GTX 1050 Ti alınır mı?

Bütçe
3500

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
Denemedim, videolardan bakıyorum. Senin işlemcin neydi bu arada?
Gerçekten de Port ile ve optimizasyon ile ilgisi vardır bence de. Atreus'un uzaktan dağlara baktığı sahnelerde takılmıyor ejderhayı yenerim takılmıyor tapınaklarda asansörle yukarı çıkarken takılmadan oynanmıyor 😶
Şu da seninle çok benzer bir sisteme sahip. i5 3470, 2x4 GB RAM ve RX 560 4 GB. Pek bir sorun göremedim.

Buralarda bende de takılmıyor ki hocam. Orijinalde 35 FPS oynadım buraları. Açık dünyaya geçince iyice başlıyor takılmalar. Ayrıca bu gibi benzer sistemleri izledim. Bu oyunun başlarında azda olsa benle aynı takılmalar onlarda da da mevcuttu. Hatta onların sanal belleği SSD olmasına rağmem
 

kino

Terapat
Katılım
28 Nisan 2020
Mesajlar
21.888
Makaleler
34
Çözümler
75
@keremdmr4280 işlemcidendir 4/4 sonuçta. 4/8 kullanıcısı olarak ben de açık dünya yükünü güzel hissediyorum. Ekran kartın ve RAM'lerinde sorun yok. 3770K gibi 4/8 bir modele geçebilirsen bu yükü aktaracağı sanal çekirdek miktarından ötürü takılmalar gidebilir.
 

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
@keremdmr4280 işlemcidendir 4/4 sonuçta. 4/8 kullanıcısı olarak ben de açık dünya yükünü güzel hissediyorum. Ekran kartın ve RAM'lerinde sorun yok. 3770K gibi 4/8 bir modele geçebilirsen bu yükü aktaracağı sanal çekirdek miktarından ötürü takılmalar gidebilir.
O dediğin 8 çekirdekli mi oluyor. Ayrıca saçma sapan bi takılma durumu var dediğim gibi. Daha çok ve iti grafikli mekanlarda ve ara sahnelerde takılmazken aynı veya daha az olan ara sahnelerde ve mekanlarda takılabiliyor biliyorsundur sende :) HDD'nin takılma olmasına etkisi olmaz mı? Bilgisayarımda çok yavaş açılıp kendine geliyor mesela benim. 4-5 dakika gibi. Arka planda rahat Windows defender falan devre dışı.
@keremdmr4280 işlemcidendir 4/4 sonuçta. 4/8 kullanıcısı olarak ben de açık dünya yükünü güzel hissediyorum. Ekran kartın ve RAM'lerinde sorun yok. 3770K gibi 4/8 bir modele geçebilirsen bu yükü aktaracağı sanal çekirdek miktarından ötürü takılmalar gidebilir.
Mesela RDR2 oynasam bu olmuyucakmış gibi geliyor donarak FPS nin 0 a düşmesi başka bişey gibi geliyor bana 🤔
 

kino

Terapat
Katılım
28 Nisan 2020
Mesajlar
21.888
Makaleler
34
Çözümler
75
O dediğin 8 çekirdekli mi oluyor. Ayrıca saçma sapan bi takılma durumu var dediğim gibi. Daha çok yük binen mekanlarda ve ara sahnelerde takılmazken aynı veya daha az olan ara sahnelerde ve mekanlarda takılıyor biliyorsundur sende :) HDD'nin takılma olmasına etkisi olmaz mı? Bilgisayarımda çok yavaş açılıp kendine geliyor mesela benim. 4-5 dakika gibi. Arka planda rahat Windows defender falan devre dışı.

HDD yavaşsa o da olabilir. İşlemciye gelirsek hayır 8 çekirdekli olmuyor, o da 4 çekirdekli ama sanal çekirdekleri sayesinde 8 çekirdekliymiş gibi iş görüyor. Senin işlemcinde her çekirdeğe 1 adet iş parçacığı düşerken, 3770K'da her çekirdeğe 2 adet iş parçacığı düşüyor.
 

