MSI R7970 Lightning vs MSI N670 Power Edition

m3Rt, sadece bir benchmark'ı baz alıp GTX 670'i lider ilan etmişsin :)

Ayrıca baz aldığın tablo Full HD çözünürlükte. Kartın 3 GB belleğinin gücünü gösterebildiği bir test değil.

Bence bu her şeyi özetliyor ;)

RIvqC.gif


Görüldüğü gibi kart GTX 680'i bile geride bırakıyor. Bu arada yukarıda GTX 670 demişsin ama tabloda nedense GTX 680 var :)
 
İyi de Recep abi aradaki fiyat farkı ne olacak ? Arkadaş oyun için alacak büyük ihtimalle. Normal koşullarda HD 7970 daha güçlü ancak oyun konusunda aradaki fark çok az.
 
Recep abey sen de tutup relative (bağıl) performans test sonuçlarını göstermişsin:)
Real performans sonuçlarına ulaşabilen bir kişi yok mu yahu:D
 
Ama arkadaşlar şimdi herşey dengi dengine, GTX 670 normal olarak pek çoğunuzun da bildiği üzere HD 7950'ye rakiptir. Asıl HD 7970 GTX 680'e rakiptir. GTX 670 680'in bir altında yer aldığını düşünürsek HD 7970 GTX 670'den performanslıdır. Yoksa kimse tutup ta HD 7970'i GTX 680'e rakip yapmazdı, GTX 670'e yaparlardı.
 
Bu değerler benim için pek birşey ifade etmemektedir. Bir GPU'nun çalışma frekansını bir işlemcininkine benzetecek olursak saniyedeki veri işleme özelliğini analiz edebiliriz. Ancak her yüksek seviye clock ifadesi de pek önem arzetmeyebilmektedir. Nasıl mı?
Bir kartın dizaynında kullanılan malzeme kalitesinden tutun da veri işleme prosedürlerine varıncaya kadar özel tasarımları sözkonusudur. En basit şekliyle 5 sene önce çıkartılmış bir QUADRO FX serisi bir kartın teknik verilerine bakılacak olursa oldukça yavaş bir GPU ve teknik donanımlar görebiliriz. Ama herkes bilir ki bu kartın üstün bir özelliği vardır ve bu özellik o kartı üst seviye yapmaktadır. Şimdi diyeceksiniz ki bizler oyun amaçlı kartlardan bahsediyoruz. Hayır. Amaç oyun da olsa, teknik çalışma da olsa belli kriterler gerekmektedir. İşte bu kriterleri sıraladığımızda karşımıza bazı değerler gelecektir.
Giriş (memory) band genişliği: GPU yavaş olduğu sürece giriş band genişliğini artırmanın hiç anlamı olmaz.
Text işleme özelliği: Günümüz oyunları sadece text bilgileri ihtiva etmediğinden bu değerin de belli kriterlerde olması gerekmektedir.
Pixel doldurma yeteneği: Eğer video render işlemleri ile uğraşmıyorsak bu değer de önem taşımayabilir. Ancak günümüz gelişen oyunlarında bu değer önem kazanmaya başlamıştır.

Sonuç olarak bir ekran kartının girişinden başlayarak çıkışına kadar olan belli veri akışları vardır ve bu veri akışlarının belli bir hızda olması istenmektedir. İç dizayn gereği bu veri akışları PIXEL doldurma ve TEXT doldurma olarak paylaştırılmaktadır. İşte bu paylaşım oranları bizim kriterlerimizi belirlemelidir.



Radeon
HD 6970
Radeon
HD 7870
GeForce
GTX 580
Radeon
HD 7950
Radeon
HD 7970
MSI HD
7970 Lightning
GeForce
GTX 680
Radeon
HD 6990
GeForce
GTX 590
Shader Units1536128051217922048204815362x 15362x 512
ROPs323248323232322x 322x 48
Graphics ProcessorCaymanPitcairnGF110TahitiTahitiTahitiGK1042x Cayman2x GF110
Transistors2640M2800M3000M4310M4310M4310M3500M2x 2640M2x 3000M
Memory Size2048 MB2048 MB1536 MB3072 MB3072 MB3072 MB2048 MB2x 2048 MB2x 1536 MB
Memory Bus Width256 bit256 bit384 bit384 bit384 bit384 bit256 bit2x 256 bit2x 384 bit
Core Clock880 MHz1000 MHz772 MHz800 MHz925 MHz1070 MHz1006 MHz+830 MHz607 MHz
Memory Clock1375 MHz1200 MHz1002 MHz1250 MHz1375 MHz1400 MHz1058 MHz1250 MHz855 MHz



















MSI HD 7970 Lightning Market Segment Analysis
 
Ben DirectCU II soğutması yüzünden hem önerdim onu. 500 700'TL, 200'TL fark değermi bilmiyorum ama 18 FPS'ye değer bence.
 
Uyarı! Bu konu 12 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı