünya aracılığıyla hikaye anlatımı oldukça başarısız bir oyun. Açık dünyanın aşırı büyük olması ve onlarca farklı düşman tipi olması otomatik olarak açık dünyayı başarılı yapmıyor maalesef. Mekan çizimleri, binaların mimarileri falan harika ama dünya bir yandan da inanılmaz ölü hissettiriyor.

Ben her karşılaştığım NPC’de açıp intertten “ne questi varmış nasıl tamamlanıyormuş” diye bakacaksam ne anladım ki bu işten.

Canavar kesip kasılmak, boss kesmek çok keyifli ama bunları herhangi bir standart MMORPG’de de yapabilirsiniz. Aynı mantıkla bakacaksak Metin2’nin dünyası da canavar sayısı da Elden Ring kadar vardır herhalde.
 
İnternetten guide bakmadan 100 saat oynasanız 1 quest bile tamamlayamama riskiniz olan bir oyun Elden Ring. Questlerinin neredeyse tamamı da 3-4 diyalog satırından ibaret. Ana karakterinizin diyaloğu olmayan bir RPG’den bahsediyoruz. Evet keyifli bir oyun ama niye bu kadar övülüyor anlayabilmiş değilim. Bana göre açık dünya aracılığıyla hikaye anlatımı oldukça başarısız bir oyun. Açık dünyanın aşırı büyük olması ve onlarca farklı düşman tipi olması otomatik olarak açık dünyayı başarılı yapmıyor maalesef. Mekan çizimleri, binaların mimarileri falan harika ama dünya bir yandan da inanılmaz ölü hissettiriyor.

Ben her karşılaştığım NPC’de açıp intertten “ne questi varmış nasıl tamamlanıyormuş” diye bakacaksam ne anladım ki bu işten.

Canavar kesip kasılmak, boss kesmek çok keyifli ama bunları herhangi bir standart MMORPG’de de yapabilirsiniz. Aynı mantıkla bakacaksak Metin2’nin dünyası da canavar sayısı da Elden Ring kadar vardır herhalde.
Hangi oyunda bu kadar sağlam combat var? Mmorpg kısmına girmeyeceğim, komik çünkü o oyunlarla karşılaştırmak. Bu keşif hissini en son Skyrim'de falan yaşadım, bir nebze Witcher 3'de. Souls oyunları hiç bir zaman hikaye bazında övülmez ve aranmaz da zaten. Eğer arıyorsanız sizin oyununuz Souls değildir ve bu oyunu kötü yapmaz. Quest konusunda ise söylediklerim geçerli, hikayesi için değil genelde ekipman için yapılır, ayrıca sağlam Boss dövüşleri görülebilir bu questlerin sonunda. Örneğin bir Quest var (Ranni Questline), tek başına DLC olur, öyle yerlere götürür ki yok artık dersiniz. O yüzden pek bilmediğiniz, oynamadığınız oyunlar hakkında muhalif olmayın derim ben size.
 
Son düzenleme:
İnternetten GUI'de bakmadan 100 saat oynasanız 1 Quest bile tamamlayamama riskiniz olan bir oyun Elden Ring. Quest'lerinin neredeyse tamamı da 3-4 diyalog satırından ibaret. Ana karakterinizin diyaloğu olmayan bir RPG'den bahsediyoruz. Evet keyifli bir oyun ama niye bu kadar övülüyor anlayabilmiş değilim. Bana göre açık dünya aracılığıyla hikaye anlatımı oldukça başarısız bir oyun. Açık dünyanın aşırı büyük olması ve onlarca farklı düşman tipi olması otomatik olarak açık dünyayı başarılı yapmıyor maalesef. Mekan çizimleri, binaların mimarileri falan harika ama dünya bir yandan da inanılmaz ölü hissettiriyor.

Ben her karşılaştığım NPC'de açıp intertten “ne Quest'i varmış nasıl tamamlanıyormuş” diye bakacaksam ne anladım ki bu işten.

Canavar kesip kasılmak, boss kesmek çok keyifli ama bunları herhangi bir standart MMORPG'de de yapabilirsiniz. Aynı mantıkla bakacaksak Metin2'nin dünyası da canavar sayısı da Elden Ring kadar vardır herhalde.

