Japon balığına nasıl bakılabilir?

otantikçocuk32

Hectopat
Katılım
20 Kasım 2019
Mesajlar
1.173
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Arkadaşlar hiçbir fikrim yok sadece fanusa koydum her gün bir tane yem veriyorum ve suyunu değişiyorum ancak çok korkuyorum ölecek diye, ikide bir su yüzeyine çıkıyor ve ağzıyla ses çıkarıyor, baloncuk yapıyor. Ne yapmalıyım nefes alamıyor mu? Akvaryum alıp ona mı sokalım ne yapmalıyım? Ölmesini istemiyorum.
 

Turgineer

Hectopat
Katılım
16 Kasım 2018
Mesajlar
4.533
Makaleler
9
Çözümler
7
Yer
Republic of Turkey
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Hedef: 3D Animatör veya Devlet Memurluğu
Fanus hiçbir halta yaramıyor hocam. Fanusta iki japon balığı baktım öldü, iki tane daha aldım onlar da öldü. Yemlerini düzgün verdim, sularını belli aralıkla değiştirdim işe yaramıyor. Ölülerini bahçeye gömerken insanı çok üzüyor.


Akvaryum almanızı ve mümkünse suya oksijen basan cihazı takmanızı öneririm.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Ocak 2022
Mesajlar
823
Makaleler
1
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Diğer
Japon balıkları en çok yer (büyük akvaryum) isteyen balıklardandır. Ayrıca suyuda çok pisletirler. ~100Lt bir akvaryum ile güzel filtrasyon ve az canlı yükü ile (akvaryumu balıkla doldurmadan) çok kolay şekilde bakılırlar. Çünkü soğuktan etkilenmezler. Isıtıcıya gerek yoktur veya su eklemelerde suyun ısısını ayarlamaya. Öte yandan yazın dikkat edilmeli akvaryum suyu çok ısınmamalı. Hangi balık türü olursa olsun akvaryum suyu komple değiştirilmez. Her hafta %20-30 kadar su alınır (dipten pislikleride çekerek) yerine yeni su konur.

Bu arada sadece Japon değil, herhangi bir balık türü fanusta bakılmaz.
 
Katılım
19 Ocak 2022
Mesajlar
823
Makaleler
1
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Diğer
Balık bakmak zaten illaki balığa eziyet ve akvaryumlarda da fiyat sorunu var. Fanus almak daha mantıklı, akvaryum ile değişen pek bir şey olmayacak.

Değil ve değişen şeyler olacak. 100litre suyun kimyası kolay kolay değişmez ve değişmesi zaman alır. Fanustaki suya ise tek balık yemi attığında bütün kimyası değişir. Bunu bertaraf etmek için suyu sürekli hergün değiştirmen gerekir. Bunun sonucunda da yararlı olan maddeleride yitirmiş olursun. Sonuç balık ölür. Fanus almak mantıklı diye birşey yok yani. Bu sadece suyla ilgili kısmı birde balık rahat rahat hareket etmezse stresse girer ve bağışıklık sistemi zayıflar. fırsatçı bakteri vs. zaten hazırda var. Sonuç balık ölür. Akvaryum hobisi oldukça maliyetli bir hobidir. Maddi durum yetmiyorsa alternatifi fanus değil, yaprak toplamaktır.

Burada kaç tane kaç cmlik balık için kabaca ne kadar litrelik akvaryum gerekir hesabı var;


2 tane 10cmlik japon için minimum 80lt.
 
KS
KS
otantikçocuk32

otantikçocuk32

Hectopat
Katılım
20 Kasım 2019
Mesajlar
1.173
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Değil ve değişen şeyler olacak. 100litre suyun kimyası kolay kolay değişmez ve değişmesi zaman alır. Fanustaki suya ise tek balıkyemi attığında bütün kimyası değişir. Bunu bertaraf etmek için suyu sürekli her gün değiştirmen gerekir. Bunun sonucunda da yararlı olan maddeleride yitirmiş olursun. Sonuç balık ölür. Fanus almak mantıklı diye bir şey yok yani. Bu sadece suyla ilgili kısmı bir de balık rahat rahat hareket etmezse stresse girer ve bağışıklık sistemi zayıflar. Fırsatçı bakteri vs. zaten hazırda var. Sonuç balık ölür. Akvaryum hobisi oldukça maliyetli bir hobidir. Maddi durum yetmiyorsa alternatifi fanus değil, yaprak toplamaktır.

Burada kaç tane kaç Cm'lik balık için kabaca ne kadar litrelik akvaryum gerekir hesabı var;


2 tane 10Cm'lik Japon için minimum 80lt.

Peki bu akvarymu yaptırmak kaça patlar her şeyiyle beraber.
 
Katılım
19 Ocak 2022
Mesajlar
823
Makaleler
1
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Diğer
Peki bu akvarymu yaptırmak kaça patlar her şeyiyle beraber.

Valla fiyatlar malum. Herşey inanılmaz pahalılandı. Camcının insafına kalmış. Camcıdan camcıya fiyat yarı yarıya bile değişebilir. Ayrıca hazır akvaryumlarada bakıp fiyat karşılaştırması yapılabilir.
 

ÜyE ADI my name

Centipat
Katılım
17 Ağustos 2022
Mesajlar
1.137
Makaleler
1
Çözümler
3
Değil ve değişen şeyler olacak. 100litre suyun kimyası kolay kolay değişmez ve değişmesi zaman alır. Fanustaki suya ise tek balıkyemi attığında bütün kimyası değişir. Bunu bertaraf etmek için suyu sürekli her gün değiştirmen gerekir. Bunun sonucunda da yararlı olan maddeleride yitirmiş olursun. Sonuç balık ölür. Fanus almak mantıklı diye bir şey yok yani. Bu sadece suyla ilgili kısmı bir de balık rahat rahat hareket etmezse stresse girer ve bağışıklık sistemi zayıflar. Fırsatçı bakteri vs. zaten hazırda var. Sonuç balık ölür. Akvaryum hobisi oldukça maliyetli bir hobidir. Maddi durum yetmiyorsa alternatifi fanus değil, yaprak toplamaktır.

Burada kaç tane kaç Cm'lik balık için kabaca ne kadar litrelik akvaryum gerekir hesabı var;


2 tane 10Cm'lik Japon için minimum 80lt.

Açıklama yapmak zorunda bırakmadığınız ve açıklamaya yaptığınız için teşekkür ederim.
 
Yukarı