NVIDIA Hairworks AMD kartlarının performansını sabote mi ediyor?

GameWorks programı kapsamındaki en ünlü oyunlardan biri olan The Witcher 3 ve oyunda kullanılan NVIDIA teknolojisi HairWorks hakkında çarpıcı bir iddia var. Richard Huddy'e göre HairWorks kasıtlı olarak GCNlerin performansını baltalıyor. GameWorks hakkındaki bu iddialar yeni değil. Hatırlayanlar olacaktır Batman: Arkham Origins benchmarkında gereğinden fazla tessellation kullanılarak Hawaii haricinde hepsi saat frekansı başına iki adet üçgen üretebilen GCNleri zor durumda bıraktığı söyleniyordu. Yeni bir popüler oyunda daha aynı iddia tekrar gündeme getiriliyor.

Richard Huddy şöyle diyor: "CD Projekt Red ile en baştan beri çalışıyorduk. Süreç boyunca onlara detaylı geri bildirimler verdik. Oyunun piyasaya çıkışından iki ay önce, (ya da o yaklaşık olarak o civarda) GameWorks HairWorks ile beraber beliriverdi ve bizim düşüncemize göre performansımızı düpedüz sabote etti."

Birbirinin rakibi olan 2 kart R9 270X ve GTX 970'in HairWorks performansını karşılaştırdığımızda şunu görüyoruz:

1920x1080, Ultra SettingsGTX 970R9 290X
HairWorks On (Low/Avg FPS)24.0 / 39.418.0 / 26.3
HairWorks Off (Low/Avg FPS)36.9 / 51.938.0 / 49.6
[TBODY] [/TBODY]
[TBODY] [/TBODY]
Gerçekten de R9 290X'deki performans düşüşü son derece vahim. 49 fps'nin bir tek bu teknolojiyle bir anda 26 fps olması GameWorks hakkında bilgisi olmayanlara göre inanılır gibi değil. 290X'i süründüren bu efektin 970'e de pek yaramadığı görülmekte. Onda da %33 performans kaybı var. Ki bu durum Richard Huddy'nin bir röportajında "Tamam GameWorks 'te bizim performansımız düşüyor ama NVIDIA kartların da performansı iyi değil. " dediğini ve "Yani istedikleri eğer "tamam bizim donanımda verimsiz çalışssın ama AMD'de daha verimsiz çalışsın" tarzı bir ima yaptığını hatırladım. Hatırladığım an ilgili linki verebilirim.

Haber ve test sonuçlarının kaynağı:

Does Nvidia HairWorks really "sabotage" AMD Witcher 3 performance? • Eurogamer.net
 

son_goku

Megapat
Katılım
23 Temmuz 2012
Mesajlar
5.585
Beğeniler
3.031
Yer
İzmit
NVIDIA GameWorks adı altında birkaç yeni teknoloji sunmuştu oyunlar için ve bu teknolojilerin kapalı kaynak olduğu söylenmişti. Teknolojiler kapalı kaynak olduğundan teknoloji kullanıldığında görsellik haricinde nelere etki yaptığı da belli değil. Bu sebeple de NVIDIA ve bu teknolojileri kullanan Witcher 3 yapımcıları tepki topladı. Açıkçası oyunu deneme şansım olmadı fakat yerli, yabancı birçok yerde denk geldim.

AMD'de de böyle bir iddiada bulunmuştu yakın zamanda. Witcher 3 yapımcıları ise AMD'ye ilginç bir yanıt vermişti. Yanıt da: "NVIDIA'yla oyun geliştirme aşamasında ortak çalışma yaparken son yanıt 1 gün öncesinde gelmişken AMD tarafı son yanıtı aylar önce vermiş." gibisinden bir şeydi.
 

