Rehber PUBG Mobile Silah Tierlist

Showdown King

Kilopat
Katılım
21 Aralık 2018
Mesajlar
2.252
Makaleler
1
Çözümler
9
Yer
Duisburg
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
i5 760 - 8 RAM - R7 250- Asus P55LX -
Samsung Evo 860 250 GB - 800~ GB HDD
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Öğrenci
Tier yanı sınıflarımız;
Silah çeşitliliği olsun diye eklenenler (En kötü)
Anca paraşütü kapattığında alırsın (Kötü)
Denk gelirse cebinde sakla (Ortalama)
Bulursan Kaçırma (İyi)
Bulursan kimseye kaptırma (En iyi)

AR Assault Rifle yani Taarruz Tüfeklerinden başlayalım.

AKM : Hasarı yüksek ancak tepmesi kontrol edilemeyen az eklentili bir 7.62 tüfeği.
M16A4 : Nişancı tüfeği ya da Keskin nişancı bulamadığınız durumlarda iş yapar.
FN SCAR Light : Her şeyi ortalama ancak hasarı 5.56'lar arasında en iyi 2. silah (G36C Vikiendi'ye özel, AUG A3 ise evlerden çıkmıyor tabii)
H&K M416 : Sekmeyen, hızlı şarjör değiştiren bol eklentili ve çok popüler 5.56 canavarı.
GROZA : En yüksek hasarların birisine sahip 7.62 taarruz tüfeği. Sekmesini kontrol ederseniz 1. garanti.
AUG A3 : Mermi hızının yüksekliği, hem yatay hem dikey sekmesinin düşük olması büyük avantajı ancak şarjör yenileme hızı düşük.
QBZ 95 : FN SCAR Light'ın eksikliğini kapatmak için Sanhok'a eklensede zorda kalınmadığı sürece kullanılmaması gereken silah.
Beryl M762 : AKM'ye göre daha az sekmesi nedeniyle 7.62 kullanmak isteyen veya Groza bulamayanlar için kullanılabilir bir silah.
MK47 Mutant : M16'nın 7.62 versiyonu ama biraz hormonlu hasarı olan, sekmesi kontrol edilip iyi ateş edilirse ilk 3'e girer.
G36C : Kontrolü EN BASİT tüfek. En iyi spray atılacak silah. yatay sekmesi en az ve eklentileri tam olunca ölüm makinesi dönüşür.
FAMAS : Yakın mesafe harici kullanmayın. Spray atayım derken parmaklarınızı kırarsınız. Ama DPS yani saniyede verdiği hasar AKM ve M762'den çok. Yani yakın mesafede kullanmayı öğrenirseniz M416, SCAR Light falan hikaye oluyor.

-------

DMR Designated Marksman Rifles yani Otomatik Nişancı Tüfeklerinden devam edelim.

SKS : Sakatımsı kanser silah... Sekmesi kontrol etmesi çok güçtür. Ancak edilirse hasarı sayesinde bir iki vuruşta indiremeyeceğiniz adam yok.
VSS Vintorez : Çok sessiz, dürbün gerekmez, tam otomatik, mermisi bol ve az yer kaplıyor, sekmesi çok rahat kontrol ediliyor. Ben VSS bulunca Kar98K'yı bırakıyorum.
Mini 14 : Çok hızlı atış yapabilen ve çoğu değeri ortalama olup fazladan 10 mermi sayesinde kullanmayı öğrenirseniz ölüm makinesi olan bir silah. Candır <3
MK14 : Sekmesini kontrol etmeniz çok zor ancak imkansız değil. Tavsiyem taarruz tüfeği niyetine kullanmanız. Çünkü HS ile 2, geri kalan vücut bölgelerine 4 mermi yeter. AKM'yi bırakıp 2x takarak oynayın.
SLR : SKS ve MK14 EBR'nin aksine kontrol edilebilen bir 7.62 tüfeği. Kontrol etmesi basittir çabuk kavrarsınız. Hasarı ise SKS'yi aratmaz ancak bir MK14 değil. SKS'yi kullanamayanlar için öneririm.
QBU : Pek anlayamadığım bir silah. Ateş hızı düşük mermi kapasitesi de öyle. Ancak DMR kullanmak isteyen birisi iseniz yere yatarak milleti rahatsız edebilirsiniz. Kontrole alışmanıza gerek yok. Eliniz kolunuz tutuyorsa ve iyi ateş ediyorsanız güzel bir silah. Ancak bunun yerine Mini14 veya M16 almanız daha iyi olur.
MK12 : QBU ile benzer. Pek farkları yok yani. Ancak QBU yerine MK12'yi tercih ederim. Ateş hızı daha iyi hasarı biraz daha fazla.

