GTA 5'te Rockstar Sunucuları Neden Bu Kadar Yavaş?

emiirhans

Hectopat
Katılım
3 Mart 2019
Mesajlar
1.733
Makaleler
2
Çözümler
2
Gece gece aklıma gelen sorudur kendileri, gerçekten neden bu kadar yavaş? Bilen varsa anlatırsa memnun olurum. Hani GTA Online'da SSD falan demiyor 4-5 dakika, sunucular doluysa dahada fazla bekletiyor. Hele bide storyden onlinea değil de direkt onlinea tıkladıysanız daha da fazla. Hatta çoğu zaman öyle dediğimde hata alıp storyden onlinea bağlanmak zorunda kalıyorum ben. Bu adamlar çok para kazanıyor, uçan kuşun haberi vardır zaten. Bunlar server konusuna mı az yatırım yapıyor yoksa teknoloji gelişmedi mi bu kadar? Bu arada oyun içindede lag oluyor çoğu zaman. Hele heistta isen başkasının arabasına binince iyice saçmalıyor oyun. Bilen bu işlerden anlayan varsa merakımı giderirse memnun olurum. :D.
 
@Tim 'in de dediği gibi, ortada sunucu yok. Rockstar sunucuları dediğimiz sunucular, sadece oyuncu verilerini ve internet sitesini bünyesinde tutan sunucular. Oyuncuların bağlanıp beraber oynadıkları bir sunucu yok :)

GTA Online, peer to peer sunucular üzerine kurulu, yani oyuncular birbirlerine bağlanıp oynuyor. Oyun sizi lobideki rastgele bir oyuncuya bağlıyor, bağlamaya çalıştığı oyuncunun interneti yavaşsa oyun yüklemesi uzun sürebiliyor, tutunamayıp kendi lobinize de düşebiliyorsunuz. Aynı şey sizin internetiniz için de geçerli.

Mesela 30 kişilik bir lobide oynarken bir anda 10-15 kişi düşer ama hala lobide birileri vardır. İşte bu tek 15 kişiyi diğer 14'lüden ayıran tek bir kişinin olmasından kaynaklı ve onun bağlantısı kopunca beraberinde diğerleri de düşüyor. Onlar siz düşmüşsünüz gibi görüyor, siz onlar düşmüş gibi görüyorsunuz. Lobi kendi kendine ikiye bölünüyor kısaca :)

Veya birinin interneti kötü olduğu için lobideki diğer oyuncuların da bağlantıları sebepsizce bozulabiliyor, bunun da sebebi P2P olmasından kaynaklı.

Kısaca oyunu oynarken bilgisayarınız hem client-side oluyor, hem de server-side oluyor. Herkesin interneti de stabil olmadığı için oyuncular zaman zaman zorluk çekebiliyor.
 
@Tim 'in de dediği gibi, ortada sunucu yok. Rockstar sunucuları dediğimiz sunucular, sadece oyuncu verilerini ve internet sitesini bünyesinde tutan sunucular. Oyuncuların bağlanıp beraber oynadıkları bir sunucu yok :)

GTA Online, peer to peer sunucular üzerine kurulu, yani oyuncular birbirlerine bağlanıp oynuyor. Oyun sizi lobideki rastgele bir oyuncuya bağlıyor, bağlamaya çalıştığı oyuncunun interneti yavaşsa oyun yüklemesi uzun sürebiliyor, tutunamayıp kendi lobinize de düşebiliyorsunuz. Aynı şey sizin internetiniz için de geçerli.

Mesela 30 kişilik bir lobide oynarken bir anda 10-15 kişi düşer ama hala lobide birileri vardır. İşte bu tek 15 kişiyi diğer 14'lüden ayıran tek bir kişinin olmasından kaynaklı ve onun bağlantısı kopunca beraberinde diğerleri de düşüyor. Onlar siz düşmüşsünüz gibi görüyor, siz onlar düşmüş gibi görüyorsunuz. Lobi kendi kendine ikiye bölünüyor kısaca :)

Veya birinin interneti kötü olduğu için lobideki diğer oyuncuların da bağlantıları sebepsizce bozulabiliyor, bunun da sebebi P2P olmasından kaynaklı.

Kısaca oyunu oynarken bilgisayarınız hem client-side oluyor, hem de server-side oluyor. Herkesin interneti de stabil olmadığı için oyuncular zaman zaman zorluk çekebiliyor.
Benim anlamadığım koca firma en çok para kaldırdıkları oyuna neden sunucu sağlamıyor.
 
Benim anlamadığım koca firma en çok para kaldırdıkları oyuna neden sunucu sağlamıyor.
Açık dünya oyunlarında p2p sunucular daha mantıklı bir çözümdür çünkü. Hem çok büyük ve aktif bir haritası var, hem de her gün yüzbinlerce kişi oyuna giriş yapıyor. Bir arada oynayanı var, tek başına gireni var, sadece arkadaşlarıyla oynayanı var. Nasıl sunucu yetiştireceksin ona?

