Path Tracing ve Ray Tracing Arasındaki Fark Nedir?

Katılım
6 Temmuz 2018
Mesajlar
13.383
Makaleler
20
Çözümler
142
Yer
Nordschleife
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Öğrenci
"Path Tracing ve Ray Tracing Arasındaki Fark Nedir?" sorusunu internette başka oyunlarda yapılan grafik modlarına bakarken sormaya başladım. Merak edip yabancı kaynaklara baktım ancak pek ne olduğunu anlamadım. Path Tracing tekniğini oyundaki veya o programdaki ışığı baktığımız noktadan itibaren ışık kaynağına kadar takip ederek görüntüyü oluşturduğunu anladım. Ray Tracing ise bir ışın gönderilip bir yere çarptıktan sonra hangi ışık kaynağının o noktaya etki ettiğini bulmak için o çarpan yerden doğru bir ışın daha gönderip hesaplayarak görüntüyü oluşturduğunu anladım. Path tracing tekniği, ray tracing tekniğine göre çok daha fazla kaynak kullanarak daha doğru aydınlatma sağladığını anladım. Doğru anlamış mıyım? Örnek olarak şu videoyu koyuyorum:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
"Path Tracing ve Ray Tracing Arasındaki Fark Nedir?" sorusunu internette başka oyunlarda yapılan grafik modlarına bakarken sormaya başladım. Merak edip yabancı kaynaklara baktım ancak pek ne olduğunu anlamadım. Path Tracing tekniğini oyundaki veya o programdaki ışığı baktığımız noktadan itibaren ışık kaynağına kadar takip ederek görüntüyü oluşturduğunu anladım. Ray Tracing ise bir ışın gönderilip bir yere çarptıktan sonra hangi ışık kaynağının o noktaya etki ettiğini bulmak için o çarpan yerden doğru bir ışın daha gönderip hesaplayarak görüntüyü oluşturduğunu anladım. Path tracing tekniği, Ray Tracing tekniğine göre çok daha fazla kaynak kullanarak daha doğru aydınlatma sağladığını anladım. Doğru anlamış mıyım? Örnek olarak şu videoyu koyuyorum:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Yol izleme, küresel aydınlatmanın gerçekliğe sadık olacağı şekilde üç boyutlu sahnelerin görüntülerini oluşturmak için kullanılan bir bilgisayar grafikleri Monte Carlo yöntemidir. Temel olarak, algoritma bir nesnenin yüzeyinde tek bir noktaya gelen tüm aydınlık üzerine entegre edilmiştir.

Kaynak: Path tracing - Wikipedia

Işın izleme, gerçek dünyada ışığın ne şekilde hareket ettiğini göz önünde bulundurarak bir sahnenin görüntüsünü çizen bir grafik oluşturma yöntemidir. Ancak bu yöntemde işlemler gerçek yeryüzündeki yolun tersini izler. Gerçek dünyada ışık ışınları bir ışık kaynağından çıkar ve nesneleri aydınlatırlar.

Kaynak: Işın izleme - Vikipedi
 

Geri
Yukarı