Prototype Ön İnceleme

Katılım
14 Ağustos 2010
Mesajlar
79.057
Makaleler
289
Çözümler
2.268
Yer
İstanbul
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Profil Kapağı
1522743131
Farkında mısınız bilmem ama Zombi konsepti çıktığı günden beri revaçta. Birçok filme yıllardır figüranlığından tutunda, başrol oyunculuğuna kadar katkıda bulunmuş bu kimseler, artık hayatlarımızın bir parçası kıvamındalar. O kadar çok kullanıldılar ki istenildiği zaman korku değil de eğlenceye dönüştürülebilir bir kıvamdalar. Hal böyle olunca, birçok oyunda bir anda Zombi fikrinin üzerine kurulmaya başladı. Fantas Mogoriya’yı saymazsak (ki saymamaya çalışırken bile korkunç.)sanıyorum 1997 Eylül ayında ilk defa Resident Evil ilen hakikaten çok korkmuş ve Zombi konseptine ilk defa bu kadar yaklaşmıştık. Senaryolar ise özellikle 90 sonlarından bu yana, açıkçası pek de yol kat edemedi. Birkaç örnek hariç, neredeyse bütün film ve oyunlarda Zombiler ya bir virüs tarafından etrafa dağılmış ya da kötü büyücüler tarafından yaratılmışlardır. Farkında mısınız bilmiyorum ama misal Resident Evil aynı formatı kullanarak 12 yıldır bu piyasada kalabildi.(Bu arada Re örnekleri veriyorum malum 1.2.3 hastasıyı(z)m.

Günaydın Bay Jeykıp…> Alex Mercer kötü bir gün geçirmişti. Bomboş bir morgda, otopsi masasının üzerinde uyandığındaysa, aklına gelen tek şey hiçbir şey hatırlamamasıydı. Depresif bir şekilde, kafasını toplamaya çalışırken, farkında olmadan kendini daha fazla sorunla birlikte buldu. Aradığı cevaplar ona, daha büyük kafa karışıklığı olarak geri dönüyordu. Virüsün yayıldığı New York şehrinin ise, kesinlikle daha güzel günleri olmuştu. Halkı tamamen değişmiş ve mutasyona uğramış olarak gören Alex, aslında kendisinin de değişmiş olduğunu anlaması uzun sürmedi. Artık insanüstü bir güç ve çevikliğe sahipti. Ayrıca fiziksel görünümünü değiştirebiliyor olmasıysa cabasıydı. Alex, bütün gücünü bu gizemli olayı çözmek ve hafızasını geri kazanmak için harcamaya hazırdı.(peki neden? Bırak olan olmuş, sana ne olaylardan. Artı zaten hatırlamıyorsun. Neyi hatırlayamadığını bile bilmiyorsun. Git Dubai’den ada al. Oh miss)
Alex Mercer’ı kontrol ederken, kazandığı süper güçleri kullanmak bizi şehrin bir yerinden başka bir yerine saniyeler içerisinde götürebilecek. Özellikle uçma animasyonunun çok başarılı ve özgün bir biçimde yapılan oyunda, yüksek binaların üzerinden bir defa da atlayabilirken, bir yandan da bina üzerlerinde paralel şekilde koşabileceğiz. Kazandığımız diğer süper güçlerden birisi olan, ‘’başkasının kılığına girebilme’’ ise, eğer dedikleri gibi yapılırsa çok eğlenceli olacağa benziyor.(merak etmeyin hepsini açıklayacağım.) Benzerlik gösterdiği oyunlardan birisi, ‘’Crackdown.’’ Oynayanınız kesin vardır, bu oyunda da büyük binaları tek bir zıplamada aşabiliyorduk. Daha büyük yapısal benzerlik ise; hem Crackdown hem de GTA serilerinde olan, özgürce dolaşabilme durumu.(free-roaming.) Tıpkı GTA’daki gibi şehirdeki araçları ele geçirip kullanabileceğiz. Peki, madem çevre dedik, ufak bilgiler vermekte fayda var. Oyunun geneli New York kentinin beş ana bölgesinden birisi olan Manhattan’da geçecek. Virüs şehri etkisine aldıktan sonraysa, şehir ikiye bölünmüş olarak hayatına devam edecek. Şöyle ki; bir bölümü virüsten hiç etkilenmemiş olan şehir, içerisinde askeri bölgelerle kuşatılmış durumda olacak. Dışarıdan gelecek tehditlere karşı ise, bazı binalar tamamen koruma kulelerine çevrilmiş durumda bulunacak. Virüsten etkilenmiş diğer taraf ise ölüm kokuyor durumda. Halkın hemen hemen hepsi virüsten etkilenmiş ve gördükleri her şeye saldırır durumdalar. Özellikle ele geçirilmiş bazı binalardan ise, zombi üretimine devam edecekler. Basitçe gitmek istemediğimiz ama gitmek zorunda olacağımız tek yer gibi.

DPS DPS…> Öncelikle hatırlatmakta fayda var; bir trenden hızlı koşuyor, en uzun binayı bir zıplayışta aşabiliyor ve herhangi bir yüzeyde koşabiliyoruz. Bu bilgilerin gölgesinde daha nelere kadir olduğumuzu anlatmaya geçiyorum. Virüsün etkisiyle Alex, artık bir değişken(shape-shifter.)durumundadır. İlk olarak Wolverine sitili pençelere sahip olması.(ki bence bildiğin Wolverine pençesi. Kıvırmasınlar.) Bu pençeler sayesinde yakın dövüşte önümüze gelen zombiyi hunharca katledebileceğiz. Ayrıca pençelerimizi bir anda yere daldırıp, diğer taraftan beş katı büyüklükte çıkartıp, yol üstünde ki yaratık ve araçlara karşı duvar döşeyebileceğiz. Bir diğer değişim ise, kılıç görünümlü kol eklentileri. Bu silah ise, oyunda karşımıza çıkacak belli başlı yaratıklar için ayrıca etkili. Hunter’lar bunlara en büyük örneği teşkil edecekler. Büyük, pembe, insansı yaratıklar tıpkı Left for Dead’deki Tank klası gibi bizi yok etmek için yeterince güçte ve agresiflikte olacaklar. Kullandığımız bıçaklarımız ise, bu tarzdaki zırhsız yaratık ve de askerlere karşı en hızlı ölümü getirecek.
Bu tarz yaratıklar geride bıraktığımızdaysa, bizi bolca zorlayacak olanlar tanklar. Merak etmeyin, Alex’in buna da bir çözümü var. Bu sefer ellerimiz büyük ve üzeri dikenli topuzumsu bir şekle bürünüyor. Tank gibi makinelere karşı koymamız için icat edilen bu topuzlar, bu seferde Hulk vari bir zarar vermemize olanak sağlayacak. Havaya zıplamak suretiyle üzerine bir pankreas dövüşçüsü edasıyla düştüğümüz tank, bir daha kendine gelemeyecek. Yukarıda da belirttiğim üzere uçmak Alex’in doğal bir hareketi ki ulaşımımızı ciddi anlamda kolaylaştıracağa benziyor, özelliklede güvenli bir şekilde ulaşımı garanti ediyor. Ve geldik bence en güzel en özel ve bir o kadarda oyun çıktığında, ne kadar başarılı olacağıyla doğru orantılı özelliğe: Alex, yaşayan diğer insanları yemek suretiyle, onların yerlerine geçebilecek. Yani yediği insana dönüşecek. Öncelikle bu özellik oyunun genel senaryosuna hükmedeceğe benziyor. Çünkü geçmişinizle ilgili insanları yediğiniz zaman yaklaşık 20 saniyelik demo’lar bizi bekliyor olacak. Oyun içinde ise misal; uçmakta olan bir helikopteri yakalayıp bir pilotu öldürüp, diğerini yiyerek nasıl uçulabileceğini öğreneceğiz. Ya da daha da büyük hamleler yaparak, bir üsteki komutanı yiyip, istediğimiz yere kimseye hesap vermeden hava bombardımanı gönderebileceğiz.

Gelsin Puanlar…> Bütün bu işlemleri yaptıktan sonra tabii ki boş durmayacağız. Oyun boyunca kazanacağımız Evolution Point’ler,(EP) oyunun bize sağladığı üç farklı yetenek ağacına harcamamız üzere bekleyecekler.(EP ama experience point değil dikkat!) Bu yetenek ağaçlarından birisi Alex’in vuruş gücünü arttırırken, bir diğeri ise algısını güçlendirecek. Son olarak da acısını azaltacak bir yetenek ağacı mevcut olacak. Yeteneklerimizi dağıtırken ise tek bir ağaca takılıp kalmak durumunda olmayacağız. Ayrıca oyun içinde yapacağımız yan görevler ise bize ek EP puanı olarak geri dönecek. Yapımcıların üzerinde durdukları konuysa, oyunun sonuna kadar bütün yetenekleri açabilecek kadar EP puanı toplayabilecek olmamız.

ÖZET:

Beraberinde getireceği özellikler hakikaten doyurucu. Grafikleri ve fizik motoruyla göz dolduruyor. Fakat izlediğim video görüntülerine ‘’harika’’ demek için erken. Malum oyunun daha yüzde yirmi beş’i tamamlanmış durumda. Fikir ve olaylar an itibariyle özgün olmasalar da, içerisinde bulunmak isteyeceğimiz bir atmosfer şimdiden yaratılmış. Her ne kadar birçok yerden fikir çalındıysa da, her zaman dediğim gibi; daha iyisini yapamıyorsan, olanı geliştir.

AYDINLIK TARAF
- Harika bir atmosfer
- Sonu olmayan bir harita
- Çevre ve karakter modellemeleri

KARANLIK TARAF
- Görev sistemi nasıl çalışacak?
- Şu ana kadar olan özelliklere daha kaç tane eklenecek?
- Hazirana yetişecek mi?



  • Yapım Radical Entertainment
  • Dağıtım Activision
  • Tür TPS
  • Platform PC, PS3, XBOX 360
  • Çıkış tarihi Haziran 2009
  • Web Prototype 2
 
Uyarı! Bu konu 11 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı