Oyunun kapladığı alan FPS'e etki eder mi?

Tough Nut

Hectopat
Katılım
3 Temmuz 2019
Mesajlar
33
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Oyunun veya yazılımın kapladığı alan arttıkça sistemi daha fazla zorlar mı?

Mesela GTA 5 ilk zamanlar 100GB civarında yer kaplıyordu şu an 200 GB yakın. Bilgisayarım aynı grafik ayarlarıyla oyunu oynatmakta eskisine göre fazla zorlanır mı?

İkisi de düşük ayarlarda 15GB yer kaplayan oyunla 200GB yer kaplayan oyun bilgisayarı aynı oranda mı yorar?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Şöyle düşünün. 80GB olan Doom Eternal'da ultrada 144 fps sabitleyebiliyorum. Ama 120GB olan RDR2 de ultra ayarlarda 30-40fps. Aslında kapladığı alanın doğrudan ilgisi yok ama dolaylı yoldan bahsettiğim şekilde oluyor çünkü daha büyük boyutlu oyunlar genel olarak daha çok ayrıntı içerdiğinden daha hızlı işlem yapabilen sistemler istiyor.

Aynı oyunun kapasitesi zamanla arttıysa 60 FPS ile oynarken 55 FPS'e belki düşer. Sebebi ise oyuna eklenen bazı şeylerin işlemciye minimal düzeyde yük bindirmesi. Tabi bu olay optimizasyonu iyi bir oyunda geçerli.
 
Kesin bir şey söyleyemeyiz. Örneğin haritalara yeni objeler ekleriz, yeni eklenen objelerden dolayı hem oyunun dosya boyutu artar. Hem de FPS'niz düşer. Ancak oyuna öncekilerle aynı seviyede yeni haritalar eklerseniz, FPS'niz değişmez. Ancak oyunun dosya boyutu artar.
 
Oyunun veya yazılımın kapladığı alan arttıkça sistemi daha fazla zorlar mı?

Mesela GTA 5 ilk zamanlar 100GB civarında yer kaplıyordu şu an 200 GB yakın. Bilgisayarım aynı grafik ayarlarıyla oyunu oynatmakta eskisine göre fazla zorlanır mı?

İkisi de düşük ayarlarda 15GB yer kaplayan oyunla 200GB yer kaplayan oyun bilgisayarı aynı oranda mı yorar?
200 GB oyun daha fazla yorar.
 
Oyunun veya yazılımın kapladığı alan arttıkça sistemi daha fazla zorlar mı?

Mesela GTA 5 ilk zamanlar 100GB civarında yer kaplıyordu şu an 200 GB yakın. Bilgisayarım aynı grafik ayarlarıyla oyunu oynatmakta eskisine göre fazla zorlanır mı?

İkisi de düşük ayarlarda 15GB yer kaplayan oyunla 200GB yer kaplayan oyun bilgisayarı aynı oranda mı yorar?
Öyle denebilir fakat önemli olan sistem gereksinimleri.
 
Oyunun dosyaları büyükse obje detayları, harita detayları, shaderlar vb. içerikler daha güzel ve büyüktür ve bu yüzden HDD 'dide yer kaplar. Ve bunları işlemek için daha fazla işlem gücü gereklidir ve bilgisayarın buna kaldıramazsa FPS düşer. Ama bu demek ki her boyutu yüksek olan oyun daha fazla sistem ister bu bazen doğru, bazen yanlıştır. Mesela 50 GB'lik bir oyundan bahsedelim sen objeleri daha detaysız yaparsan oyunun kapladığı yer düşer 30GB olur ama onun dokularını daha da çok detaylı ve çok iyi gözüken shader pack yüklersen oyun 40GB'ye ulaşır ve eğer sistemin kaldırmaz ise daha düşük FPS alır ve acayip yorar.

Önemli olan oyunun kapladığı yeri değil optimizasyonu ve sisteminizin kaldırabilecek güçte olması.
 
Oyunun dosyaları büyükse obje detayları, harita detayları, shaderlar vb. içerikler daha güzel ve büyüktür ve bu yüzden HDD 'dide yer kaplar. Ve bunları işlemek için daha fazla işlem gücü gereklidir ve bilgisayarın buna kaldıramazsa FPS düşer. Ama bu demek ki her boyutu yüksek olan oyun daha fazla sistem ister bu bazen doğru, bazen yanlıştır. Mesela 50 GB'lik bir oyundan bahsedelim sen objeleri daha detaysız yaparsan oyunun kapladığı yer düşer 30GB olur ama onun dokularını daha da çok detaylı ve çok iyi gözüken shader pack yüklersen oyun 40GB'ye ulaşır ve eğer sistemin kaldırmaz ise daha düşük FPS alır ve acayip yorar.

Önemli olan oyunun kapladığı yeri değil optimizasyonu ve sisteminizin kaldırabilecek güçte olması.
Gta 5 için konuşuyorum en düşük ayarda 60 fps de oynuyordum oyun 100gb boyuttayken.
Şimdide en düşük ayarda oynuyorum sonradan gelen silahlar arabalar gece klupleri yeni görevler vs bunlar oyundaki fps mi etkilermi
Bunlar sayesinde oyun 200gb oldu.
Ben oyunda sahilde iken oyuna yeni gelen arabalar veya silahlar görevler o anda kullanmadığım halde oyunun bir parçası olduğu için fps düşürürmü.

Şöyle düşünün. 80GB olan Doom Eternal'da ultrada 144 FPS sabitleyebiliyorum. Ama 120GB olan RDR2 de Ultra ayarlarda 30-40FPS. Aslında kapladığı alanın doğrudan ilgisi yok ama dolaylı yoldan bahsettiğim şekilde oluyor çünkü daha büyük boyutlu oyunlar genel olarak daha çok ayrıntı içerdiğinden daha hızlı işlem yapabilen sistemler istiyor.

Aynı oyunun kapasitesi zamanla arttıysa 60 FPS ile oynarken 55 FPS'e belki düşer. Sebebi ise oyuna eklenen bazı şeylerin işlemciye minimal düzeyde yük bindirmesi. Tabii bu olay optimizasyonu iyi bir oyunda geçerli.

RDR şu anda 120GB 40FPS alıyorsun. RDR'ye güncelleme geldi özellikler eklendi oyun oldu 200GB ama sen hala aynı grafik ayarlarıyla oynuyorsun gelen +80GB güncellemedeki malzeme senin bilgisayarına yük bindirirmi yoksa aynı şekilde devammı eder.
 
Son düzenleme:

Geri
Yukarı