Neden ARTIK MMORPG oyunlar yerine MMOFPS oyunları tercih ediliyor?

Zaten oyundaki karakterinin değerini artıran en önemli şey ayırdığın zaman. Bu oyunlar ve oyunlardaki karakterler bu yüzden değerli. 15 dakika sonra kimsenin beni hatırlamayacağı bir oyunu oynamaktan daha mantıklı gelmiyor mu size de?
Ona bakarsan aynı oyunu binlerce saat oynamak yerine, binlerce saatte bir ton hikayeli oyun bitirirsiniz. Farklı deneyimler kazanırsınız. Çalışan, günde 1-2 saat boş vakti olan adam nasıl MMORPG oynasın?
 
İki oyuna da belirli sürelerde vakit harcıyoruz neden insanlarla uzun süreli ilişkilerimizin olacağı MMORPG'yi tercih etmiyoruz da kimsenin birbirinden haberi olmadığı MMOFPS oyunlarını tercih ediyoruz?
Ona bakarsan aynı oyunu binlerce saat oynamak yerine, binlerce saatte bir ton hikayeli oyun bitirirsiniz. Farklı deneyimler kazanırsınız. Çalışan, günde 1-2 saat boş vakti olan adam nasıl MMORPG oynasın?
O konu hakkında da şüphelerim var. Birkaç tane yapımcının ve grafikerin hazırladığı single-player oyunu neden bitirmeye çalışayım? Sonunda ulaşacağımız konum en başından beri belli tam anlamıyla o tarzdaki oyunlar vakit kaybından ibaret gibi geliyor bana.
 
İki oyuna da belirli sürelerde vakit harcıyoruz neden insanlarla uzun süreli ilişkilerimizin olacağı MMORPG'yi tercih etmiyoruz da kimsenin birbirinden haberi olmadığı MMOFPS oyunlarını tercih ediyoruz?
Belirli süre harcıyoruz ancak 1 saat oynama süren varsa RPG oynamak dünyanın en mantıksız olayıdır. Zaten 45 dakika olayı anlamaya çalışırsın. FPS'te böyle bir şey yok. Maksimum 10 dakikada olayı çözüp oynuyorsun.
 
O konu hakkında da şüphelerim var. Birkaç tane yapımcının ve grafikerin hazırladığı single-player oyunu neden bitirmeye çalışayım? Sonunda ulaşacağımız konum en başından beri belli. Tam anlamıyla o tarzdaki oyunlar vakit kaybından ibaret gibi geliyor bana.
Oyunun sonu olduğu için mi size ilgi çekici gelmiyor? Film veya dizi de mi izlemiyorsunuz? MMORPG oyunlarında aynı şeyi binlerce kere yapmak daha mı mantıklı geliyor size?
Ayrıca birkaç tane insan oyun yapmıyor. Yüzlerce, binlerce insan yıllarca çalıştıktan sonra 1 tane oyun ortaya koyuyorlar :) Örneğin RDR2.
 
Oyunun sonu olduğu için mi size ilgi çekici gelmiyor? Film veya dizi de mi izlemiyorsunuz? MMORPG oyunlarında aynı şeyi binlerce kere yapmak daha mı mantıklı geliyor size?

Siz herhangi bir MMORPG oyunun sonuna geldiniz mi? Sona gelmek için tam olarak nasıl ekipmanlara sahip olmak gerektiğinin farkında mısınız? Kendiniz söylüyorsunuz insanlar saatlerini ayırmak zorunda kalıyor diye. Saatlerinizi ayırdığınız halde oyunun sonunu getirmek diye bir tabir bazı oyuncular harici yok gibi bir şey. Evet Single-Player oyunlara göre gelişim konusunda benzersiz. Oyunu bitirdim demek Single-Player oyunlara göre imkansız gibi bir şey değil mi? MMORPG bir oyunda oyunu bitirdim diyebilmek için gerçekten iddialı ve başarılı olmak gerekir. Ayrıca sadece tepki süresi ve tepkinin doğruluğunu ölçmüyor bu oyunlar. MMORPG, bir oyuncudan bunlardan fazlasını istiyor. Temel olarak zaman ayırmak gerektiği herkesin dilinde fakat bu oyunlarda oyun parası kazanmak için sadece zaman ayırmak yetmiyor. Yeri geliyor diğer oyuncularla ticaret yapmanız gerekiyor (insanlarla iletişim ve ikna etme becerileriniz ölçülüyor mesela) yeri geliyor o ticaret yaptığınız oyuncuyla rekabet içerisine girmeniz gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Siz herhangi bir MMORPG oyunun sonuna geldiniz mi? Sona gelmek için tam olarak nasıl ekipmanlara sahip olmak gerektiğinin farkında mısınız? Oyunu bitirdim demek Single-Player oyunlara göre imkansız gibi bir şey değil mi? MMORPG bir oyunda oyunu bitirdim diyebilmek için gerçekten iddialı ve başarılı olmak gerekir.
Aksini iddia etmedim ki zaten. Oyunun bitmiyor olması kötü bir şey değil mi? Sonsuza kadar aynı şeyleri yapıp duracak mısınız? Sona gelmek için fazla ekipmana gerek yok. Parayı basarsan gelirsin sona.
 
Bu oyun türünde oynadığınız oyunlarda
Metin 2, Knight Online tarzı oyunların hepsi P2W. Ancak LoL falan oynarsanız P2W olmaz. Eskiden LoL'ü severek oynardım ilk çıktığı yıllarda. Kitlesinden dolayı bıraktım.
Pay to win kısmı da tartışılır. Bu oyunlarda da gerçek para vermeden başarı elde etmeniz gerekli zamanı ayırmanız ve tecrübeniz dahilinde mümkün.
Benim söylemek istediğim tam olarak şu single-player oyunlarda başarılı olduğunuzu bilen ve size bunu gösteren herhangi bir sistem var mı? Hayır, yok. MMORPG oyunlarda başarılı olduğunuzda sizi tanıyan ve size bu başarınızı gösteren bazı belirteçler var mı? Evet, var. Yani elde ettiğiniz başarı gerçek ve diğer oyun türüne göre daha ilgi çekici.
Ona bakarsan aynı oyunu binlerce saat oynamak yerine, binlerce saatte bir ton hikayeli oyun bitirirsiniz. Farklı deneyimler kazanırsınız. Çalışan, günde 1-2 saat boş vakti olan adam nasıl MMORPG oynasın?
Bu arada ben de tam olarak bundan bahsediyorum. Single-player söylediğiniz biçimdeki hikayeli oyunları bitirmek film izlemekten farksız. Ben oyun oynamak istiyorum ve bu yüzden MMORPG oyun türünün diğerlerine göre daha ağır bastığını düşünüyorum.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı