İnsanlara yanlış bilgi vermek, hiçbir şey bilmeden insanları yanlış yönlendirmek hiç hoş değil. Unity berbat bir motor.
Anladığım kadarıyla programlamada yenisiniz. Bu durumda en iyi seçenek Godot Engine. Birkaç seneye Godot, tüm endüstriyi domine edecek. Geliştiricileri ve komünitesi muazzam ötesi iş çıkarıyorlar.
Godot'u ilk kez açıp 3 günde multiplayer deathmatch yaptım, hiçbir noktada sorun yaşamadım. Bir tek built-in websocket modülünde HTTP headerları ekleme imkanı yoktu; o özelliği de Godot'a kendim ekledim, pr gönderdim GitHub'dan da.
Oyunum burada:
Multiplayer 2D shooter with cute vegetables characters.
play.google.com
Bu da web versiyonu:
Online 2D top-down shooter with vegetable characters
evrenselkisilik.itch.io
Ayrıca oyunu da open Source yaptım:
Multiplayer deathmatch shooter game with cute vegetable characters. - rohanrhu/vegetables
github.com
Godot'ta ne Android exportu alırken ne de web exportu alırken hiçbir sorun yaşamadım... Multiplayer oyun yapmak işin en zor kısmı, Unity'de aynı proje üzerinde birden fazla editör açamıyoruz ama Godot'ta oyunumu geliştirirken bunu çatır çatır yaptım, ayrı ayrı sunucuyu ve istemcileri Debug ettim.
Unity ile oyun geliştiriyorum (iş olduğu için bazen istemediğin şeyleri kullanabilirsin ama bundan sonra Godot kullanacağım hep) ve Unity'nin resmi networking çözümü netcode, websocket desteğine sahip değil. Milyon dolarlık firma diyor ki "community yapmış websocket transport şeysi, alın kullanın" ama doküman falan hiçbir şey olmadığı gibi yaptıkları şey web exportunda çalışmıyor, bozuk. LoL.
"Unity ile şu yapıldı bu yapıldı" hayır. Tüm ciddi mobil oyunlar lightweight motorlarla yapılıyor. Çok oynanan HTML5 oyunlarında Game maker bile Unity'den açık ara fazla tercih ediliyor. LoL.
Unity geliştiricilerine saçmalıkları bildirdiğimde, "Unity multiplayer oyun yapmak için tasarlanmadı" diyebilecek kadar saçma bir yönetim sahip, şirket olarak.
İnsanları yanlış yönlendirmeyin lütfen. Bilmiyorsanız, bilen birisi cevaplar, merak etmeyin.