Hangi oyunda bu kadar sağlam combat var? Mmorpg kısmına girmeyeceğim, komik çünkü o oyunlarla karşılaştırmak. Bu keşif hissini en son Skyrim'de falan yaşadım, bir nebze Witcher 3'de. Souls oyunları hiç bir zaman hikaye bazında övülmez ve aranmaz da zaten. Eğer arıyorsanız sizin oyununuz Souls değildir ve bu oyunu kötü yapmaz. Quest konusunda ise söylediklerim geçerli, hikayesi için değil genelde ekipman için yapılır, ayrıca sağlam Boss dövüşleri görülebilir bu questlerin sonunda. Örneğin bir Quest var (Ranni Questline), tek başına DLC olur, öyle yerlere götürür ki yok artık dersiniz. O yüzden pek bilmediğiniz, oynamadığınız oyunlar hakkında muhalif olmayın derim ben size.
Sağlam combat = Çok sayıda farklı build değil hocam. Skyrim’de de var aynı şekilde onlarca farklı silah ve build. Ben de biraz klasik bir insanım, kılıç kalkan oynuyorum birçok oyunu, Elden Ring’i de öyle yaptım. Sağlam combat anlayışım “yuvarlan, vur, tekrarla” değil maalesef.
Elden Ring’i 100 saate yakın oynadım, bilmediğim anlamadığım bir oyun değil yani merak etmeyin, Ranni questini de sonuna kadar oynadım hatta oyunu Ranni sonuyla bitirdim. Hiç öyle DLC olacak bir quest değil çünkü toplamda 10 satır diyaloğu var bahsettiğiniz questin. İnternetten guide bakmasaydım o 10 satırı görecek kadar ilerlemem de imkansızdı questte zaten.
Souls türünü zaten oldum olası sevmem, bu oyunların “kötü” olduğu anlamına da gelmiyor ama Elden Ring’e 97/100 verilince güzelce oynadım, yalan yok keyif de aldım, oyun kesinlikle kötü değil zaten.
Kötü olan şeyler hikaye anlatımı, hikayelerin derinliği, combat mekaniklerinin (en azından kılıç buildları için) neredeyse tamamen yıllardır aynı Souls combatı olması, açık dünya içerisinde oyunu doğru düzgün takip edemeyecek kadar kaybolmanız vs.
Neleri eleştirdiğimi okuyup anlamadan oyunun tümünü savunmaya geçiyorsunuz, sağlıklı bir iletişim olmuyor dolayısıyla.
Oyunun açık dünyasının amacı canlı olmak değil. Size serbest bir oyun alanı sunmak. En son açık dünyası böyle olan hangi oyunu oynadınız söyler misiniz?
Ben de zaten onu diyorum açık dünya aşırı serbest. Kocaman bir dünya oluşturup oyuncunun önüne koymuşlar. Amaçları da bu zaten bunun da farkındayım. Oyuncuya yardım etmeyelim, kendisi keşfetsin. Benim fikrime göre bu kadar serbestlik iyi değil çünkü hikayenin ilerleyişini bozuyor. Keşif anlamında da benim keyif aldığım keşif şekli önüme gelen her duvara “acaba bu duvar sahte midir” diyerek 3-5 kez vurmak değil. Veya “acaba bu NPC’nin bahsettiği item hangi kalenin hangi köşesinde” diye internetten bakmak da keyifli değil. İnternetten bakmayınca da hiçbir şeyi tamamlayamadan bitiriyorsun oyunu. Ben demek ki Witcher 3 gibi yönlendirildiğim keşif görevlerinden keyif alıyorum yapacak bir şey yok.
Kısaca Elden Ring diğer Souls’lardan farklı değil. Belirli bir kesimin çok seveceği, kalanları için sıradan olacak bir oyun, oyun dizaynı açısından birçok alanda da eksikleri var. Belirli bir kesime bu kadar hitap eden, genele hitap edememesine sebep olan eksiklikleri olan bir oyunu överken de dikkat etmek gerekiyor.
Daha iyi combat mekanikleri, daha düzgün hikaye içeriği ve anlatımı ile Souls ruhunu koruyan bir oyun yapmak mümkün. Bir gün öyle bir oyun yaparlarsa işte o zaman ben de abartırım sizler gibi.