- Katılım
- 23 Temmuz 2014
- Mesajlar
- 12.308
- Makaleler
- 25
- Çözümler
- 277
Ben korku oyununa ücretsiz verseler oynamam. Ama bir korku oyunun iyi olması için gerekli şeyin atmosfer ve müzikler olduğunu düşünüyorum. Eğer oynanış tarafında oyunun iyi olduğunu düşünüyorsan, biraz paraya kıyıp bir gruba gerçekten o atmosferi yansıtacak müzikler yaptırman gerekiyor.
Ayrıca Unity ve UE4 kullanıp, hazır assetlere başvuranlar optimizasyon sorununu çözemiyorlar. Bu yüzden efektleri vb. koyarken olayları abartma. Dar koridor yap ve dokuların üzerine koyduğun kaplamalar ile atmosferi yansıt. Işıklandırma ile yansıtıyım derken 25-40 FPS arası oynana bir oyun sunmayın.
Korku oyununda Jump scare denilen olayı sevmiyorum. Ama tamamen kullanma demiyorum. Sadece bu ana korkutma öğesi olmasın. Bu olayı çok az ve güzel yerlerde kullanmaya çalış. Yukarıda belirttiğim dokulardaki detaylar ve müzikler ile o atmosferi yansıt.
Eğer oynanış sadece yürüme ve pil toplamaya odaklıysa iyi bir hikaye yapman gerekiyor. Bildiğin korku odaklı bir hikaye anlatan kitap varsa, bu kitabın yazarı ile iletişime geç. Eğer yazara onun hikayesini oyuna iyi aktaracağını ikna edersen, gerçekten uygun fiyata hikayeye sahip olabilirsin.
Hikaye yapamam diyorsan Jump scare az olduğu, gerilimin yer yer yükseldiği ve oynanışın gerçekten iyi olduğu bir oyun sunman gerekiyor. Hikaye yoksa oyunu tamamen oynanış kurtarıyor.
Mesela eskiden Fear gibi korku oyunları FPS oyunu olarak da çok iyiydiler. Tabi bunlar ortalamanın üstünde büyülükteki firmalar tarafından yapıldı. Ama oynanış çok sığ kalırsa, para için Unity hazır assetleri kullanan ve yaptığı oyuna değer vermeyen biri olarak değerlendirilirsin. Şahsen ben de öyle bakarım. Alan bazı kesimler oyunu iade eder ve marka değerinin çok fazla azalır.
Ayrıca Unity ve UE4 kullanıp, hazır assetlere başvuranlar optimizasyon sorununu çözemiyorlar. Bu yüzden efektleri vb. koyarken olayları abartma. Dar koridor yap ve dokuların üzerine koyduğun kaplamalar ile atmosferi yansıt. Işıklandırma ile yansıtıyım derken 25-40 FPS arası oynana bir oyun sunmayın.
Korku oyununda Jump scare denilen olayı sevmiyorum. Ama tamamen kullanma demiyorum. Sadece bu ana korkutma öğesi olmasın. Bu olayı çok az ve güzel yerlerde kullanmaya çalış. Yukarıda belirttiğim dokulardaki detaylar ve müzikler ile o atmosferi yansıt.
Eğer oynanış sadece yürüme ve pil toplamaya odaklıysa iyi bir hikaye yapman gerekiyor. Bildiğin korku odaklı bir hikaye anlatan kitap varsa, bu kitabın yazarı ile iletişime geç. Eğer yazara onun hikayesini oyuna iyi aktaracağını ikna edersen, gerçekten uygun fiyata hikayeye sahip olabilirsin.
Hikaye yapamam diyorsan Jump scare az olduğu, gerilimin yer yer yükseldiği ve oynanışın gerçekten iyi olduğu bir oyun sunman gerekiyor. Hikaye yoksa oyunu tamamen oynanış kurtarıyor.
Mesela eskiden Fear gibi korku oyunları FPS oyunu olarak da çok iyiydiler. Tabi bunlar ortalamanın üstünde büyülükteki firmalar tarafından yapıldı. Ama oynanış çok sığ kalırsa, para için Unity hazır assetleri kullanan ve yaptığı oyuna değer vermeyen biri olarak değerlendirilirsin. Şahsen ben de öyle bakarım. Alan bazı kesimler oyunu iade eder ve marka değerinin çok fazla azalır.