Oyunlarda kan ve vahşet önemli midir?

Asıl soru şu sen bunu diğer oyunlar da görüp? Moden Warfare'da mi görmüyorsun bütün oynadığın oyunlarda mı göremiyorsun?
Birçok eski oyunda varken son 10 yılda çıkmış oyunlarda olmamasından bahsediyor sanırım. Mesela CoD World at War oyununda uzuv kopmaları ve yerdeki cesetleri vurup, el bombası atıp parçalama ve uçurma özelliği varken CoD'un diğer oyunlarda, özellikle günümüz oyunlarında olmaması saçma.
 
Multiplayer da olmaması normal , senaryo lu lar da var .
Bu bizim için değil , okul basıp öğrenci katletmiyoruz .
 
Evet o da aklıma geldi bu konuyu yazarken, sahi ne oldu o oyuna? Çıktığı dönem çok popülerdi, sanırım ikincisi de çıktı. Bende var ama oynayamıyorum birkaç kere denedim ama böyle oyunlara başından başlamazsanız, hayatını bu oyunlara gömüp profesyonel olmuş oyuncular arasında ezilip duruyorsunuz.
Evet, ikincisi çıktı ve Epic'de satılıyor şu an ve Steam'a da gelecek. Keşke ilk baştan Steam'da çıkartsalardı, daha fazla oyuncuları olurdu. Online oyunları Epic Exclusive yapmak pek akıl kârı değil.

İlk oyunun da şimdi pek oynayanının kaldığını sanmıyorum. Düzenli oynayan kitlesi muhtemelen Mordhau ve Chivalry 2'ye geçiş yapmıştır.
 
Oyundan oyuna değişir. Rekabetçi oyunlarda hiç gerek yokken, hikayeli oyunlarda gerçekçiliği arttırmak adına oyun yapısına göre eklenebilir. Mesela GTA, RDR gibi serilerde adamların orasının burasının kopmasına çok da gerek yok; ancak For Honor, Chivalry gibi oyunlara baktığımızda oldukça gerekli bir fizik unsuru haline geldiğini görüyoruz.

Şunu da eklemem gerekirse: Kan ve vahşet, vuruş hissiyatından tamamen bağımsız bir unsur. Gerçekte birine Glock-18 ile sıktığınızda duvar boydan boya kan olmaz veya 2 SMG mermisiyle kolu/bacağı kopmaz. Bunlar abartılı ögelerdir. Vuruş hissiyatını iyileştirmek istiyorsanız animasyonları ve ragdoll fiziğini iyi yapmanız gerek.
 
Silah sıkınca kan çıkması mı? O ikisinde de var. :D ama Half-Life 1'de cesetleri parçalayabiliyoruz, kan fışkırtabiliyoruz fakat Half-Life 2'de bunlar yok. Oyun motorlarıyla alakalı.

Aaaaaaaaa ciddi misiniz yav ben bilmiyordum 20 senedir hl oynuyorum bak vallahi aaaaaa ben yerde ölünce sıkınca kan cıkmadığından bahsediyorum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Selamlar herkese, zor bir kış günüydü. Umarım sağ salim herkes evine varmıştır. Her neyse sorum şu: Oyunlarda kan ve gore sizce önemli mi? Yani mesela bir shooter oyununda vurulan NPC'lerin sanki boncuk tabanca mermisi yemiş gibi sadece yere düşmeleri sizi de bazen irite etmiyor mu? Ben şahsen ragdoll ve fiziği iyi olmayan oyunlarda bile oyundan bir soğuyorum. Modern Warfare serisi bu konuda nadir istisnalardan biridir sanırım. Çünkü yerdeki ölülere sıktığınızda bile üzerinden ne kan gelir ne başka bir şey. Hatta daha da komik tarafı toprak falan çıkar (ya da ölünün altındaki zemin her ne ise). Black Ops serisini bu konuda daha başarılı bulurum çünkü bence böyle detaylar önemli ve gerçekçilik katması açısından da iyi. Siz böyle şeylere takar mısınız, veya oynadığınız oyunlar genelde böyle kan veya gore içerir mi?
Kan olmayan savaşlı oyunlardan nefret ediyorum. Age of 4 üzdü beni be ):
 
Oyundan oyuna değişir. Rekabetçi oyunlarda hiç gerek yokken, hikayeli oyunlarda gerçekçiliği arttırmak adına oyun yapısına göre eklenebilir. Mesela GTA, RDR gibi serilerde adamların orasının burasının kopmasına çok da gerek yok; ancak For Honor, Chivalry gibi oyunlara baktığımızda oldukça gerekli bir fizik unsuru haline geldiğini görüyoruz.

Şunu da eklemem gerekirse: Kan ve vahşet, vuruş hissiyatından tamamen bağımsız bir unsur. Gerçekte birine Glock-18 ile sıktığınızda duvar boydan boya kan olmaz veya 2 SMG mermisiyle kolu/bacağı kopmaz. Bunlar abartılı ögelerdir. Vuruş hissiyatını iyileştirmek istiyorsanız animasyonları ve ragdoll fiziğini iyi yapmanız gerek.
Evet dediğiniz doğru, bence saydığınız gibi kılıçlı ve eski çağlarda geçen oyunlarda kesinlikle uzuv kopması veya daha fazla kan gibi konulara girilmeli, online bile olsa. Gerçekçiliği ve hırsı arttıracağını düşünüyorum. Ragdoll fiziği ve animasyon deyince de aklıma direkt Gta 4 geldi, sanırım mermi alma konusunda daha iyi NPC içeren bir açık dünya oyunu görmemiştim. Oyundaki tüm karakterlerin mermileri yeme şekilleri o kadar gerçekçiydi ki hala günümüz oyunlarına cidden taş çıkartır. Keşke o oyuna daha fazla açık dünya unsuru ekleselerdi yahu. San Andreas ve 4'ün iyi yanlarını alan bir Gta oyununu 5'ten çok daha fazla severdim.
 
Aaaaaaaaa ciddi misiniz yav ben bilmiyordum 20 senedir hl oynuyorum bak vallahi aaaaaa ben yerde ölünce sıkınca kan cıkmadığından bahsediyorum.
Ben yanlış anlamışım hocam pardon. Evet çıkmıyor dediğiniz gibi.
 

Geri
Yukarı