Oyunun açık dünyasının amacı canlı olmak değil. Size serbest bir oyun alanı sunmak. En son açık dünyası böyle olan hangi oyunu oynadınız söyler misiniz?
 
Hangi oyunda bu kadar sağlam combat var? Mmorpg kısmına girmeyeceğim, komik çünkü o oyunlarla karşılaştırmak. Bu keşif hissini en son Skyrim'de falan yaşadım, bir nebze Witcher 3'de. Souls oyunları hiç bir zaman hikaye bazında övülmez ve aranmaz da zaten. Eğer arıyorsanız sizin oyununuz Souls değildir ve bu oyunu kötü yapmaz. Quest konusunda ise söylediklerim geçerli, hikayesi için değil genelde ekipman için yapılır, ayrıca sağlam Boss dövüşleri görülebilir bu questlerin sonunda. Örneğin bir Quest var (Ranni Questline), tek başına DLC olur, öyle yerlere götürür ki yok artık dersiniz. O yüzden pek bilmediğiniz, oynamadığınız oyunlar hakkında muhalif olmayın derim ben size.
Sağlam combat = Çok sayıda farklı build değil hocam. Skyrim’de de var aynı şekilde onlarca farklı silah ve build. Ben de biraz klasik bir insanım, kılıç kalkan oynuyorum birçok oyunu, Elden Ring’i de öyle yaptım. Sağlam combat anlayışım “yuvarlan, vur, tekrarla” değil maalesef.

Elden Ring’i 100 saate yakın oynadım, bilmediğim anlamadığım bir oyun değil yani merak etmeyin, Ranni questini de sonuna kadar oynadım hatta oyunu Ranni sonuyla bitirdim. Hiç öyle DLC olacak bir quest değil çünkü toplamda 10 satır diyaloğu var bahsettiğiniz questin. İnternetten guide bakmasaydım o 10 satırı görecek kadar ilerlemem de imkansızdı questte zaten.

Souls türünü zaten oldum olası sevmem, bu oyunların “kötü” olduğu anlamına da gelmiyor ama Elden Ring’e 97/100 verilince güzelce oynadım, yalan yok keyif de aldım, oyun kesinlikle kötü değil zaten.

Kötü olan şeyler hikaye anlatımı, hikayelerin derinliği, combat mekaniklerinin (en azından kılıç buildları için) neredeyse tamamen yıllardır aynı Souls combatı olması, açık dünya içerisinde oyunu doğru düzgün takip edemeyecek kadar kaybolmanız vs.

Neleri eleştirdiğimi okuyup anlamadan oyunun tümünü savunmaya geçiyorsunuz, sağlıklı bir iletişim olmuyor dolayısıyla.

Oyunun açık dünyasının amacı canlı olmak değil. Size serbest bir oyun alanı sunmak. En son açık dünyası böyle olan hangi oyunu oynadınız söyler misiniz?
Ben de zaten onu diyorum açık dünya aşırı serbest. Kocaman bir dünya oluşturup oyuncunun önüne koymuşlar. Amaçları da bu zaten bunun da farkındayım. Oyuncuya yardım etmeyelim, kendisi keşfetsin. Benim fikrime göre bu kadar serbestlik iyi değil çünkü hikayenin ilerleyişini bozuyor. Keşif anlamında da benim keyif aldığım keşif şekli önüme gelen her duvara “acaba bu duvar sahte midir” diyerek 3-5 kez vurmak değil. Veya “acaba bu NPC’nin bahsettiği item hangi kalenin hangi köşesinde” diye internetten bakmak da keyifli değil. İnternetten bakmayınca da hiçbir şeyi tamamlayamadan bitiriyorsun oyunu. Ben demek ki Witcher 3 gibi yönlendirildiğim keşif görevlerinden keyif alıyorum yapacak bir şey yok.

Kısaca Elden Ring diğer Souls’lardan farklı değil. Belirli bir kesimin çok seveceği, kalanları için sıradan olacak bir oyun, oyun dizaynı açısından birçok alanda da eksikleri var. Belirli bir kesime bu kadar hitap eden, genele hitap edememesine sebep olan eksiklikleri olan bir oyunu överken de dikkat etmek gerekiyor.

