Oyun yapmak için kolay olarak hangi programlama dili ya da Visual script kullanmam gerek?

Katılım
20 Eylül 2020
Mesajlar
191
Makaleler
1
Yer
Türkiye
Gerçekten oyun geliştirmek için kolay bir dil var mıdır? C# programlama dilinin zor olduğunu söyleyip zamanımızı sırf Unity ile oyun yapmak için böyle zor bir dil öğrenmenin mantıksız olduğunu söylerken bazıları gerçekten C# programlama dilini kavrayınca yararlı ve kolay bir dil olduğunu, Unity ile başlamamız gerektiğini ve C# programlama dilinin oyun geliştirmek için olduğunu söyler. Bazıları da hiç kod ile uğraşmadan oyun motorundaki eklentilerle mesela Unity bolt teknolojisi ya da Unreal Engine için Blueprint kullanmanın yani Visual script (görsel komut) kullanarak hem daha kolay yapabileceğimizi söyler. Ya da bazıları Unreal Engine kullanıp Blueprint kullanmadan zor bir dil olan C++ dilini öğrenmemizi söyler. Bazıları ise yine C++ programlama dilinin sırf Unreal Engine için zaman kaybetmememizi onun yerine Blueprint kullanmamızı önerir. Bazıları da en kolay dil olan Python dilini öğrenip o dili kullanan Godot Engine oyun motorunu önerir. Bazıları da yine sırf kolay bir dil olan Python dili öğrenip Godot Engine ile oyun yapmanın hayal kırıklığı olacağını ve zor bir dil ya da Visual script (görsel komut) kullanarak Unity ve Unreal Engine'de yapmamızı önerir. Bazıları ise hiç oyun motoru ile uğraşmadan saf olarak programlama diliyle oyun ve uygulama geliştirmemizi önerir. Sizce hangi yoldan hangi oyun motorundan hangi programlama dilinden ya da Visual script (görsel komut) kullanmalıyım? Cevaplarınızı bekliyorum çünkü cevaplarınızın hepsini okuyup değerlendiriyorum onun için cevaplarınız altın değerindedir. :)
 
Son düzenleme:
State Machineler kullanarak minimum düzeyde kod ile oyun yapılabilir ancak oyun geliştirmenin ilerleyen safhalarında bloklar(state machine, visual script vs), sizi bacağınıza kelepçelenmiş bir taş gibi yavaşlatır, hatta durdurabilir.

Eğer bu işte hevesliyseniz; biraz çaba göstererek C#(Unity için) veya C++(Unreal için) öğrenmenizi tavsiye ederim.
 
Öncelikle C#'ın pekte zor bir kısmı yok. C++ ondan daha karmaşıktır. Oyun konusuna gelicek olursak seçim senin ya Unity + C# ya da Unreal Engine + C++. Visual Script olayında ise ben pek tercih etmiyorum ve yeni başlayacak olanlara da direk bir dilden başlamalarını öneriyorum. Ayrıca yeni başlayacak ve kodlamanın mantığını bilmeyen birisi için visual script olayı sıkıntı çıkarır diye düşünüyorum. Tabi hiç kullanmayın demiyorum ama dil öğrenmeniz daha yararınıza olur. Her motorda dil ile yazılan şeyler daha stabil olur ama hobi için yapacaksanız visual script yapabilirsiniz tabi ilk başta kodlamanın mantığını kavramanız gerekir.
 
State Machineler kullanarak minimum düzeyde kod ile oyun yapılabilir ancak oyun geliştirmenin ilerleyen safhalarında bloklar(state machine, visual script vs), sizi bacağınıza kelepçelenmiş bir taş gibi yavaşlatır, hatta durdurabilir.

Eğer bu işte hevesliyseniz; biraz çaba göstererek C#(Unity için) veya C++(Unreal için) öğrenmenizi tavsiye ederim.
Yani bu işe merak sardıysan zor da kolay da engel de olsa yap diyorsun
Öncelikle C#'ın pekte zor bir kısmı yok. C++ ondan daha karmaşıktır. Oyun konusuna gelicek olursak seçim senin ya Unity + C# ya da Unreal Engine + C++. Visual Script olayında ise ben pek tercih etmiyorum ve yeni başlayacak olanlara da direk bir dilden başlamalarını öneriyorum. Ayrıca yeni başlayacak ve kodlamanın mantığını bilmeyen birisi için visual script olayı sıkıntı çıkarır diye düşünüyorum. Tabi hiç kullanmayın demiyorum ama dil öğrenmeniz daha yararınıza olur. Her motorda dil ile yazılan şeyler daha stabil olur ama hobi için yapacaksanız visual script yapabilirsiniz tabi ilk başta kodlamanın mantığını kavramanız gerekir.
O zaman ben visual script ile başlamayım işin iyisini öğreneyim, ilk c# sonra c++ öğrenirim
 

Yeni konular

Geri
Yukarı