Kwai para kazandırıyor mu?

iDarkRise

Centipat
Katılım
23 Nisan 2021
Mesajlar
84
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
hocam ben bugün farkettim arkadaş her arkadaşını Davet ede ede 90 tl çekmiş gösterdi telefondan Bende deniyeceğim olursa geri dönerim
 
KS
KS
Şogunn

Şogunn

Decapat
Katılım
29 Mayıs 2020
Mesajlar
779
Makaleler
1
Fark etmez. Hepsi BDDK'ya bağlı, ön ödemeli kart bile olsa hesaplarınızı kontrol ediyorlar.
Kardeşim benim bildiğim vergi, sosyal medya üzerinden çok izlenen, çok takip edilen kişiler için geçerli. İnternette var bu bilgiler. Bizimle alakası yok. Vergi aylık gelirli kişiler için.
 

Poyraz Kuzgun

Centipat
Katılım
8 Kasım 2021
Mesajlar
897
Çözümler
4
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Kardeşim benim bildiğim vergi, sosyal medya üzerinden çok izlenen, çok takip edilen kişiler için geçerli. İnternette var bu bilgiler. Bizimle alakası yok. Vergi aylık gelirli kişiler için.
Sen olayı çok yanlış anlamışsın. Devlet parayı kanun dışı bir kazanç elde etmediğin sürece nerden nasıl kazandığına bakmaz, 1 Lira bile kazansan kanunen o 1 Liranın vergisini vermek zorundasın. Hesabına yatan bir para süreklilik arz ederse direk takibe alır. Bunu sana şöyle örnekleyeyim. Kwai'den bahsediyorsun mesela. Oradan senin papara hesabına Kwai şirketi üzerinden birkaç kere para yatınca, sistem senin Kwai üzerinden aralıklı olarak kazanç elde ettiğini tespit ediyor ve bu firmayla ticaret yaptığın kanaatine varıp takibe alıyor. Takibe aldıktan sonra zaten ister devam et ister bırak. Sana hiç bir şekilde vergi vermen için uyarıda bulunmazlar. Sadece senin o gelirin vergisini ödemen için 5 yıllık bir zaman tanıyor.
Diyelim ki Kwai'den 10 kere para çektin o da toplamda 500 TL. Sana 5 yıl sonra vergi dairesinden tebligat gelir. Vergi müfettişine uğramanı isterler. Oraya gidince adam sana derki. Sen 5 yıl önce aralıklı olarak toplamda 500 Lira para çekmişsin ama bunun vergisini vermemişsin. Bu yüzden 5 yıl önceki borcun şu kadar artı 5 yıllık faizi de üstüne eklerler tabi bu oldukça yüksek sayılar oluyor genelde, vergi cezasını eline verip gönderirler.

Yani kısacası hangi uygulama olursa olsun. Az izlenmiş, çok izlenmiş veya az kazanmış çok kazanmış. Bunların hiç biri kanunları veya devleti ilgilendirmiyor. Onlar sadece senin hesabına düzenli olarak aynı firmadan ödeme sağlanıyor mu ona bakar. Eğer böyle bir şey olursa da kaç para yattığının hiç bir önemi yok resmi işlemleri başlatıyorlar. Öyle parayı papara, ininal, tosla gibi kartlara yatırınca bir şey olmaz diyenler var. Bu kartların hepsi banka denetleme kurulundan takip ediliyor. Paralar hesaplara yattımı kaçışı falan yok.
 
Yukarı