-------

SMG Submachine Gun yani Hafif Makineli Tüfekler

UZI : Yakın mesafede inanılmaz güçlü. Ancak mesafe artınca pek bir işlevi kalmıyor. Dürbün takılmıyor olması da cabası. Ancak onun dışında oyun sonu dar alanlarda rakiplere kurşun kusabilirsiniz.
UMP45 : Güzel spray atılır, hasarı çok da kötü değil idare eder. 0.45 ACP mermi kullanması büyük avantaj. Yakın mesafelerde ve orta mesafelerde bir kaç taarruz tüfeğinden iyidir.
Kriss Vector : Uzi ile benzer ancak atış hızı o kadar yüksek ki adam size 2 kurşun ateş edemeden şarjör bitiyor. Bu hem artı hem eksi. Eğer Hata yaptıysanız size geçmiş olsun. Diğer SMG'lerin aksine orta mesafede pek de iş görmüyor. Sadece yakında iş yapıyor. Uzatılmış hızlı çekim şarjör yoksa almayın.
Thompson : Minnak M249 :D Gerçekten 1v4 için birebirdir. 50 mermi kapasitesi, sekmemesi, hem silahın hem mermilerin kolay bulunabilir olması büyük avantajı.
Ama dürbün takılmadığı için düşman uzaktayken işiniz zor.
PP-19 Bizon : Mermi kapasitesi, hem merminin hem silahın kolay bulunması, 6x ile sanki holo ile spray atıyormuşcasına spray atabilmeniz çok güzel avantajlarıdır. Çoğu SMG'deki dezavantajlar yoktur. Uzaktaki adama 53 mermi boşaltıp öldürebilirsiniz. Yakın mesafede çok da iyi değil ama idare eder.
MP5K : SMG'lerin tillahı. Çok sekmez, mermisi kolay bulunur. Bütün avantajlara sahiptir. Tek dezavantajı Vikiendi'ye özel olması.

-------

SG Shotguns yani Pompalılar
S686 : S1897 ile aralarındaki farkları saymazsak kolay kolay kullanmanızı önermeyeceğim bir silah.
S1897 : Oyun başında bulursanız alın odalara dalıp tak tak vurup çıkın. Sonra atın gitsin.
S12K : Yakın mesafede iş yapar. Eğer M16 gibi kullanmayı becerirseniz taarruz tüfeklerinden iyidir. Susturucu takınca çıkardığı ses yok denecek kadar azdır. Yan odadan sıksa anlayamazsınız. Mesafe açılırsa eksik kalıyor ama bir Mini 14 alıp yolunuza devam edersiniz başınıza bir iş gelmez.
M1014 : S686 ve S1897'nin Livik versiyonu.
DBS : Farklı bir S12K. Şarjör değişimi adamı kanser eder. Ama hata payınız küçüktür çünkü S12K gibi 8 değil 12 merminiz var. Susturucu olmaması da dezavantajıdır.

-------

Bolt-Action Keskin Nişancı Tüfekleri
(Hepsi hemen hemen aynı.)

Kar98K : Gariban sevindiren :D 2. seviye kaskı olan herkesi rahatsız edebilirsiniz ama eğer 3. seviye kaskı ve iyi bir kola sahipse sizi haritadan silmesi uzun sürmez.
Mosin Nagant : Güzel sesi olan Kar98K.
M24 : K98 ve Mosin'in bir üstü. Şarjör avantajı var sadece. Gerisi aynı palavralar.
AWM : Elbet bir kez HS yemişsinizdir. O yüzden anlatmaya gerek yok.
Lynx AMR : Oyuna gelir mi bilmem ama AWM'nin biraz daha fazla vuran hali o kadar.

-------

LMG Light Machine Gun yani Hafif Makineli Tüfekler
(SMG'ler taarruz tüfeklerinin, LMG'ler ise sabit duran tüfeklerin hafif versiyonlarıdır.)

M249 : Kolunuz tutuyorsa ve şarjör değiştirme süresini beklerseniz bana göre en iyi tüfektir. Bir takımı oyundan silebilir, bir adamın saklandığı ağacı ölene kadar kurşuna dizebilirsiniz.
DP28 : Hasarı güzel ama o şarjör değiştirme süresine 47 mermi değmez diye düşünüyorum. Onun yerine M762 alın.
MG3 : En kusursuz silahlardan biridir. Şarjör değiştirme ve bulunabilirlik tek dezavantajıdır.


BONUS

Arbalet : AWM gücüne sahip ancak kullanma zorluğu yüzünden kimse tercih etmez. Gücü kuvveti yerinde ve isabet ederse haritadan siler.