Daha iyi combat mekanikleri, daha düzgün hikaye içeriği ve anlatımı ile Souls ruhunu koruyan bir oyun yapmak mümkün. Bir gün öyle bir oyun yaparlarsa işte o zaman ben de abartırım sizler gibi.
 
Son düzenleme:
Sağlam combat = Çok sayıda farklı build değil hocam. Skyrim’de de var aynı şekilde onlarca farklı silah ve build. Ben de biraz klasik bir insanım, kılıç kalkan oynuyorum birçok oyunu, Elden Ring’i de öyle yaptım. Sağlam combat anlayışım “yuvarlan, vur, tekrarla” değil maalesef.

Elden Ring’i 100 saate yakın oynadım, bilmediğim anlamadığım bir oyun değil yani merak etmeyin, Ranni questini de sonuna kadar oynadım hatta oyunu Ranni sonuyla bitirdim. Hiç öyle DLC olacak bir quest değil çünkü toplamda 10 satır diyaloğu var bahsettiğiniz questin. İnternetten guide bakmasaydım o 10 satırı görecek kadar ilerlemem de imkansızdı questte zaten.

Souls türünü zaten oldum olası sevmem, bu oyunların “kötü” olduğu anlamına da gelmiyor ama Elden Ring’e 97/100 verilince güzelce oynadım, yalan yok keyif de aldım, oyun kesinlikle kötü değil zaten.

Kötü olan şeyler hikaye anlatımı, hikayelerin derinliği, combat mekaniklerinin (en azından kılıç buildları için) neredeyse tamamen yıllardır aynı Souls combatı olması, açık dünya içerisinde oyunu doğru düzgün takip edemeyecek kadar kaybolmanız vs.

Neleri eleştirdiğimi okuyup anlamadan oyunun tümünü savunmaya geçiyorsunuz, sağlıklı bir iletişim olmuyor dolayısıyla.


Ben de zaten onu diyorum açık dünya aşırı serbest. Kocaman bir dünya oluşturup oyuncunun önüne koymuşlar. Amaçları da bu zaten bunun da farkındayım. Oyuncuya yardım etmeyelim, kendisi keşfetsin. Benim fikrime göre bu kadar serbestlik iyi değil çünkü hikayenin ilerleyişini bozuyor. Keşif anlamında da benim keyif aldığım keşif şekli önüme gelen her duvara “acaba bu duvar sahte midir” diyerek 3-5 kez vurmak değil. Veya “acaba bu NPC’nin bahsettiği item hangi kalenin hangi köşesinde” diye internetten bakmak da keyifli değil. İnternetten bakmayınca da hiçbir şeyi tamamlayamadan bitiriyorsun oyunu. Ben demek ki Witcher 3 gibi yönlendirildiğim keşif görevlerinden keyif alıyorum yapacak bir şey yok.

Kısaca Elden Ring diğer Souls’lardan farklı değil. Belirli bir kesimin çok seveceği, kalanları için sıradan olacak bir oyun, oyun dizaynı açısından birçok alanda da eksikleri var. Belirli bir kesime bu kadar hitap eden, genele hitap edememesine sebep olan eksiklikleri olan bir oyunu överken de dikkat etmek gerekiyor.

Daha iyi combat mekanikleri, daha düzgün hikaye içeriği ve anlatımı ile Souls ruhunu koruyan bir oyun yapmak mümkün. Bir gün öyle bir oyun yaparlarsa işte o zaman ben de abartırım sizler gibi.
Combat derken farklı tellerden çalıyoruz, ben size combat derken vuruş hissi, verdiği hazdan bahsediyorum siz bana git-gud diyorsunuz. Yuvarlanıp vurmak sizin tercihiniz, mesela ben parry atarım. Yoksa Weapon art yaparım. Build konusuna girmedim bile ki söylediğimin onunla alakası da yoktu.

Quest'te de farklı tellerden çalıyoruz ben harita tasarımından bahsediyorum, siz hikayeden giriyorsunuz. Dediğim gibi bu oyunlar öyle senaryo ağırlıklı oyunlar değiller. Yani bakış açısı yanlış ancak sarmaz sarmaz, kişiye göre değişir.