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
@keremdmr4280 işlemcidendir 4/4 sonuçta. 4/8 kullanıcısı olarak ben de açık dünya yükünü güzel hissediyorum. Ekran kartın ve RAM'lerinde sorun yok. 3770K gibi 4/8 bir modele geçebilirsen bu yükü aktaracağı sanal çekirdek miktarından ötürü takılmalar gidebilir.
Denizden yılanın çıktığı sahneyi izleyemedim mesela donmasından bilgisayar patlıyıcak gibi olmuştu 2 saatte bitti sahne lafın gelişi 🤣 benzer bazı sahnelerde takılma yok ama ne hikmetse oyunda
HDD yavaşsa o da olabilir. İşlemciye gelirsek hayır 8 çekirdekli olmuyor, o da 4 çekirdekli ama sanal çekirdekleri sayesinde 8 çekirdekliymiş gibi iş görüyor. Senin işlemcinde her çekirdeğe 1 adet iş parçacığı düşerken, 3770K'da her çekirdeğe 2 adet iş parçacığı düşüyor.
Anladım. Bakalım ya hayırlısı. Update ile de düzeltilir belki. Şimdi benim parça alma şansım bile yok ki.
HDD yavaşsa o da olabilir. İşlemciye gelirsek hayır 8 çekirdekli olmuyor, o da 4 çekirdekli ama sanal çekirdekleri sayesinde 8 çekirdekliymiş gibi iş görüyor. Senin işlemcinde her çekirdeğe 1 adet iş parçacığı düşerken, 3770K'da her çekirdeğe 2 adet iş parçacığı düşüyor.
Termal macun yenilemek takılmayı azaltır mı hocam? Benim işlemcinin (sanırım) hiç yenilenmedi 9 senedir ama sıcaklık sorunu var sayılmaz. Varsa bi 10° var gibi. Geçen sene internet kafeci başka bişey için kasayı açmıştı onu sordum yenilemene gerek yok dedi. 🤔
 
Son düzenleme:

kino

Terapat
Katılım
28 Nisan 2020
Mesajlar
21.888
Makaleler
34
Çözümler
75
Mesela RDR2 oynasam bu olmayacakmış gibi geliyor donarak FPS nin 0 a düşmesi başka bir şey gibi geliyor bana 🤔

RDR2'de açık arazide dolaşırsan olmayabilir ama kasabalara ve şehre gidersen NPC yoğunluğunu yine ağır hissedersin ve oynadığın ayarlara göre yükten kaynaklı takılmalar yaşanabilir. Tabii yavaş HDD de yine buna sebep olabilir. SSD takviyesi daha gerekli ve ekonomik olacağından işlemci değişimine kıyasla daha iyi bir seçenek.

İşlemci sıcaklığını MSI Afterburneri le oyun içinde takip edebilirsin. 9 senede artık değiştirmek lazım sıcaklıklar düşük olsa bile o macun katılaşmıştır.
 

Specialagent58

Centipat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
481
Çözümler
1
RDR2'de açık arazide dolaşırsan olmayabilir ama kasabalara ve şehre gidersen NPC yoğunluğunu yine ağır hissedersin ve oynadığın ayarlara göre yükten kaynaklı takılmalar yaşanabilir. Tabii yavaş HDD de yine buna sebep olabilir. SSD takviyesi daha gerekli ve ekonomik olacağından işlemci değişimine kıyasla daha iyi bir seçenek.

İşlemci sıcaklığını MSI Afterburneri le oyun içinde takip edebilirsin. 9 senede artık değiştirmek lazım sıcaklıklar düşük olsa bile o macun katılaşmıştır.
Evet hocam belki sistem alana kadar SSD edinebilirim. Macunu hallederim, bakarız. Afterburner'de God Of War'da en fazla 95 e çıktı sıcaklık. O da asansörle yukarı çıkarak düşmemesini sağladığımız, aynı zamanda dövüştüğümüz bölümdü. Sorunsuz 30-50 Fps oynuyordum ama düşük veya orijinaldi. 85-95 arasında geziniyordu. Ara sıra bu değerlere bile çıkması sorun oluşturmazmış galiba araştırmama göre. O civarda kalsa sorun olur diyenleri gördüm forumda doğru mudur? Benim kasamın bu zamana kadar hiç ısındığını görmedim onu da belirteyim, hala da öyle bu oyunda bile dokununca hiçbir yerden ısı hissedilmiyor.
 
Yukarı