Hearts of Iron 4 muharebe baloncuğunun matematiği nedir?

@emircanunlts Kendimiz yapabilir miyiz?
Kendimiz yapabilir miyiz derken, No Step Back ile tankı siz tasarlıyorsunuz artık zaten.

Hocam bu değerlerin dengesi nasıl sağlanıyor diyelim bir tanesi çok fazla bir tanesi çok az olursa gene dengesizlik olur.
Örneğin diyelim 1 tank, 1 askere saldırıyor. Eğer bu tankın combat widthi yeterliyse, ekipmanı yeterliyse, düzgünce tasarlanmışsa %100 deler.

Başka bir örnek verecek olursak 1 medium tank, 1 heavy tanka saldırırsa ve koşullar eşitse heavy tank kazanır. Sebebi ise heavy tankın deliciliği ve kendinden düşük tanklara karşı daha etkili ama yavaş olmasıdır.

Oyun tamamen bunun üzerine tasarlanmıştır, dengesizlik olması imkansıza yakın.
 
Kendimiz yapabilir miyiz derken, no step back ile tankı siz tasarlıyorsunuz artık zaten.

Örneğin diyelim 1 tank, 1 askere saldırıyor. Eğer bu tankın combat widthi yeterliyse, ekipmanı yeterliyse, düzgünce tasarlanmışsa %100 deler.

Başka bir örnek verecek olursak 1 medium tank, 1 heavy tanka saldırırsa ve koşullar eşitse heavy tank kazanır. Sebebi ise heavy tankın deliciliği ve kendinden düşük tanklara karşı daha etkili ama yavaş olmasıdır.

Hocam mesela reliability hız ve breakthrough ters orantılı. Bunların dengesini sağlamak zor oluyor.
 
Merhaba. Savaş esnasında yeşil, sarı veya kırmızı olup savaşın gidişatını gösteren bir baloncuk oluyor biliyorsunuz. Baloncuk 100 üzerinden sayı veriyor 100'e yakınsa kazanıyorsunuz 0'a yakın kaybediyorsunuz. Bu baloncuk belli bir formüle göre mi çalışıyor? Matematiksel bir formülü var mı?

Baloncuk dediğin ünlem işareti herhalde. Yeşil olursa birliklerinin ekipmanları yeterli ve çatışmaya hazır, sarı ise belirli bir attretion oranında oldukları için belirli bir yüzde ile saldırmaya eğilimli ve kırmızı ise attretion fazlalığından tabur içinde ölümler olduğunu, ekipman eksikliği ve düşman güçlülüğünden moral bozulmalarına neden olup geri çekildiğini söyler.
 
Light-medium-heavy tanklar için belirli templateler mevcut zaten onun dışında template kullanılmıyor.

Bu templateler nasıl belirlendi hocam kafama bu takılıyor. Oyunu tam bilirsem iyi bir oyuncu olabileceğimi düşünüyorum.
Baloncuk dediğin ünlem işareti herhalde. Yeşil olursa birliklerinin ekipmanları yeterli ve çatışmaya hazır, sarı ise belirli bir attretion oranında oldukları için belirli bir yüzde ile saldırmaya eğilimli ve kırmızı ise attretion fazlalığından tabur içinde ölümler olduğunu, ekipman eksikliği ve düşman güçlülüğünden moral bozulmalarına neden olup geri çekildiğini söyler.

Hocam şey hani savaşın gidişatını gösteren şeyler var ya. Mesela şu link.
 
Bu templateler nasıl belirlendi hocam kafama bu takılıyor. Oyunu tam bilirsem iyi bir oyuncu olabileceğimi düşünüyorum.
Önce amacın ne olduğu belirleniyor, amaca göre templateler değerlere göre hazırlanıyor ve oluşturuluyor bu kadar. Niye bu kadar taktınız anlamadım.

Karşı oyuncu tanklara önem veriyorsa ve ordusu tanklardan oluşuyorsa, tank destroyer ve heavy tank kullanılır.

Karşı oyuncu askerlere önem vermişse, yüksek soft attacklı tank oluşturulur.