Ayrıca karşısına Skyrim gibi kütük bir oyunla combat olarak karşılaştırılabilir bir oyun değil.

Dediğim gibi, hikaye derinliği, anlatımı kuvvetli oyunlar istiyorsanız bu oyunlar sizin tarzınız değildir. O yüzden zaten farklı tür olarak nitelendirilir, oyunlarda bende hikayeye önem veririm. TWD Telltale'den tut, Souls'lara kadar oyun oynadım fakat Souls oyunlarında hiç bir zaman hikaye aramadım, en fazla bir karakteri merak edersem gider internetten bakarım, neymiş ne değilmiş diye. Onun dışında umurumda bile değil maalesef senaryosu. Örneğin, türü simülasyon olan bir oyunda aksiyon aramamanız gibi, bunda da senaryo aramamanız gerekiyor. Sizin söylediğiniz AC, Witcher 3 tarzı oyunlar.

Bu oyunlar yaklaşık 12-13 senedir yavaş yavaş yükselme eyleminde olan oyunlar, Demons Souls ile başlayıp Bloodborne ile arşa çıkmıştır ve bu seri böyledir. Hiç bir zaman senaryoyu direkt anlatmaz, olay örgüsünü oyuncuya anlatmak gibi bir derdi hiç bir oyununda gram yoktur ve Elden Ring'den sonra gelecek oyunda da olmayacaktır.

Sizin tasvir ettiğiniz oyun çıktı bu arada ismi Sekiro. Souls oyunlarındaki temelleri alıp olay örgüsü ve hikayeyle birleştirmiştir, mesela onu oynayabilirsiniz o zaman.

Ha siz bu oyunu seversiniz sevmezsiniz ancak bence tam tersi puanını sonuna kadar hak eder. GoW Ragnarök konusu altında tartıştığımıza göre siz bu oyunu daha çok seviyorsunuz, evet GoW çok çok iyi bir oyundur ancak "benim için" Elden Ring kalitesinde bir oyun değildir. Ragnarök'te pek farklı olmayacaktır ilk oyundan diye düşünüyorum. Ayrıca ER GOTY alacaktır ve bu da tamamen benim düşüncemdir.
 
Son düzenleme:
Combat derken farklı tellerden çalıyoruz, ben size combat derken vuruş hissi, verdiği hazdan bahsediyorum siz bana git-gud diyorsunuz. Yuvarlanıp vurmak sizin tercihiniz, mesela ben parry atarım. Yoksa Weapon art yaparım. Build konusuna girmedim bile ki söylediğimin onunla alakası da yoktu.
Parry’nin yuvarlanmadan farkı yok ki. Zamanlarsan güzel, zamanlamazsan 3-4 hatada öldün. Weapon art dediğiniz her silaha aynı anda 1 tane koyabildiğiniz, evet oynanışa güzelce çeşitlilik katan ama alt tarafı 1 adet olan bir skill. Düz vur, güçlü vur, ya da aynı skilli at dur şeklinde kısaca övdüğünüz combat şu anda.

Vuruş hissinin bu kadar övülecek neyi var şimdi Elden Ring’in? Şu ifadeyi o kadar “ortaya atarcasına” kullanıyor ki insanlar. Vuruş hissinden kastınız hasar verdiğiniz düşmanın animasyonunun kesilmesi herhalde. Güzel bir şey tabii ki ama yeni bir şey de değil. Aynı olay mesela God of War’da da var, konu GoW konusu diye söylüyorum. Elden Ring’in hatalı hitboxları, 2-3 çeşitten öteye gidemeyen vuruş ve kan animasyonları, düşmanın pozisyonuna göre animasyonların değişmemesi vs combatı sıkıcı hale getiren onlarca eksiği de var.

Neyse, bunları tartışmak hatalı. Kişisel zevk farklarından dolayı benim incelediğim şekilde incelemiyor, aynı detaylara dikkat etmiyor, aynı beklentilere sahip değilsiniz çünkü. Yapılacak bir şey yok.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı