Toplumsal yapı ve sosyokültürel yapı insanların tercihleri doğrultusunda gerçekleşen iyilik ve kötülük olgusunda söz sahibidir tabii ki. Bir toplumda yapılan hareket, o toplumun sahip olduğu kültür dolayısıyla kötülük ve küfür gibi algılanabilirken farlı bir toplum ve kültürel yapıda takdir edilebilir.
Bizi diğer canlı varlıklardan üstün kalan en önemli unsur zeka, irade ve seçim yapabilme özgürlüğüdür. Toplum tarafından kanına işlenen ama genel geçer olarak kötü bir şey olduğunu bildiğin bir olayı yapıp yapmama özgürlüğü senin elindeyse toplumun etkilediği kararın niteliğini belirlemek sana kalır.
Kısacası; insanın iyi ve kötüyü seçerken izlediği yolda yetiştiği toplum ve maruz kaldığı kültürün izleri vardır ancak seçim şansına sahip hür insanlar son kararı kendi akıl süzgecinden geçirerek verir. Bunu yapamayanlar toplumun kulu olmuş koyun sürüsü grubuna giriyor, önemsemeye gerek bile yok kendilerine verilmiş en büyük nimeti kullanmaktan aciz insanları.
Bizi diğer canlı varlıklardan üstün kalan en önemli unsur zeka, irade ve seçim yapabilme özgürlüğüdür. Toplum tarafından kanına işlenen ama genel geçer olarak kötü bir şey olduğunu bildiğin bir olayı yapıp yapmama özgürlüğü senin elindeyse toplumun etkilediği kararın niteliğini belirlemek sana kalır.
Kısacası; insanın iyi ve kötüyü seçerken izlediği yolda yetiştiği toplum ve maruz kaldığı kültürün izleri vardır ancak seçim şansına sahip hür insanlar son kararı kendi akıl süzgecinden geçirerek verir. Bunu yapamayanlar toplumun kulu olmuş koyun sürüsü grubuna giriyor, önemsemeye gerek bile yok kendilerine verilmiş en büyük nimeti kullanmaktan aciz insanları.