SONUÇLAR

----Silah çeşitliliği olsun diye eklenenler (En kötü)

- QBZ ve bazı durumlarda M16A4.
- SKS ve QBU.
- S686 ve S1897


----Anca paraşütü kapattığında alırsın (Kötü)

- Bazı durumlarda M16A4, AKM ve FAMAS.
- MK12.
- Kriss Vector.
- M1017.
- Yer yer Kar98 ve Mosin Nagant.
- DP28
- Arbalet


----Denk gelirse cebinde sakla (Ortalama)

- MK47 Mutant, Beryl M762.
- Mini 14, SLR.
- UMP45 ve Thompson.
- DBS.


----Bulursan Kaçırma (İyi)
- H&K M416 ve FN SCAR Light.
- VSS ve Mini 14.
- PP-19 Bizon ve Uzi.
- M24.
- M249.


----Bulursan kimseye kaptırma (En iyi)

- G36C, Groza ve AUG A3.
- MK14
- MP5K
- AWM ve Lynx AMR.
- MG3


Umarım yardımcı olmuştur. Elimden geldiğimce insanların yorumu, istatistik ve kendi deneyimlerimi birleştirerek kullanmanız gereken ya da kullanmamanız gereken silahları özetledim. Okuduğunuz için teşekkürler.

Hepinize bol bol Winner Winner Chicken Dinner!
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Güzel yorumlar, eline sağlık. Daha kapsamlı bir rehber olmasını beklerdim şahsen. Şöyle ki verdiği hasarları sayısal olarak da ekleyebilirdiniz. Bu sanki sizin oyun tarzınıza uyan durumlara göre hasar etkisi yorumları yapılmış gibi. AWM vs. silahlar gerçekten güçlü evet, 7.62 mermi taşıyan silahlar da 5.56 mermi kullanan silahlara göre haliyle daha yüksek hasarlı doğru; mesela SKS için "kötü" statüye koymuşsunuz ancak SKS için yaptığınız yoruma bakarsak kullanan birisi için 2. kademeye koymanız gerekirdi. Mesela,
Benim yorumum:
SLR'nin seri atış hızı SKS'ye göre bir tık düşük. SKS saniyede 3 mermi atabiliyorken SLR 2 mermi atabiliyor. Bu tarz yarı otomatik nişancı tüfeklerinde seri atış hızı bana kalırsa daha önemli. Kimse bu silahlar ile keskin nişancı tüfekleri gibi tek tek atış yapmıyor. Oyun tarzıyla da alakalı olabilir. Ben 10 mermi kapasitesini SKS ile max. 1,5-2 saniyede tüketiyorum ve bu açık hedef için kesin ölüm oluyor. SLR ise hem 2 atış arasındaki süresi fazla hem de dikey eklenti takılamadığı için 4x+ hedeflerde 2 atış arasında sabitlemesi de oldukça zor.
Bu benim yorumum olsun. Belk benim bileğim yetmiyor da olabilir.

Genel olarak silahların bulunabilirliği ve mermi çekirdeğinin hasarı için yapılmış güzel bir yazı olmuş. Tekrar teşekkür ediyorum. Bol HS'ler. :)
 
Güzel yorumlar, eline sağlık. Daha kapsamlı bir rehber olmasını beklerdim şahsen. Şöyle ki verdiği hasarları sayısal olarak da ekleyebilirdiniz. Bu sanki sizin oyun tarzınıza uyan durumlara göre hasar etkisi yorumları yapılmış gibi. AWM vs. silahlar gerçekten güçlü evet, 7.62 mermi taşıyan silahlar da 5.56 mermi kullanan silahlara göre haliyle daha yüksek hasarlı doğru; mesela SKS için "kötü" statüye koymuşsunuz ancak SKS için yaptığınız yoruma bakarsak kullanan birisi için 2. kademeye koymanız gerekirdi. Mesela,
Benim yorumum:
SLR'nin seri atış hızı SKS'ye göre bir tık düşük. SKS saniyede 3 mermi atabiliyorken SLR 2 mermi atabiliyor. Bu tarz yarı otomatik nişancı tüfeklerinde seri atış hızı bana kalırsa daha önemli. Kimse bu silahlar ile keskin nişancı tüfekleri gibi tek tek atış yapmıyor. Oyun tarzıyla da alakalı olabilir. Ben 10 mermi kapasitesini SKS ile max. 1,5-2 saniyede tüketiyorum ve bu açık hedef için kesin ölüm oluyor. SLR ise hem 2 atış arasındaki süresi fazla hem de dikey eklenti takılamadığı için 4x+ hedeflerde 2 atış arasında sabitlemesi de oldukça zor.
Bu benim yorumum olsun. Belk benim bileğim yetmiyor da olabilir.

Genel olarak silahların bulunabilirliği ve mermi çekirdeğinin hasarı için yapılmış güzel bir yazı olmuş. Tekrar teşekkür ediyorum. Bol HS'ler. :)
Ben genel olarak ben "Adamı vurmak için isabet ettirmek gerekir" mantığıyla hazırladım.
 

Geri
Yukarı