Oyun için HDD önerisi

Bütçe
maksimum 850

zRelax

Picopat
Katılım
8 Ocak 2022
Mesajlar
401
Çözümler
1
Yer
Denizli

efwbld

Femtopat
Katılım
29 Haziran 2022
Mesajlar
24
1Tb hdd al pekala fakat cok dikkatli olmalısın bu konuda hdd 0 olmalı kesinlikle %100 saglıklı bir harddisk kullanmalısın bunuda almadan önce veya aldıktan sonra HdTuneadlı programdan bakcaksın bende 3tb hdd var fakat okuma hızında sorun oldugu için oyunlarda ani takılma donma yapıyor bazen de görüntü kayıpları
 
KS
KS
L

Lonis

Decapat
Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
66
Hdd fiyatları çok uçmuş ya.Galiba gerçekten 1000 tl nin altına hdd bulamayacağım.insanın aklına şu soru geliyor : hdd için 1000 tl verilir mi ? ama bi yandan ciddi manada oyundaki fps droplar yüzünden kaybettiğm bir sürü maç oluyor.
1Tb hdd al pekala fakat cok dikkatli olmalısın bu konuda hdd 0 olmalı kesinlikle %100 saglıklı bir harddisk kullanmalısın bunuda almadan önce veya aldıktan sonra HdTuneadlı programdan bakcaksın bende 3tb hdd var fakat okuma hızında sorun oldugu için oyunlarda ani takılma donma yapıyor bazen de görüntü kayıpları
Dikkat edicem teşekkürler :)
Arkadaşlar başka önerisi olan varsa söylesin lütfen.
 

Kayra1234

Picopat
Katılım
23 Nisan 2022
Mesajlar
230
Çözümler
2
Arkadaşlar merhaba. Oyun için HDD önerisi istiyorum ve acilen istiyorum. Çünkü bilgisayarımdaki HDD gerçekten çıldırttı beni artık. Bannerlord gibi üst düzey bir oyundan tutun Zula gibi basit bir oyuna kadar bütün oyunlarda FPS düşmesi yiyorum HDD yüzünden. SSD'ye attığım oyun düzeliyor ama HDD de FPS düşmesi yiyorum.
Kullandığım HDD modeli: Wdc WD10SPZX-24Z10t0
Not: Bilgisayarım laptop.
7200 RPM "hiçbir" oyunda bana sıkıntı çıkarmayacak güzel bir HDD önerir misiniz? Artık oyunlara girdiğimde bilgisayarımın kaldırdığı oyunlarda HDD yüzünden sıkıntı çekmekten bıktım. Benim kullandığım HDD'den düşük özelliği olmasın rica ediyorum.

Seagate baracuda yı tercih edebilirsin
 

Murat AKAT

Picopat
Katılım
13 Haziran 2022
Mesajlar
37
Çözümler
2
Arkadaşlar merhaba. Oyun için HDD önerisi istiyorum ve acilen istiyorum. Çünkü bilgisayarımdaki HDD gerçekten çıldırttı beni artık. Bannerlord gibi üst düzey bir oyundan tutun Zula gibi basit bir oyuna kadar bütün oyunlarda FPS düşmesi yiyorum HDD yüzünden. SSD'ye attığım oyun düzeliyor ama HDD de FPS düşmesi yiyorum.
Kullandığım HDD modeli: Wdc WD10SPZX-24Z10t0
Not: Bilgisayarım laptop.
7200 RPM "hiçbir" oyunda bana sıkıntı çıkarmayacak güzel bir HDD önerir misiniz? Artık oyunlara girdiğimde bilgisayarımın kaldırdığı oyunlarda HDD yüzünden sıkıntı çekmekten bıktım. Benim kullandığım HDD'den düşük özelliği olmasın rica ediyorum.
Samsung evo 500 Kendim kullanıyorum ve aşırı iyi performans alıyorum. SSD okuma hızı önemli hdd leri kıyaslama yaparken okuma hızına bakın. Okuma hızı yüksek olan hdd ler arasında samsung evo serisi gayet başarılı.
 
