Oyunlardaki yapay zeka nasıl yazılıyor?

Ezici cogunlugu if-else yazilarak yapiliyor. Kimsenin deep learning kastirdigi yok.

Oyun gelistirenler single player oyunlari daha zor yapmak icin daha gelismis yapay zeka ile ugrasmazlar, bilgisayara hile yaptirirlar bunun yerine.

Gelişmiş bir deep learning ile oyunları düşünemiyorum. Çok güzel olurdu ancak yapay zekalarda fazla kolaya kaçılıyor.
Java ile de yapılabilir.

Python ve C++ kadar yaygın değil diye biliyorum.
 
Hey!
Bir oyunda veya bir programda yapay zeka sistemine bakarsan çoğunlukla if ve else komutunu görürsün. Yapay zeka aslında kendi kendine sonsuz döngü oluşturabilen bir veya birden fazla kod dosyasıdır. Örnek verecek olursak ben Unity C# dili kullanarak bir yapay zeka yapmıştım onun hakkında konuşabilirim. Kullandığım şeyler çoğunlukla yapay zekanın gideceği yerleri belirlemek ve birbiri ile karışmayacak derecede rutinler yani sıralı komutlar kullanmak. Mesela en basitinden bir kod satırında şöyle diyor, yapay zeka karaktere 5f değeri kadar yakındaysa saldır rutinini başlat. Saldır rutininde ise şöyle diyor, saldırma animasyonunu çalıştır, yapay zekanın hedefini karakter olarak ayarla, 10 saniye boyunca herhangi bir hareketlilik olmadıysa standart rutinini çalıştır. Anladığınız üzere kendi kendine çalışıyor. Umarım anlatabilmişimdir :)
 

Yeni konular

Geri
Yukarı