Advertisement

RAM hız aşırtma nasıl yapılır?

bjkworld26

Hectopat
Katılım
11 Ağustos 2018
Mesajlar
161
Çözümler
1
RAM
2 adet Kingston Fury Beast 8GB 3600MHZ DDR4 CL17 KF436C17BB/8
Ekran kartı
GTX 1060 6GB
Anakart
MSI b450m a pro max
İşlemci
AMD Ryzen 5 3600
Arkadaşlar Kingston beat 3600 MHz CL17 8 GB 2 adet RAM aldım. Bunların frekansları 2400 MHz'de çalışıyor. XMP profil 1'den 3600 MHz yaptığımda OC etmiş mi oluyorum? Yoksa RAM'lerde OC farklı bir şey mi? Aldığım RAM zaten 3600 MHz de ben XMP'den 3600 yaptığımda ısınma ya da mavi ekran gibi sorunlarla karşılaşabilir miyim? Yardımcı olursanız sevinirim. RAM'ler henüz kargoda.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

213082

Hectopat
Katılım
27 Mayıs 2018
Mesajlar
1.629
Makaleler
3
Çözümler
4
XPM profile alırsanız RAM'ler standart çalışması gerektiği hızda çalışır. Mavi ekran gibi sorunlarla karşılaşmazsınız. Anakartınızın izin verdiği kadarıyla bir miktar OC yapabilirsiniz ancak XMP profilin aksine voltaj vermeniz gerekebilir.
 
KS
KS
bjkworld26

bjkworld26

Hectopat
Katılım
11 Ağustos 2018
Mesajlar
161
Çözümler
1
Kardeşim gireceksin BIOS'a XMP açacaksın kaydet deyip çıkacaksın. Uğraşmana gerek yok çünkü 3600 MHz üstünü zaten kolay kolay göremezsin o işlemci ile.

Zaten 3600 MHz üstünü görme gibi bir amacım yok. İstediğim sadece 3600 MHz özelliğinde olan RAM'ları kendi frekansında kullanmak.

Xpm profile alırsanız RAM'ler standart çalışması gerektiği hızda çalışır. Mavi ekran gibi sorunlarla karşılaşmazsınız. Anakartınızın izin verdiği kadarıyla bir miktar OC yapabilirsiniz ancak XMP profilin aksine voltaj vermeniz gerekebilir.

Aldığım RAM'lerin frekansı yüksek zaten OC ile uğraşan birisi değilim sadece aldığım RAM'i değerinde yani 3600 MHz de kullanmak istiyorum. Anladığım kadarıyla XMP'den kaydedip 2400 3600 MHz yapıp sorunsuz kullanabilirim.
 
Katılım
13 Ağustos 2016
Mesajlar
7.159
Makaleler
1
Çözümler
52
Yer
Ankara
Size lazım olan her şey burada:

Ayrıca, XMP profillerinden birincisi genelde sorunsuz olur.
 
Yukarı