Ayrıca P2P demek her yerde sunucu demek. Doğu Avrupa'dır, Asya'dır, Amerika'dır diye ayrılmıyor. Oyunu oynayan herhangi bir kişi sunucuya dönüşüyor. Şirketler için de iyi, sunucu bakımıdır, denetlemesidir, cartı curtu yük kalkıyor üzerlerinden. Daha iyi değil mi?

Eksileri yok demiyorum ama açık dünya oyunlarında çok daha mantıklı. Sadece Rockstar değil, birçok oyun firması da bunu oyunlarında kullanıyor zaten.
 
Açık dünya oyunlarında P2P sunucular daha mantıklı bir çözümdür çünkü. Hem çok büyük ve aktif bir haritası var, hem de her gün yüzbinlerce kişi oyuna giriş yapıyor. Bir arada oynayanı var, tek başına gireni var, sadece arkadaşlarıyla oynayanı var. Nasıl sunucu yetiştireceksin ona?

Ayrıca P2P demek her yerde sunucu demek. Doğu Avrupa'dır, Asya'dır, Amerika'dır diye ayrılmıyor. Oyunu oynayan herhangi bir kişi sunucuya dönüşüyor. Şirketler için de iyi, sunucu bakı mıdır, denetlemesidir, cartı curtu yük kalkıyor üzerlerinden. Daha iyi değil mi?

Eksileri yok demiyorum ama açık dünya oyunlarında çok daha mantıklı. Sadece Rockstar değil, birçok oyun firması da bunu oyunlarında kullanıyor zaten.

Firmalar için mantıklı ama oyuncu memnuniyeti de önemli bence. Zaten ben GTA 5'den ziyade rekabetçi oyunlar oynadığım için öyle düşünmüştüm. Neyse bana üşenmeyip açıkladığınız için teşekkürler.
 
Firmalar için mantıklı ama oyuncu memnuniyeti de önemli bence. Zaten ben GTA 5'den ziyade rekabetçi oyunlar oynadığım için öyle düşünmüştüm. Neyse bana üşenmeyip açıkladığınız için teşekkürler.
Oyuncular için de mantıklı. Avrupa'ya bağlanmaya çalışırken sürekli düşmektense yakınlarında oynayan rastgele bir oyuncuya bağlanıp rahatça oynayabilir. Kötü yanı bazen sebepsizce uzaktaki oyunculara bağlanmaya çalışıyor ve sürekli düşüyorsunuz, veya yabancı bir arkadaşınız vardır ve sizden çok uzaktadır, sürekli düşersiniz. Dediğim gibi eksi yönleri yok değil ama açık dünya oyunları için oldukça mantıklı, sadece sorunlu oyunda entegrasyonun geliştirilmesi gerekir.
 
Dert ettiğiniz yavaş yükleme ekranı olsun... Adam beni tuvalete çevirdi oyunda :D
 
Watch Dogs 2 p2p mantığı ile çalışıyor sanırım fakat GTAV 10-20 DK sürerken WD2'de 10 saniye bile sürmüyor ya ona şaşıyorum...
 
@Tim 'in de dediği gibi, ortada sunucu yok. Rockstar sunucuları dediğimiz sunucular, sadece oyuncu verilerini ve internet sitesini bünyesinde tutan sunucular. Oyuncuların bağlanıp beraber oynadıkları bir sunucu yok :)

GTA Online, peer to peer sunucular üzerine kurulu, yani oyuncular birbirlerine bağlanıp oynuyor. Oyun sizi lobideki rastgele bir oyuncuya bağlıyor, bağlamaya çalıştığı oyuncunun interneti yavaşsa oyun yüklemesi uzun sürebiliyor, tutunamayıp kendi lobinize de düşebiliyorsunuz. Aynı şey sizin internetiniz için de geçerli.

Mesela 30 kişilik bir lobide oynarken bir anda 10-15 kişi düşer ama hala lobide birileri vardır. İşte bu tek 15 kişiyi diğer 14'lüden ayıran tek bir kişinin olmasından kaynaklı ve onun bağlantısı kopunca beraberinde diğerleri de düşüyor. Onlar siz düşmüşsünüz gibi görüyor, siz onlar düşmüş gibi görüyorsunuz. Lobi kendi kendine ikiye bölünüyor kısaca :)

Veya birinin interneti kötü olduğu için lobideki diğer oyuncuların da bağlantıları sebepsizce bozulabiliyor, bunun da sebebi P2P olmasından kaynaklı.

Kısaca oyunu oynarken bilgisayarınız hem client-side oluyor, hem de server-side oluyor. Herkesin interneti de stabil olmadığı için oyuncular zaman zaman zorluk çekebiliyor.
O zaman pinglerimiz nasıl olacak? Yani diyelim biz işte sadece arkadaş sunucusuna girdik ben ve 2 arkadaşım bana joinledi, ben 0 ping falan mı oluyorum (ki sanmıyorum : D)?
 

Yeni konular

Geri
Yukarı