Modiwake kullanmadığım zaman depresif hissediyorum ve odaklanmam gidiyor

GreatArcher

Kilopat
Katılım
8 Mart 2014
Mesajlar
3.755
Makaleler
1
Çözümler
3
Bu ilacı sürekli kullanamıyorum vücut alışıyor belli bir süre sonra diye. Ben de vücut alışmasın diye deneme yaptım kaç günde bir atarsam etkili olur diye. 3 gün arayla atınca etkili oluyor. Kullandığım zaman kendimi oldukça iyi hissediyorum ama kullanmadığım zaman o 3 gün arada kendimi depresif, uykulu, odaklanmam gitmiş hissediyorum. Etkisinin her gün sürmesi için ne yapabilirim?
 

GameX34

Centipat
Katılım
15 Haziran 2022
Mesajlar
2.370
Çözümler
1
Bu ilacı sürekli kullanamıyorum vücut alışıyor belli bir süre sonra diye. Ben de vücut alışmasın diye deneme yaptım kaç günde bir atarsam etkili olur diye. 3 gün arayla atınca etkili oluyor. Kullandığım zaman kendimi oldukça iyi hissediyorum ama kullanmadığım zaman o 3 gün arada kendimi depresif, uykulu, odaklanmam gitmiş hissediyorum. Etkisinin her gün sürmesi için ne yapabilirim?

Doktor tavsiyesi ile mi kullanıyon ilacı?
 

efelerinefesi98

Kilopat
Katılım
20 Temmuz 2016
Mesajlar
90
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Evet. Doktor yazdı ama kullandığım zaman oldukça iyi ve moralli hissediyorum.
İlacı kullandığın zaman olan mutluluk halin fazla olduğu için diğer zamanlar depresifmişsin gibi geliyor olabilir. Ayrıca vücut alışır diye kullanmıyorum demek olmaz, en kötü doktorla konuşursun o söyler ne zaman içeceğini sen aralığı arttırdığın için öyle oluyor zaten. Doktorun ilacı yazma amacı tahminen odaklanman artsın diye zaten, e sen ilacı doktorun söylediği gibi kullanmazsan yan etkiler ortaya çıkar tabiki. Neyse konuya döneyim yaşadığın şey ingilizce'de "adderall crash" diye de geçer; özeti de şu modiwake senin beyninde belirli kimyasalların konsantrasyonunu(miktarını gibi düşünebilirsin) arttırdığı için, bazı insanlarda ilacın etkisi geçtiğinde kimyasallarda dengesizlik oluştuğu için ters etkiyi gösterir. Örnek vermek gerekirse Modiwake senin beyninde dopamin'in artmasına yol açar, etkisi geçtiğinde artışa sebep olan durum ortadan kalktığı için hızlıca dopamin miktarın düşer ve kullandığın hale göre daha depresif ve dikkatsiz olursun. Bundan dolayı zaten ilacı doktorun söylediği gibi kullanın derler şöyle ya da böyle değil, çünkü doktorun o ilacı senin vücudun ve durumuna göre yazar. Değiştirmek istersen de doktorunla konuşman lazım.
 

Wexiar

Hectopat
Katılım
19 Haziran 2019
Mesajlar
2.258
Makaleler
3
Çözümler
14
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Normal. Aynı etkiyi Concerta kullandığım dönemde görmüştüm. Doktorunuzun dediği gibi kullanırsanız sıkıntı olmaz.
 
KS
KS
GreatArcher

GreatArcher

Kilopat
Katılım
8 Mart 2014
Mesajlar
3.755
Makaleler
1
Çözümler
3
İlacı kullandığın zaman olan mutluluk halin fazla olduğu için diğer zamanlar depresifmişsin gibi geliyor olabilir. Ayrıca vücut alışır diye kullanmıyorum demek olmaz, en kötü doktorla konuşursun o söyler ne zaman içeceğini sen aralığı arttırdığın için öyle oluyor zaten. Doktorun ilacı yazma amacı tahminen odaklanman artsın diye zaten, e sen ilacı doktorun söylediği gibi kullanmazsan yan etkiler ortaya çıkar tabiki. Neyse konuya döneyim yaşadığın şey ingilizce'de "adderall crash" diye de geçer; özeti de şu modiwake senin beyninde belirli kimyasalların konsantrasyonunu(miktarını gibi düşünebilirsin) arttırdığı için, bazı insanlarda ilacın etkisi geçtiğinde kimyasallarda dengesizlik oluştuğu için ters etkiyi gösterir. Örnek vermek gerekirse Modiwake senin beyninde dopamin'in artmasına yol açar, etkisi geçtiğinde artışa sebep olan durum ortadan kalktığı için hızlıca dopamin miktarın düşer ve kullandığın hale göre daha depresif ve dikkatsiz olursun. Bundan dolayı zaten ilacı doktorun söylediği gibi kullanın derler şöyle ya da böyle değil, çünkü doktorun o ilacı senin vücudun ve durumuna göre yazar. Değiştirmek istersen de doktorunla konuşman lazım.
Hocam vücudun ilaca alışmaması için bir şey var mı?

Çünkü etki etmiyor resmen alışınca.
 

efelerinefesi98

Kilopat
Katılım
20 Temmuz 2016
Mesajlar
90
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Hocam vücudun ilaca alışmaması için bir şey var mı?

Çünkü etki etmiyor resmen alışınca.
Senin dediğin tolerans alışmak ayrı; tolerans için de yapacak bir şey yok, adaptasyon özelliği olan varlıklardan olduğumuz için. Sadece işe yaramadığı zaman doz arttırılabilir. Ayrıca modiwake çok da güçlü bir ilaç değil zaten(kendi sınıfında, diğer stimülantlara göre) ondan dolayı alışkanlığı da çok zor atlatılan bir şey olmaz diye düşünüyorum, lakin doktorun söyleceği şeyler burada herhangi birimizin söyleyeceği şeylerden daha önemli.
 

Yeni konular

Yukarı