Karşılaştırdık: NVIDIA DLSS vs. AMD FSR

Ali Güngör

Genel Yayın Yönetmeni
Yönetici
Katılım
22 Haziran 2011
Mesajlar
52.758
Çözümler
17
Yer
İstanbul Türkiye
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Technopat
Profil Kapağı
1523300036
DLSS-vs.-FSR.jpg

NVIDIA geçtiğimiz günlerde bir basın konferansı düzenleyerek DLSS teknolojisindeki güncellemeleri paylaştı. Yeni sürüm DLSS 2.3, özellikle hareketli sahnelerdeki sorunları düzeltiyor. DLSS 2.1 ile bazı oyunlarda ortaya çıkan ghosting etkisi DLSS 2.3 ile düzeltiliyor. Yeni sürüm özellikle DOOM Eternal ve Cyberpunk 2077’de görülen çıkan sorunları çözüyor fakat bu güncelleme, DLSS 2.x destekleyen oyunlara geliştiriciler ya da […]

Devamı: Karşılaştırdık: NVIDIA DLSS vs. AMD FSR
Kaynak Technopat

Devamı için yukarıdaki bağlantıya tıklayın...
 
Pek objektif bir karşılaştırma olmamış. Videoda FPS karşılaştırırken DLSS'i performans modunda FSR'ı ultra kalite modunda çalıştırıyorsunuz. Görüntü olarak zaten yapay zeka sayesinde DLSS'in iyi olduğunu biliyoruz.
 
Bence FSR daha iyi sonuçta her ekran kartında var gibi bir şey.

FSR çok sıkıntılı bence normal oynarken bir şey yokken FSR açtığımda drop yemeye başlıyorum.
2 oyundada denedim ikisinde de aynı oluyor hangi ayar olursa olsun RX 570 kartım.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
AMD'nin Microsoft ile beraber RDNA2 kartlar için donanım destekli bir DLSS alternatifi çıkaracağı söylentisi vardı onu da ileride görürüz. AMD'nin birebir DLSS alternatifi çıksa bile benim oyum FSR ve NIS gibi teknolojilerden yana. Işın izlemenin kaybını kurtarmak yerine zayıf donanım sahiplerine bonus FPS kazandıran gelişmeler daha büyük bir ihtiyaç.

Yalnızca 17 adet (yanlışsam düzeltin) ekran kartına destek veren, donanım desteğine ihtiyaç duyan DLSS'in, oyunun gereksinimlerini karşılayacak güçteki tüm ekran kartlarıyla kullanılabilen ve tamamen yazılım destekli FSR'a karşı grafik olarak üstünlük kurması çok doğal.

DLSS 1.0 2018 yılında piyasaya çıktı ve temel amacının NVIDIA'nın devamlı övdüğü Ray Tracing teknolojisi aktif edildiğinde açıldığında dibe vuran FPS'i kurtarmak olduğunu biliyoruz. AMD'nin eski FidelityFX teknolojisi bir işe yaramıyordu o dönemdeki tüm ölçeklendirme yazılımları gibi. NVIDIA, DLSS gibi bir teknolojiyi çıkarmasına rağmen (1.0 da leşti) benzer teknolojiyi "biz de isteriz" diyen GT/GTX kullanıcılarına kulağını tıkayıp "gidin RTX alın sefiller" moduna geçti ta ki FSR çıkana kadar. Şimdi en azından NVIDA tarafında bir de NIS teknolojimiz var. FSR gibi yazılımların sıfır donanım desteğiyle kullanıcının gününü kurtarması en güzel olay.

FSR çok sıkıntılı bence normal oynarken bir şey yokken FSR açtığımda drop yemeye başlıyorum.
2 oyundada denedim ikisinde de aynı oluyor hangi ayar olursa olsun RX 570 kartım.

İşlemcin fazladan kazandırılan FPS değerlerini taşıyamıyor da olabilir. FSR, DLSS, NIS gibi seçenekler aktif edildiğinde gelen her bonus sanki daha güçlü ekran kartı kullanıyormuş gibi etki yaratıyor.
 
İşlemcin fazladan kazandırılan FPS değerlerini taşıyamıyor da olabilir. FSR, DLSS, nıs gibi seçenekler aktif edildiğinde gelen her bonus sanki daha güçlü ekran kartı kullanıyormuş gibi etki yaratıyor.

Bende işlemcimin kötü olmasından yakınıyordum tam nokta atışı yaptınız vallaha elinize sağlık.
 
Tellerin titreyip dikkatimi dağıtmasındansa hiç gözükmemesi çok daha iyi bence. Bardağın dolu tarafından bakmak lazım. :D
Lakin genel olarak DLSS 'in sunduğu detay ve kalite FSR 'a göre daha iyi bence.
 
Pek objektif bir karşılaştırma olmamış. Videoda FPS karşılaştırırken DLSS'i performans modunda FSR'ı Ultra kalite modunda çalıştırıyorsunuz. Görüntü olarak zaten yapay zeka sayesinde DLSS'in iyi olduğunu biliyoruz.

FSR performans modu oynanacak gibi değil.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Pek objektif bir karşılaştırma olmamış. Videoda FPS karşılaştırırken DLSS'i performans modunda FSR'ı ultra kalite modunda çalıştırıyorsunuz. Görüntü olarak zaten yapay zeka sayesinde DLSS'in iyi olduğunu biliyoruz.
Zaten öyle olmalı. FSR'ın en kalitelisi DLSS'in en düşük kaliteye sahip olanına yetişemiyor şu an. Çok ekmek yemesi lazım FSR'ın.
 

Geri
Yukarı