KS
KS
L

Lonis

Decapat
Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
66
Seagate baracuda yı tercih edebilirsin
biraz baktım da seagate nin 2.5 inch 7200 rpm hdd sini bulamadım
Beyler aklıma birşey geldi.Elimde bir taşınabilir hdd kutusu var.Dün gereksiz dosyalarımı sileyim dedim ve dosyalarım 540 gb a kadar düştü.Oyun dışı dosyalarımı çıkarttığım hdd ye atarsam 500 ün altına biraz inebiliyoruz ama alacak olduğum ssd nin % 95 i dolu olacak.Performansı etkilemez mi ?

Beyler böyle birşey buldum.Aslında bendeki 128 gb m2 ssd yerine bunu alıp oyunları buna mı atsam ?
Şimdi bunu alırsam hdd takılı kalıcak pc de.
Mesela oynamadığım oyunları hdd ye koyup oynayacağım zaman ssd ye atabilirim.Aynı şekilde ssd den de işimin bittiği oyunları hdd ye atabilirim.
Tek soru şu : Bilgisayarım Lenovo legion y520 bu ssd yi destekliyor mu ? şuan içinde takılı olan ssd modeli : samsung MZVLW128HEGR-000L2
Aslında aynı ssd yi 750 tl ye de buldum amazonda https://www.amazon.com.tr/Kingston-...ocphy=1012792&hvtargid=pla-1258986765043&th=1
Aralarında bi fark yoksa amazondan alayım ?
 
Son düzenleme:

Kayra1234

Picopat
Katılım
23 Nisan 2022
Mesajlar
230
Çözümler
2
Biraz baktım da Seagate'nin 2.5 inch 7200 RPM HDD'sini bulamadım
Aklıma bir şey geldi. Elimde bir taşınabilir HDD kutusu var. Dün gereksiz dosyalarımı sileyim dedim ve dosyalarım 540 GB'a kadar düştü. Oyun dışı dosyalarımı çıkarttığım HDD'ye atarsam 500'ün altına biraz inebiliyoruz ama alacak olduğum SSD'nin % 95'i dolu olacak. Performansı etkilemez mi?

Böyle bir şey buldum. Aslında bendeki 128 GB M.2 SSD yerine bunu alıp oyunları buna mı atsam?
Şimdi bunu alırsam HDD takılı kalacak PC de.
Mesela oynamadığım oyunları HDD'ye koyup oynayacağım zaman SSD'ye atabilirim. Aynı şekilde SSD'den de işimin bittiği oyunları HDD'ye atabilirim.
Tek soru şu: Bilgisayarım Lenovo Legion Y520 bu SSD'yi destekliyor mu? Şu an içinde takılı olan SSD modeli: Samsung MZVLW128HEGR-000L2
Aslında aynı SSD'yi 750 TL'ye de buldum Amazon'da https://www.amazon.com.tr/Kingston-...ocphy=1012792&hvtargid=pla-1258986765043&th=1
Aralarında bir fark yoksa Amazon'dan alayım?

SSD kapasitede performans kaybı yaşamazsın mesela benim SSD depolama alanının 4/3'ü dolu ama perdonmans kaybı yok
 
KS
KS
L

Lonis

Decapat
Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
66
M.2 yuvası varsa sıkıntı teşkil etmez.
Herkese teşekkür ederim ben 900 veirp m2 ssd almaya karar verdim.

Beyler son bi sorum daha olucak son anda birşey gördüm.
Samsung 980 ssd 1000 tl .100 TL fazla verip alabilirim çünkü arada 2 kat fark var neredeyse.
Forumda dram yok diyip önermemişler ama sonuç olarak okuma yazma hızı gayet yeterli benim için.Okuma yazma hızı değil mi asıl önemli olan ? Kingston yerine 980 alayım mı ?

Galiba bunun için ayrı bir konu açmam gerekicek :)
 
Son düzenleme:
Yukarı