Karşı oyuncu tank destroyer veya anti-tank kullanıyorsa, heavy tanka ve zırha önem verilir. Karşı oyuncuya tankla saldırılmadan önce Close Air Support ile saldırılır.
 
Bu templateler nasıl belirlendi hocam kafama bu takılıyor. Oyunu tam bilirsem iyi bir oyuncu olabileceğimi düşünüyorum.

Hocam şey hani savaşın gidişatını gösteren şeyler var ya. Mesela şu link.

Pardon ben yanlış anlamısım. Matematikten kastınız cephe widthi aslında. Majorlarde cogunlukla 40 width minorlerde imkansızlıktan 20 width ile cephe acilir. O baloncukların ilerlemesi de tamamen division templatelerinize ve hard/soft attack, breakthrough, hava ustunlugu gibi etkenlere bagli.
 
Önce amacın ne olduğu belirleniyor, amaca göre templateler değerlere göre hazırlanıyor ve oluşturuluyor bu kadar. Niye bu kadar taktınız anlamadım.

Karşı oyuncu tanklara önem veriyorsa ve ordusu tanklardan oluşuyorsa, tank destroyer ve heavy tank kullanılır.

Karşı oyuncu askerlere önem vermişse, yüksek soft attacklı tank oluşturulur.

Karşı oyuncu tank destroyer veya anti-tank kullanıyorsa, heavy tanka ve zırha önem verilir. Karşı oyuncuya tankla saldırılmadan önce close Air Support ile saldırılır.

Takma derken oyunu kusursuz anlamaya çalışıyorum. Bu değerlerin çalıştığı formül çözülürse oyundaki en güçlü ordular yaratılabilir.
Pardon ben yanlış anlamısım. Matematikten kastınız cephe widthi aslında. Majorlarde cogunlukla 40 width minorlerde imkansızlıktan 20 width ile cephe acilir. O baloncukların ilerlemesi de tamamen division templatelerinize ve hard/soft attack, breakthrough, hava ustunlugu gibi etkenlere bagli.

Net bir formülü var mı diferansiyel mi kullanacağız türev mi?
 
Takma derken oyunu kusursuz anlamaya çalışıyorum. Bu değerlerin çalıştığı formül çözülürse oyundaki en güçlü ordular yaratılabilir.
Anlamadığın bir şey var, oyunda kendi kafanda rastgele oluşturabileceğin bir şeyler yok.

Oyunda belirli şeyler var, karşına ne gelirse ona karşı bir template üretirsin. Her şeyin bir rakibi vardır, sen askerlere karşı tank üretirsen karşındaki seni kandırıp sana karşı tank üretebilir oyun böyle işler.

Kafanda boşuna hayali ordular vesaire olmasın. Rakibine karşı kullanabileceğin belirli templateler dışında hiçbir şey yok.

Ayrıca oyunda herkesi yenebilecek bir template falan da yok, her şeyin bir rakibi vardır.
 
Anlamadığın bir şey var, oyunda kendi kafanda rastgele oluşturabileceğin bir şeyler yok.

Oyunda belirli şeyler var, karşına ne gelirse ona karşı bir template üretirsin. Her şeyin bir rakibi vardır, sen askerlere karşı tank üretirsen karşındaki seni kandırıp sana karşı tank üretebilir oyun böyle işler.

Kafanda boşuna hayali ordular vesaire olmasın. Rakibine karşı kullanabileceğin belirli templateler dışında hiçbir şey yok.

Ayrıca oyunda herkesi yenebilecek bir template falan da yok, her şeyin bir rakibi vardır.

Anladım hocam ama değerlerin uygunluğu nasıl anlaşılıyor. Mesela bu breakthrough iyidir diye nasıl söyleyebiliyoruz. Böyle hazır templateler varsa bunların dayandığı matematiksel temeller olmalı bence bu tür oyunlarda. Yani sen diyelim tanka karşı tank destroyer üreteceksin ama bunu bile belli matematiğe göre yapabiliriz.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı