i7 7700K ve RTX 2060 Super darboğaz yapar mı?

Muhammet Çalık

Hectopat
Katılım
25 Mart 2020
Mesajlar
34
Yer
Sinop
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Arkadaşlar merhaba.
PC sistem.
Anakartım ASUS ROG STRIX B250H.
İşlemci Intel kaby lake Core i7 7700K 4.2GHz.
RAM 1x16 GB HyperX 2400 MHz ( not: RAM aynısından bir tane daha aldım 32 GB olacak ürünüm kargoda.)
SSD 512 GB Samsung Evo.
Ekran kartı ASUS ROG STRIX 1050 Ti.
Monitör ASUS PG258Q 240 Hz.

Genelde CS:GO PUBG Age of Empires 2 definive Edition oynuyorum.
Sorun şu sadece PUBG'de oynarken FPS değerlerim 60-130 arası değişiyor sürekli hafifde sanki taklıyor bazen. Ekran kartını değiştirirsem sorun çözülür sanıyorum.
Ben ASUS ROG STRIX RTX 2060 Super satın aldım.
İşlemciye darboğaz yapar mı?
Bilgisi olan arkadaşların yardımlarını rica ediyorum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Corona olayları çıkmadan yaklaşık 1-2 ay önce 2K Ultra ayarlarda bir arkadaşımda 9600KF + 2070S deneme fırsatım oldu. Sizin söylediklerinizin aksine ne Battlefield 5 Online'da ne de GTA 5 Online'da anlık takılma kasma gözlemlemedim. Afterburner'dan baktığım zaman herhangi bir verim kaybı da görememiştim. Her şey benchmark videolarında olduğu gibiydi. Belki de yaptığınız OC stabil değildi veya sistemde başka bir sorun vardı bilemeyeceğim onu. 9600K(F) şu an hala dünyanın en iyi oyun işlemcileri arasında. Hemen 6/6 bir işlemci bu nasıl olsa diye hemen yabana atmak doğru değil. Ayrıca R5 3600 performansı sunabilen bu işlemcide 6 thread olmasına rağmen çoklu çekirdekte 9600K'ya benzer bir sonuç elde ediyor. Thread başına düşen performans olarak baz alındığında daha başarılı bir işlemci olduğu anlaşılıyor bu durumda, @dogant hocam yanlışsam düzeltirseniz çok sevinirim 😀.

Alıntı yaptığın yorumumda bahsettiğim işlemci 7700K'ydı. Bir cevaba yanıt vermeden önce okuduğunuzu anlamanız ve konunun ne olduğunu bilmeniz gerekiyor.

2K'da böyle bir sorun yaşamamanız normal. Çünkü 2K'da sistemin ağırlıklı veri işleme yükü grafik kartına kayıyor. İşlemciye değil. 9600KF ile ilgili yorumlarımın bulunduğu mesajda, 1080P'den bahsediyorum ve bizzat kendi deneyimlerimi aktarıyorum. 9600K ile 1080P'de The Witcher 3'te Novigrad şehrinde oynamayı bi deneyin bakalım. İşlemci kullanımı %100'e ulaşıyor mu ulaşmıyor mu? Frametime stabil mi değil mi? Ya da AC Odyssey'de. Aşağıdaki linkteki videolar bana ait. İzleyin ve işlemci kullanımı görün.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Her neyse, Intel'i gereksiz yere savunmuşsunuz. Ben zaten intel kullanıyorum. Önceki yorumlarımda yaptığım şey 9600KF ile 7700K'yı kıyaslamaktı. 9600KF, tek çekirdek performansında güçlü bir işlemci fakat multithreading işlemlerde 3600'ün gerisinde kalıyor. Fakat oyun performansı olarak değerlendirirsek 3600 de 9600KF de gayet işlemciler. Sadece 9600K, BFV, AC Odysess, Tom Raider, The Witcher 3 gibi oyunlarda 1080P'de hem hyperthreading olmamasından hem de izlek sayısının 6 olmasından kaynaklı olarak yüksek frametime, yüksek işlemci kullanımına yol açıyor. Örneğin 9600K ile BFV ya da PUBG oynarken stutter gibi performans sorunları yaşamadan yayın yapmanız imkansız.

Sonuç olarak 6c/6t şu an için çoğu oyun için yeterli olan bir işlemci olsa da 1-2 yıl içerisinde çoğu AAA oyunlarında yetersiz gelecek bir işlemci. Ki Intel bile 6c/6t, 8c/8t hyperthreading olmayan işlemcileriyle, pazar payını AMD'ye kaptırdığı için, 9.nesilde yaptığı hatadan dönerek 10.nesilde işlemcilerini yine 14nm mimaride 6c/12t, 8c/16t hyperthreading destekli işlemciler çıkartıyor ki piyasada tutunabilsin.
 
Alıntı yaptığın yorumumda bahsettiğim işlemci 7700K'ydı. Bir cevaba yanıt vermeden önce okuduğunuzu anlamanız ve konunun ne olduğunu bilmeniz gerekiyor.

2K'da böyle bir sorun yaşamamanız normal. Çünkü 2K'da sistemin ağırlıklı veri işleme yükü grafik kartına kayıyor. İşlemciye değil. 9600KF ile ilgili yorumlarımın bulunduğu mesajda, 1080P'den bahsediyorum ve bizzat kendi deneyimlerimi aktarıyorum. 9600K ile 1080P'de The Witcher 3'te Novigrad şehrinde oynamayı bi deneyin bakalım. İşlemci kullanımı %100'e ulaşıyor mu ulaşmıyor mu? Frametime stabil mi değil mi? Ya da AC Odyssey'de. Aşağıdaki linkteki videolar bana ait. İzleyin ve işlemci kullanımı görün.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Her neyse, Intel'i gereksiz yere savunmuşsunuz. Ben zaten intel kullanıyorum. Önceki yorumlarımda yaptığım şey 9600KF ile 7700K'yı kıyaslamaktı. 9600KF, tek çekirdek performansında güçlü bir işlemci fakat multithreading işlemlerde 3600'ün gerisinde kalıyor. Fakat oyun performansı olarak değerlendirirsek 3600 de 9600KF de gayet işlemciler. Sadece 9600K, BFV, AC Odysess, Tom Raider, The Witcher 3 gibi oyunlarda 1080P'de hem hyperthreading olmamasından hem de izlek sayısının 6 olmasından kaynaklı olarak yüksek frametime, yüksek işlemci kullanımına yol açıyor. Örneğin 9600K ile BFV ya da PUBG oynarken stutter gibi performans sorunları yaşamadan yayın yapmanız imkansız.

Sonuç olarak 6c/6t şu an için çoğu oyun için yeterli olan bir işlemci olsa da 1-2 yıl içerisinde çoğu AAA oyunlarında yetersiz gelecek bir işlemci. Ki Intel bile 6c/6t, 8c/8t hyperthreading olmayan işlemcileriyle, pazar payını AMD'ye kaptırdığı için, 9.nesilde yaptığı hatadan dönerek 10.nesilde işlemcilerini yine 14nm mimaride 6c/12t, 8c/16t hyperthreading destekli işlemciler çıkartıyor ki piyasada tutunabilsin.

Detaylı açıklamanız için teşekkür ediyorum, yukarıdaki yazınızda bazı şeyler karışmış o yüzden 9600K kullandığınızı zannederek konuşmaya devam ettim. Her neyse bu durumu uzatacak insanlar olduğumuzu da düşünmüyorum. Bu arada Intel'i gereksiz yere savunmamıştım orda, çevremde gördüğüm birkaç teknik performans sonuç verilerine dayanarak bu thread başına düşen performans konusu hakkında birtakım bilgiler edinmiştim ancak iki işlemciyi de kullanmadığım için hala da net gerçek bir bilgiye sahip değilim bununla ilgili. Aynı soruyu hakkında objektif ve reel bilgi sahibiyseniz (gerekirse belge veya video paylaşabilirsiniz) aydınlatırsanız çok sevinirim. Ayrıca bu paragöz Intel'in 10.nesil öncesi, özellikle son 2-3 sene boyunca izlemiş olduğu politika ve uygulamaları da AMD karşısında yenik düşmüş ve yeni Zen mimarisinin kalite ve performansı kanıtlandı. Intel fanı falan da değilim yanlış anlaşılmasın. Şu an PC değiştirecek fırsatım olsa en az 3600X/3700X tabanlı bir makine dizerim.
 
7700K çok iyi bir işlemci, overclock ile fazla bir darboğaz olmayacaktır özellikle eski az çekirdek kullanan oyunlarda tek çekirdek performansı yüksek olduğundan yarı yolda bırakmaz.

Burada sizin hangi oyunları oynadığınız önemli. Her oyunun işlemci yükü bir değil ve her oyun aynı sayıda çekirdek kullanmıyor.
 
Son düzenleme:
Detaylı açıklamanız için teşekkür ediyorum, yukarıdaki yazınızda bazı şeyler karışmış o yüzden 9600K kullandığınızı zannederek konuşmaya devam ettim. Her neyse bu durumu uzatacak insanlar olduğumuzu da düşünmüyorum. Bu arada Intel'i gereksiz yere savunmamıştım orda, çevremde gördüğüm birkaç teknik performans sonuç verilerine dayanarak bu thread başına düşen performans konusu hakkında birtakım bilgiler edinmiştim ancak iki işlemciyi de kullanmadığım için hala da net gerçek bir bilgiye sahip değilim bununla ilgili. Aynı soruyu hakkında objektif ve reel bilgi sahibiyseniz (gerekirse belge veya video paylaşabilirsiniz) aydınlatırsanız çok sevinirim. Ayrıca bu paragöz Intel'in 10.nesil öncesi, özellikle son 2-3 sene boyunca izlemiş olduğu politika ve uygulamaları da AMD karşısında yenik düşmüş ve yeni Zen mimarisinin kalite ve performansı kanıtlandı. Intel fanı falan da değilim yanlış anlaşılmasın. Şu an PC değiştirecek fırsatım olsa en az 3600X/3700X tabanlı bir makine dizerim.