KS
Carnage86

Carnage86

Hectopat
Katılım
17 Mayıs 2013
Mesajlar
1.041
Beğeniler
483
Yer
İzmir
NVIDIA GameWorks adı altında birkaç yeni teknoloji sunmuştu oyunlar için ve bu teknolojilerin kapalı kaynak olduğu söylenmişti. Teknolojiler kapalı kaynak olduğundan teknoloji kullanıldığında görsellik haricinde nelere etki yaptığı da belli değil. Bu sebeple de NVIDIA ve bu teknolojileri kullanan Witcher 3 yapımcıları tepki topladı. Açıkçası oyunu deneme şansım olmadı fakat yerli, yabancı birçok yerde denk geldim.

AMD'de de böyle bir iddiada bulunmuştu yakın zamanda. Witcher 3 yapımcıları ise AMD'ye ilginç bir yanıt vermişti. Yanıt da: "NVIDIA'yla oyun geliştirme aşamasında ortak çalışma yaparken son yanıt 1 gün öncesinde gelmişken AMD tarafı son yanıtı aylar önce vermiş." gibisinden bir şeydi.

Mesele de kapalı kaynak olmasıyla ilgili. Örneğin TressFX de GCNleri kayıran bir AMD teknolojisiydi. Kısaca Shaderlearı verimsiz kullanan Kepler ile GPU Compute kullanan GCNler karşı karşıya geliyor ve durum Kepler aleyhine oluyordu. Ancak NVIDIA oturup driver üzerinden optimizasyon yapmış ve önemli performans iyileşmesinin yanında stabilite sorunlarını da düzeltmişti. TressFx'in karşılığı HairFX'de AMD'nin driver optimizasyonuyla yapabileceği pek bir şey yok.
 

Serkan Doğan

Kilopat
Katılım
9 Ocak 2015
Mesajlar
841
Beğeniler
287
Yer
İstanbul
Bence de şu anda bu tip teknolojiler etik değil. AMD son derece haklı GTX 970 ile Hairwork açtığımızda oyun oynanmıyor. O zaman bu teknolojiye ne gerek var.
 

Resul.A

Kilopat
Katılım
14 Aralık 2014
Mesajlar
710
Beğeniler
575
Amd'nin ağlamasından başka bir şey değil. Nvidia sürekli yenileşme ve gelişme içerisinde iken oyun optimizasyonunu bile tam yapamayan bir Amd var ortada. Sonuçta bu iki rakip firma ve hangisi daha iyi ise oyun yapımcıları onlarla çalışmayı tercih ediyor. Paylaşsa iyi olur evet ama niye Amd'nin ekmeğine yap sürsünler. Amd'yi Samsung alacak iddaları vardı bir ara, umarım gerçekleşir de rekabet ortamı tekrar oluşur.
 
Katılım
15 Eylül 2014
Mesajlar
5.291
Çözümler
1
Beğeniler
2.769
Yer
Gotham City / U.S
Eğer dedikleri doğruysa etik değil.
 
Katılım
15 Eylül 2014
Mesajlar
5.291
Çözümler
1
Beğeniler
2.769
Yer
Gotham City / U.S
AMD'nin mimarisi.
 

Phield

Hectopat
Katılım
18 Mart 2015
Mesajlar
45
Beğeniler
21
Sonuçta bahsini ettiğimiz büyük bir pazar. Maddi menfaatler söz konusu ise etik yada etik olmaması durumunun çokta önemsenmeyeceğini düşünenlerdenim. Bu adamlar para kazanıyor sonuçta. Bunu gören kullanıcı Nvidia almalıyım çünkü teknolojiyi destekleyen kısım o deyip Nvidia alacak misal. Bu AMD ' nin aleyhine görünebilir velev ki bu rekabet sayesinde bu kartlara ulaşabiliyoruz.
 
Katılım
15 Eylül 2014
Mesajlar
5.291
Çözümler
1
Beğeniler
2.769
Yer
Gotham City / U.S
Bir ara AMD Intel'e dava açmıştı. Intel AMD'ye 1.25 Milyar dolar vermişti.
 



Yeni konular

Yukarı