Monster Abra A5 v17.1 düşük FPS ve FPS düşmesi

GkhanKlc

Decapat
Katılım
18 Ocak 2020
Mesajlar
59
Monster Abra A5 v17.1 laptop aldım arkadaşlar. 1650 laptop almak istemedım ama aldığım sonuc ondan da kötü cıktı maalesef. 9 bin TL'ye bu performansında bir sıkıntı var.

i5-11400h 8 GB 500 GB SSD RTX3050

Dying Light da 40 50 FPS ama hiçbir sabitlik yok surekli FPS düşmesi. Monster teknik servis de bağlandı bir sürü ayar yaptı internette gördüğüm birçok NVIDIA ayarını denedim bir şey yok. Diğer oyunlarda da farklı bir durum yok Valorant LoL gibi oyunlar 100 -120 FPS gibi ama orada da droplar yaşanıyor. Yorumlarda yazan 200 FPS'ler görunmuyor bu tip espor oyunlarında. RAM veya ekran kartı o kadar ahım şahım değil ama bu değerlerde normal değil. GPU usage yüzde 50leri geçmiyor RAM darboğaz da yapmıyor yetiyor. Isınma desen yok laptop buz gibi anlamadım gitti.
Bir önerisini bilgisi olan var mı acaba? Monster teknik servise versem benchmark testi yapıp gerı verecek diye düşünüyorum ya da rama bahane atacak gibi geliyor.

NVIDIA tum performans ayarları optimus olayını yaptım.
Driver temiz kurulum yaptım.
Format atıp sadece driver kurup sadece 1 oyun denedım yine sonuc aynı.

 

Dosya Ekleri

  • monstor.jpg
    monstor.jpg
    196,1 KB · Görüntüleme: 55
Son düzenleyen: Moderatör:
KS
KS
GkhanKlc

GkhanKlc

Decapat
Katılım
18 Ocak 2020
Mesajlar
59
Aynı problemi yaşadım ve böyle çözebildim. Sanırım Intel ile NVIDIA MUX mevzusundan sorun kaynaklanıyor. BIOS üzerinden Intel'i kapatabilsek sorun kendiliğinden çözülecek ama bu ayar mevcut değil. Sanırım görüntü herne kadar NVIDIA tarafından işlense de görüntüyü Intel üzerinden aktarıyor. Bu da FPS kaybına sebep oluyor

Siz teknik servis ile bir görüşme yaptınız mı bu konu ile ilgili. Bu durumu kabullenmek saçma gelıyor ya. Dediğiniz gibi iGPU aygıt yöneticisinden kapattıgımda olması gerekenın tam tersı oluyor 10 FPS geçmıyor laptop
 

hansebahattin

Hectopat
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
137
Siz teknik servis ile bir görüşme yaptınız mı bu konu ile ilgili. Bu durumu kabullenmek saçma gelıyor ya. Dediğiniz gibi iGPU aygıt yöneticisinden kapattıgımda olması gerekenın tam tersı oluyor 10 FPS geçmıyor laptop
görüştüm valorantın optimizasyon problemleri ile alakalı diyip geçtiler. valorantın etkisi yok değil ama asıl olay o değil. nvidea denetim masasından volarant.exe için intel gpu yu seçtiğinizde düzelme olmadı mı?
 

ugur uyar 4211

Hectopat
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
927
Çözümler
8
Siz teknik servis ile bir görüşme yaptınız mı bu konu ile ilgili. Bu durumu kabullenmek saçma gelıyor ya. Dediğiniz gibi iGPU aygıt yöneticisinden kapattıgımda olması gerekenın tam tersı oluyor 10 FPS geçmıyor laptop
Hocam aygıt yöneticisinden kapatmanız önemli değil gene de nvidia ekran kartından işlenip görüntüyü gene intel ekran kartı veriyor. Hatta siz devre dışı bırakarak sürücüsü devre dışı kaldığı için daha kötü oluyor. BIOS'tan kapatınca direkt nvidia ekran kartında işlenip görüntü gelecek.
 
KS
KS
GkhanKlc

GkhanKlc

Decapat
Katılım
18 Ocak 2020
Mesajlar
59
Hocam aygıt yöneticisinden kapatmanız önemli değil gene de NVIDIA ekran kartından işlenip görüntüyü gene Intel ekran kartı veriyor. Hatta siz devre dışı bırakarak sürücüsü devre dışı kaldığı için daha kötü oluyor. BIOS'tan kapatınca direkt NVIDIA ekran kartında işlenip görüntü gelecek.

Deniyorum hocam her şeyi. BIOS ayarı yok büyük ihtimal dediğiniz özellik fiziksel olarak bu PC de bulunmuyor ne yaparsak yapamıycaz. Burada yazdıgına göre kısıtlı sayıda laptoplarda var
Teknik servis deseniz bencmark yapıp gonderıyor TW'den baglanıp yüksek performans seçıp NVIDIA 3D ayarı yapıp bırakıyor.
 

ugur uyar 4211

Hectopat
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
927
Çözümler
8
Deniyorum hocam her şeyi. BIOS ayarı yok büyük ihtimal dediğiniz özellik fiziksel olarak bu PC de bulunmuyor ne yaparsak yapamıycaz. Burada yazdıgına göre kısıtlı sayıda laptoplarda var
Teknik servis deseniz bencmark yapıp gonderıyor TW'den baglanıp yüksek performans seçıp NVIDIA 3D ayarı yapıp bırakıyor.
Yok işte hocam BIOS'ta da ben de onu diyorum maalesef çözümü yok. Ya monitör olacak ya da BIOS için update bekleyeceğiz.
 

ugur uyar 4211

Hectopat
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
927
Çözümler
8
Monitör olayını anlamadım. Şimdi bende 1650 var Rami 2x8 yapsam ve monitör bağlasam GPU kullanımı artıcak ve FPS de doğru orantılı artıcak mı?
Aynen öyle 2x8 yapmana da gerek yok sadece monitöre bağlarsan da artar ama 2x8 yaparsan daha çok artar.
Monitör olayını anlamadım. Şimdi bende 1650 var Rami 2x8 yapsam ve monitör bağlasam GPU kullanımı artıcak ve FPS de doğru orantılı artıcak mı?
Evinde falan kullanılmayan monitör varsa bağlayıp deneyebilirsin anlattım üstteki yorumlarımın birinde.
 
KS
KS
GkhanKlc

GkhanKlc

Decapat
Katılım
18 Ocak 2020
Mesajlar
59
Aynen öyle 2x8 yapmana da gerek yok sadece monitöre bağlarsan da artar ama 2x8 yaparsan daha çok artar.

Evinde falan kullanılmayan monitör varsa bağlayıp deneyebilirsin anlattım üstteki yorumlarımın birinde.

144 Hz monıtor var diye tercih ettmiz laptopdaki duruma bak ağlasammı gülsem mi laptopun ekranın yumruk mu geçirsem bilemedım :D
 

Yeni konular

Yukarı