9600K tek çekirdek oyun performansında, birçok oyunda 3600'den hatta 3700X'den önde. Bunun sebebi de malum; yüksek frekanslarda çalışabilen ve yüksek overclock potansiyeline sahip çekirdekler. Zen 2 mimarisini şu anda Intel'in arkasında kalmasını en büyük sebebi bu.

Tabi bir de bunun yazılım tarafı var. Oyun geliştiricileri, hala tek çekirdek performansına dayalı oyunlar geliştiriyorlar ve bu da Intel'e yarıyor. Çünkü multithreading uygulama geliştirmek, hem kompleksite hem de yazılımsal maliyetler nedeniyle hala çok yaygın değil. Genellikle hem kendi oyun motoruna hem de devasa yazılım ekiplerine sahip firmalar (EA gibi) buna yöneliyorlar.

Fakat yine de neticede oyunlarda %5-10 daha fazla almak FPS almak uğruna 6c/12t yerine hyperthreading olmayan 6c/6t işlemciye yönelmek mantıklı değil. Yine de şu an, elinde bilgisayarı olan birisi için en mantıklı hareket Intel'in 10.nesil işlemcilerini ve Ryzen tarafında masaüstüne gelecek Ryzen 4000 serisini beklemek olur.

Belge, video istemişsiniz. Gözden kaçırmışım. Aşağıdaki videoyuyu izleyebilirsiniz. Videodaki abimiz, bu işlerin piridir. Videoları çok teknik, ayrıntılı ve açıklayıcıdır. Video ingilizce fakat yabancı dili çok iyi olmayan biri için bile kıyaslama grafikleri incelemeyi gayet anlaşılır kılıyor.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Son düzenleme:
9600K tek çekirdek oyun performansında, birçok oyunda 3600'den hatta 3700X'den önde. Bunun sebebi de malum; yüksek frekanslarda çalışabilen ve yüksek overclock potansiyeline sahip çekirdekler. Zen 2 mimarisini şu anda Intel'in arkasında kalmasını en büyük sebebi bu.

Tabi bir de bunun yazılım tarafı var. Oyun geliştiricileri, hala tek çekirdek performansına dayalı oyunlar geliştiriyorlar ve bu da Intel'e yarıyor. Çünkü multithreading uygulama geliştirmek, hem kompleks hem de yazılımsal maliyetler nedeniyle hala çok yaygın değil. Genellikle hem kendi oyun motoruna hem de devasa yazılım ekiplerine sahip firmalar (EA gibi) buna yöneliyorlar.

Fakat yine de neticede oyunlarda %5-10 daha fazla almak FPS almak uğruna 6c/12t yerine hyperthreading olmayan 6c/6t işlemciye yönelmek mantıklı değil. Yine de şu an, elinde bilgisayarı olan birisi için en mantıklı hareket Intel'in 10.nesil işlemcilerini ve Ryzen tarafında masaüstüne gelecek Ryzen 4000 serisini beklemek olur.

Mantıklı bir yorum olmuş. Şu an elimde iki sistem var birisi 6600k/z170 diğeri R3 1300x/b450 kullanıyor. R5 1600 12nm almak yerine anakartımı kaliteli bir model olan B450 Tomahawk Max seçtim. B550 bekleyemedim maalesef kardeşimle Bannerlord'u birlikte oynamaya dair verdiğimiz bir sözümüz vardı, oyun çıkmaya yaklaşınca sistemi de aceleye getirdim, komik biraz 1000 liralık anakarta 250 liraya aldığım işlemciyi takmak ama 1 ay daha sabredip 3600 almak ya da 4600 beklemek çok daha mantıklı geldi bana. Hatta 4000 serisi tek çekirdek performansı beni etkilemezse 3700X bile düşünebilirim.

Oynadığım oyunlar planetside 2/PUBG gibi işlemci yükü gerçekten yüksek oyunlar, ve şu an elimde biri güçlü biri zayıf iki adet 4C/4T kullanan sistem var ve iki sistem de aynı sorunlara sahip. Oyunlarda işlemci kolayca %100'e ulaşıyor ve darboğaz yapıyor.(Ve 6600K, 4.5 GHz hızında bile bu darboğazı yapıyor, planetside 2 oyununda bir bölgedeki oyuncu sayısı 200'e yaklaşınca işlemci kullanımı %100'e sabitleniyor ve FPS değeri 150'den 70'lere kadar iniyor, anlık takılmalar yükseliyor ve arkaplanda çalışan Discord takılmaya başlıyor. Online testlerde R5 3600 ise 100 FPS'in altına kolay kolay düşmüyor ve bunu yaparken işlemci kullanımı %50'yi bile bulmuyor. Dört çekirdek devri kapanmış artık bunu kesinlikle görebiliyorum.
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı