Çözüldü Konsollardaki 30 FPS neden PC'ye göre daha akıcı?

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Ali Bilgin

Hectopat
Katılım
18 Ocak 2020
Mesajlar
778
Çözümler
5
Konsollardaki 30 FPS oyunlar neden çok akıcı ve güzel geliyor? Bilgisayarda 30 FPS aldığınızda yine kötü değil fakat yine de akıcı olmuyor. Düşünsenize 1050 Ti ile Red Dead Redemption 2'yi 1080P orta-yüksek ayarlarda 30 FPS akıcı oynuyorsunuz. Neden bu fark var peki.
 
Çözüm
Aylar geçti ama RTSS programı sayesinde Frame Passing'i stabil tutabiliyorsunuz. Triple buffering, V-Sync ve Motion blur etkisiyle akıcılığı yakalıyorsunuz. Bir konsol kadar olmasa da %70 oranında yaklaşıyorsunuz diyebilirim. 60 FPS ve üstüne alışanlar için zor gelecektir yine ama ilk baştaki gibi oynanamaz, iğrenç, mide bulandırıcı olmuyor. RTSS de Scanline Sync özelliği de var ki G-Sync işlevi görüyor. V-Sync açarsanız çok büyük oranda input lag yiyorsunuz fakat RTSS ile Scanline Sync'i mesela -250 değerini verirseniz yırtılmalar ve takılmalar ekrandan kalkıyor. Bu değeri deneyerek bulmak lazım; -250, -200 gibi.

Eğer çok dikkatli bakarsanız yırtılma görebilirsiniz ama oynarken hissetmiyorsunuz. Sadece saydamlaştırıyor gibi düşünün, FPS'iniz yine 60'a sabitleniyor fakat input lag neredeyse olmuyor. Bu programın mucizesinden faydalanmak için indirin deneyin.
Daha akıcı değil fakat PC'nin 30 fps'i ile karşılaştırınca çok daha iyi.

Hak veriyorum. Kesinlikle yanlış bir tespit değil. Ama bana göre bunun sebebi genel olarak PC de daha yüksek kare hızlarına ulaşabiliyor olmamız. Göz o akışa alıştıktan sonra 60 ve üzeri kare hızlarında oynadığımız bir oyunu 30 a sabitlediğimiz an resmen kareleri saymaya başlayabiliyoruz. O derece huzursuzluk veriyor.

İmkanınız varsa "Play Anywhere" destekli herhangi bir xbox oyununu 1-2 saat kadar konsolda oynayıp ardından pc de aynı şekilde fps'i 60 a sabitleyerek oynayın o 30 fps nin akıcılığından eser kalmayacak :)
 
Aylar geçti ama RTSS programı sayesinde Frame Passing'i stabil tutabiliyorsunuz. Triple buffering, V-Sync ve Motion blur etkisiyle akıcılığı yakalıyorsunuz. Bir konsol kadar olmasa da %70 oranında yaklaşıyorsunuz diyebilirim. 60 FPS ve üstüne alışanlar için zor gelecektir yine ama ilk baştaki gibi oynanamaz, iğrenç, mide bulandırıcı olmuyor. RTSS de Scanline Sync özelliği de var ki G-Sync işlevi görüyor. V-Sync açarsanız çok büyük oranda input lag yiyorsunuz fakat RTSS ile Scanline Sync'i mesela -250 değerini verirseniz yırtılmalar ve takılmalar ekrandan kalkıyor. Bu değeri deneyerek bulmak lazım; -250, -200 gibi.

Eğer çok dikkatli bakarsanız yırtılma görebilirsiniz ama oynarken hissetmiyorsunuz. Sadece saydamlaştırıyor gibi düşünün, FPS'iniz yine 60'a sabitleniyor fakat input lag neredeyse olmuyor. Bu programın mucizesinden faydalanmak için indirin deneyin.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Aylar geçti ama RTSS programı sayesinde Frame Passing'i stabil tutabiliyorsunuz. Triple buffering, V-Sync ve Motion blur etkisiyle akıcılığı yakalıyorsunuz. Bir konsol kadar olmasa da %70 oranında yaklaşıyorsunuz diyebilirim. 60 FPS ve üstüne alışanlar için zor gelecektir yine ama ilk baştaki gibi oynanamaz, iğrenç, mide bulandırıcı olmuyor. RTSS de Scanline Sync özelliği de var ki G-Sync işlevi görüyor. V-Sync açarsanız çok büyük oranda input lag yiyorsunuz fakat RTSS ile Scanline Sync'i mesela -250 değerini verirseniz yırtılmalar ve takılmalar ekrandan kalkıyor. Bu değeri deneyerek bulmak lazım; -250, -200 gibi.

Eğer çok dikkatli bakarsanız yırtılma görebilirsiniz ama oynarken hissetmiyorsunuz. Sadece saydamlaştırıyor gibi düşünün, FPS'iniz yine 60'a sabitleniyor fakat input lag neredeyse olmuyor. Bu programın mucizesinden faydalanmak için indirin deneyin.
Bu program hakkında rehber hazırlama şansınız var mı acaba?
 
Aylar geçti ama RTSS programı sayesinde Frame Passing'i stabil tutabiliyorsunuz. Triple buffering, V-Sync ve Motion blur etkisiyle akıcılığı yakalıyorsunuz. Bir konsol kadar olmasa da %70 oranında yaklaşıyorsunuz diyebilirim. 60 FPS ve üstüne alışanlar için zor gelecektir yine ama ilk baştaki gibi oynanamaz, iğrenç, mide bulandırıcı olmuyor. RTSS de Scanline Sync özelliği de var ki G-Sync işlevi görüyor. V-Sync açarsanız çok büyük oranda input lag yiyorsunuz fakat RTSS ile Scanline Sync'i mesela -250 değerini verirseniz yırtılmalar ve takılmalar ekrandan kalkıyor. Bu değeri deneyerek bulmak lazım; -250, -200 gibi.

Eğer çok dikkatli bakarsanız yırtılma görebilirsiniz ama oynarken hissetmiyorsunuz. Sadece saydamlaştırıyor gibi düşünün, FPS'iniz yine 60'a sabitleniyor fakat input lag neredeyse olmuyor. Bu programın mucizesinden faydalanmak için indirin deneyin.
RTSS'de CS:GO profili oluşturup dediklerinizi yapmama rağmen oyunda bir değişiklik olmuyor. FPS limitlemeyi deniyorum ama FPS'imi de limitlemiyor. Özel bir ayar mı yapmak lazım yoksa bir şeyi yanlış mı yapıyorum*
 
Konsollardaki 30 FPS oyunlar neden çok akıcı ve güzel geliyor? Bilgisayarda 30 FPS aldığınızda yine kötü değil fakat yine de akıcı olmuyor. Düşünsenize 1050 Ti ile Red Dead Redemption 2'yi 1080p orta-yüksek ayarlarda 30 FPS akıcı oynuyorsunuz. Neden bu fark var peki.

Konuyu horlatıyorum ama RTSS nedir?
 

Yeni konular

Geri
Yukarı