NFS mekanikleri kötüleşti artık

Arkadaşlar NFS serisine Underground 1 le başladım ve under2 MW1, Carbon, Undercover, Shift, MW2, Payback, NFS 2015, Payback ve heat oyunlarını oynadım. Artık son oyunlara doğru sürüş ve drift mekaniklerinin hiç gerçekçi olmadığını ve bayağı kötü olduğunu fark ettim. Bence artık mekanikten çok hikayeye önem veriyorlar. Şahsen Carbon MW1 ve Underground 2'nin mekanikleri en iyileriydi. Şuanın mekanikleri bende Forza ve assetto oyunlarının çok gerilerinde.

Forza da klavye ve direksiyon assetto da direksiyon ile oynanış testleri yapılıyor NFS de direkt klavye sadece bu yüzden.
 
Eski oyunların mekanikleri iyi değil. Yeni oyunların mekanikleri de oldukça güzel. Bana geçmişi boş yere övüyormuşsunuz gibi geldi. Mesela MW1 demişsiniz de MW1'de 4 çeker arabayla bile kalkış yaparken patinaj çekiyorsunuz, SpeedBreaker olayı rezalet, trafiği dodgelayabilmek için usta olmak gerekiyor çünkü arabalar düzgün dönmüyor, rakipler(özellikle blacklist yarışlarında) korkunç şekilde keskin dönebiliyor ve hızlanabiliyor(Carbon'daki rubberband olayıyla benzer), arcade bir oyun olmasına rağmen basit virajlarda bile arabanın kontrolünü çok kolay kaybedebiliyorsunuz, polislerin kolaylığından bahsetmiyorum bile, Cooldown noktaları yetersiz, PursuitBreaker denilen şeylerin gram işe yaradığını görmedim çünkü iki polisi saf dışı bıraksanız bir sokak ötede iki polis daha doğuyor, bunun gibi oynayışı bozan tonla sorun var. Kısaca ben NFS'in çoğu konuda büyük ilerleme kaydettiğini düşünüyorum. Ben 2015, Payback ve Heat'i beğenmedim ama önceki oyunları aratacak kadar kötü olduklarını da düşünmüyorum. Siz niçin eski oyunların mekaniklerinin yeni oyunların mekaniklerinden daha iyi olduğunu detaylı bir şekilde anlatırsanız tartışabiliriz.
NFS Carbon çok güzel ama muscle arabaları kontrolü zor. Muscle kontrol mekaniğini sevmedim.
Öyle olması gerekiyor zaten.
Aslında forza jorizon ın mekaniklerini daha kötü buluyorum 160 saatim var forza da ve arabalar hiçbir virajı alamıyor çok saçma. Çarpma fizikleri de cabası.
Arcade yarış oyunlarına yönelin(The Crew serisi, NFS, Burnout vb.).
 
Eski oyunların mekanikleri iyi değil. Yeni oyunların mekanikleri de oldukça güzel. Bana geçmişi boş yere övüyormuşsunuz gibi geldi. Mesela MW1 demişsiniz de MW1'de 4 çeker arabayla bile kalkış yaparken patinaj çekiyorsunuz, SpeedBreaker olayı rezalet, trafiği dodgelayabilmek için usta olmak gerekiyor çünkü arabalar düzgün dönmüyor, rakipler(özellikle blacklist yarışlarında) korkunç şekilde keskin dönebiliyor ve hızlanabiliyor(Carbon'daki rubberband olayıyla benzer), arcade bir oyun olmasına rağmen basit virajlarda bile arabanın kontrolünü çok kolay kaybedebiliyorsunuz, polislerin kolaylığından bahsetmiyorum bile, Cooldown noktaları yetersiz, PursuitBreaker denilen şeylerin gram işe yaradığını görmedim çünkü iki polisi saf dışı bıraksanız bir sokak ötede iki polis daha doğuyor, bunun gibi oynayışı bozan tonla sorun var. Kısaca ben NFS'in çoğu konuda büyük ilerleme kaydettiğini düşünüyorum. Ben 2015, Payback ve Heat'i beğenmedim ama önceki oyunları aratacak kadar kötü olduklarını da düşünmüyorum. Siz niçin eski oyunların mekaniklerinin yeni oyunların mekaniklerinden daha iyi olduğunu detaylı bir şekilde anlatırsanız tartışabiliriz.

Öyle olması gerekiyor zaten.

Arcade yarış oyunlarına yönelin(The Crew serisi, NFS, Burnout vb.).

Need for Speed oyunlarında artık örneğin drift yaparken araba bir anda arkasını hemen bırakıyor fakat aracı döndürdüğünde drift bozuluyor hemen o bakımdan çok kötü. Eski oyunlarında bu sorun yoktu.
 
Carbon hariç her kontrol mekaniği bana iyi gelmiştir. Carbon'daki gaza basınca patinaj ile kontrolsüz kayma beni çıldırtıyor.

Carbon'u 9 sene boyunca oynadım. Onun için modifiye yaparken ayar yapınca düzeliyor. Drift mekaniğindeki gaza basıp çekince arabanın bir anda uçması saçma olsa da eğlenceli.
 
Ben de eski MW, underground 2 ve Carbon'un aldığım zevkin gramını Forza Horizon 4'den alamıyorum mesela. Eski oyunlar gerçekçilik konusunda çok iyi diyemem ama eğlence konusunda güncel oyunlardan çok daha iyiler.
 

Geri
Yukarı